Hvordan har du fått til dette ? Jeg har aldri fått gullkort for mer enn ett år av gangen, og ved siste fornyelse var det til Aug 2014 ( opptjening Jun-Mai)
Har som alle andre også fått feil antall flighter som må til for Gull. Om noen finner en løsning, si i fra.
Jeg har allerede fått gullkortet med utløp mai 2015, så da er vel man sikret? Det regner jeg med at du KLM 1200 også har? Så lenge man fysisk har kortet i behold, ser jeg ingen grunn til videre bekymring.
Hvordan har du fått til dette ? Jeg har aldri fått gullkort for mer enn ett år av gangen, og ved siste fornyelse var det til Aug 2014 ( opptjening Jun-Mai)
Dermed utløp ut mai 2015. Dette kan for øvrig bekreftes av tidligere tråder på forumet![]()
Har som alle andre også fått feil antall flighter som må til for Gull. Om noen finner en løsning, si i fra.
* Gjelder kvalifiseringsperiode f.o.m. 1. oktober 2013
Rett og slett ta kontakt og legge ved en pdf. av denne (?)
http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Hvordan/Medlemsnivaer/Gull/
Har prøvd! og fikk dette som svar!
Hei igen
Vi har redan besvarat din fråga.
Från och med 01oct13 gäller 50 enkelresor eller 50 000 baspoäng för guld.
Norge, Sverige och övriga världen.
Hva gjør jeg ? :angry:
Jeg har samme opptjeningsperiode som deg, men har nådd gullkravet for inneværende periode allerede nå etter 4 måneder, og er dermed sikret gullkort for perioden juni 2014 til juni (august) 2015.
Hvis man har rekvalifisert allerede for neste periode, så kan det vel stemme?
Har prøvd! og fikk dette som svar...!
"Hei igen
Från och med 01oct13 gäller 50 enkelresor eller 50 000 baspoäng för guld.
Norge, Sverige och övriga världen."
Hva gjør jeg ? :angry:
Jeg har snakket med han som er sjef for EuroBonus i Norge, og han kunne betrygge oss om at det fortsatt er 45.000 som gjelder for de som er midt i sin opptjeningsperiode.
Thomas
Det går på følgende måte: Opptjeningsperiode 1.mars 2013-28.februar 2014. Når kravet til gull (det gamle) allerede i august 2013. Da får du gullstatus i inneværende opptjeningsperiode, samt neste opptjeningsperiode (1.mars 2014-28.feb 2015) + tre måneder ekstra til å beholde gull. Dermed utløp ut mai 2015. Dette kan for øvrig bekreftes av tidligere tråder på forumet![]()
Jeg har snakket med han som er sjef for EuroBonus i Norge, og han kunne betrygge oss om at det fortsatt er 45.000 som gjelder for de som er midt i sin opptjeningsperiode.
Thomas
At du vil være EBG ut mai 2015 er uproblematisk, men at du også har fått et gullkort som gjenspeiler det, ref. post #115, er mer overraskende. En rekvalifisering midt inne i opptjenings-perioden fører normalt ikke til utsendelse av nytt gullkort så en liten klargjøring av hva du gjorde for å få til det kunne være interessant. Var det så enkelt som at du ba om et nytt kort med oppdatert informasjon om gyldighets-perioden?
Ved noen tilfeller har jeg rekvalifisert meg før jeg har mottatt nye gullkort for inneværende periode. Da kunne det vært greit om de nye kortene gjenspeilte det, men det har aldri vært aktuelt. Jeg mener å huske at jeg spurte om dette for noen år siden og SAS svarte da at de sendte ut gullkort med ett års gyldighet selv om en alt hadde rekvalifisert seg for ytterligere ett år. Nå er dette et luksusproblem, men det kunne vært interessant å vite om SAS har endret praksis på dette feltet.
For å gjøre det enda klarere, så gikk jeg fra EBS til EBG per august 2013. Derfor kom det et gullkort i posten med utløp mai 2015, fordi jeg allerede da ble gull for inneværende periode og neste periode.
Jeg er EBS. Har opptjeningsperiode 1. Jan 2013 - 31 desember 2013.
Pr. i går hadde jeg 28 flighter og har nok flighter booket til å klare det gamle kravet på 35 flighter for å kvalifisere til EBG. Nå er EB-profilen min oppdatert til at kravet sier 50 flighter for å oppnå gull.
Betyr dette at jeg må forholde meg til de nye betingelsene? Tviler på at jeg har tid og råd til å klare 22 flighter før 31. Des.
I følge Fluxie's innlegg ovenfor så det 35 flighter som gjelder i ditt tilfelle.![]()