EuroBonus 2.0

Merkelig måte å bruke poeng på

Denne dukket plutselig opp......

I takt med att EuroBonus utvecklar sina partnersamarbeten så att medlemmar kan samla poäng i en rad olika branscher, utöver flygbranschen, uppstår behov av nya användningsområden för poängen. Därför har EuroBonus skapat ett samarbete med RewardsPay® som är en innovativ betalningslösning som gör det möjligt att använda EuroBonuspoäng för ditt inköp på utvalda nätbutiker.
Målet med satsningen är att skapa ytterligare lojalitet till SAS. Genom att erbjuda våra EuroBonusmedlemmar ännu ett sätt att använda sina poäng tror vi att viljan att samla poäng genom köp hos SAS eller partners ökar, och vi räknar även med att få en tillströmning av nya EuroBonusmedlemmar då möjligheten att använda poäng exponeras i externa kanaler. Fler EuroBonusmedlemmar i vår databas innebär att vi får en större kunskap om våra resenärer och kan med det blir mer effektiva och direkta i vår kundkommunikation.

Den 1 oktober lanserades möjligheten på Boozt.com och många medlemmar har redan valt att använda EuroBonuspoäng. Boozt.com är en snabbt expanderade nätbutik för modekläder och erbjuder uppemot 300 olika varumärken.

Nu firar vi lanseringen av detta spännande samarbete genom att Boozt.com erbjuder alla SAS anställda 20% rabatt när du handlar för minst 400Sek/NOK/DKK eller 50EUR. Rabatten gäller fram till 15 November om kan även användas på redan nedsatta varor.

Gå till boozt.com, handla som vanligt och lägg in rabattkoden (olika koder per land);

Sverige - SASSE
Danmark - SASDK
Norge - SASNO
Finland - SASFI
Rabatten kan användas oavsett om du betalar köpet med kreditkort eller med EuroBonuspoäng. Om du vill betala med EuroBonuspoäng så väljer du bara detta på betalningssidan, och du ombeds då logga in på ditt konto. Räcker inte dina poäng till hela köpet kan du betala resten med kreditkort.

Du kan även använda EuroBonus poäng på iTunes, Runescape.com.Bigpoint.com, Livemocha och snart även Smartbox. Fler Skandinaviska nätbutiker kommer tillkomma under hösten. Läs mer på http://www.flysas.com/en/us/EuroBonus/Spend-points/

Re: Merkelig måte å bruke poeng på

Nu firar vi lanseringen av detta spännande samarbete genom att Boozt.com erbjuder alla SAS anställda 20% rabatt när du handlar för minst 400Sek/NOK/DKK eller 50EUR. Rabatten gäller fram till 15 November om kan även användas på redan nedsatta varor.

Gå till boozt.com, handla som vanligt och lägg in rabattkoden (olika koder per land)

Rabattkodene var kanskje tiltenkt ansatte i SAS og ikke hele verden, eller?

Fikk en spørreundersøkelse fra SAS nå om kredittkortbruk.

Fikk en rekke ja/nei spørsmål om hvilket nye kort jeg kunne være inntressert i.

Presume that SAS launches a new payment card with the conditions listed above. Would you get this card?

• 245 kr annual fee • 10 Extra Points per 100 kr spent

• 195 kr annual fee• 10 Extra Points per 100 kr spent

• 95 kr annual fee• 10 Extra Points per 100 kr spent

• No annual fee• 10 Extra Points per 100 kr spent

• 295 kr annual fee • 500 Extra Points monthly (6000 Extra Points per year)

•1000 kr annual fee•15 Extra Points per 100 kr spent • Silver membership

•1500 KR annual fee•15 Basic Points per 100 kr spent

Fikk en spørreundersøkelse fra SAS nå om kredittkortbruk.

Fikk en rekke ja/nei spørsmål om hvilket nye kort jeg kunne være inntressert i.

Presume that SAS launches a new payment card with the conditions listed above. Would you get this card?

• 245 kr annual fee • 10 Extra Points per 100 kr spent

• 195 kr annual fee• 10 Extra Points per 100 kr spent

• 95 kr annual fee• 10 Extra Points per 100 kr spent

• No annual fee• 10 Extra Points per 100 kr spent

• 295 kr annual fee • 500 Extra Points monthly (6000 Extra Points per year)

•1000 kr annual fee•15 Extra Points per 100 kr spent • Silver membership

•1500 KR annual fee•15 Basic Points per 100 kr spent

Hmm. Tyder dette på at SAS vurderer å innføre annual fee på side co brand kort ? Vet ikke helt om jeg liker det. Håper jeg tar feil.

Jeg fikk en undersøkelse om hva jeg synes om det nye Go/ Plus konseptet.

En hel haug med spørsmål om alle sider av den saken.

SAS said:
Til jul og nyttår kan du som er Sølvmedlem få en liten smakebit på nye EuroBonus som lanseres neste år. Mellom 21. desember 2013 og 12. januar 2014 kan alle med Sølvkort gå raskt gjennom Fast Track. Og hvis du reiser utenlands med SAS eller Widerøe fra Oslo, Stockholm, Gøteborg eller København, kan du også koble av i SAS Lounge. Du kan til og med ta med deg familien! (Maks. 4 personer)

Passer fint at siste reisen min fra OSL er 20 Desember! *d'oh*

Ja, husker ikke hvor jeg plukket det opp, men et av forumene nevnte at 15.nov kunne være en dag gode nyheter.

mulig du har rett. Bare beit meg merke i: (uthevet tekst)

Originally Posted by SAS
Til jul og nyttår kan du som er Sølvmedlem få en liten smakebit på nye EuroBonus som lanseres neste år. Mellom 21. desember 2013 og 12. januar 2014 kan alle med Sølvkort gå raskt gjennom Fast Track. Og hvis du reiser utenlands med SAS eller Widerøe fra Oslo, Stockholm, Gøteborg eller København, kan du også koble av i SAS Lounge. Du kan til og med ta med deg familien! (Maks. 4 personer)

Om EBS får tilgang til lounge er det en nedgradering av EBG, de har jo ingen kontroll mellom *G delen og resten ov loungen på OSL, tipper og at det er minst 3 x så mange sølvmedlemmer som gullmedlemmer så loungen vil jo bli det minst rolige stedet på OSL om dette er tilfellet. Håper LH eller noen andre *A selskaper bygger egen lounge for *G på OSL etter utbyggingen er ferdig.

Om EBS får tilgang til lounge er det en nedgradering av EBG, de har jo ingen kontroll mellom *G delen og resten ov loungen på OSL, tipper og at det er minst 3 x så mange sølvmedlemmer som gullmedlemmer så loungen vil jo bli det minst rolige stedet på OSL om dette er tilfellet. Håper LH eller noen andre *A selskaper bygger egen lounge for *G på OSL etter utbyggingen er ferdig.

Kan heller ikke skjønne at det er kapasitet til dette. Men kanskje det er snakk om at EBS får x antall vouchers per år, ikke fast tilgang?

Back