EuroBonus 2.0

Nå kan man bruke EuroBonus-poeng på et utvalg av nettbutikker:

SAS er et av de første flyselskapene i verden som gir deg mulighet til å benytte
lojalitetspoeng som betaling hos utvalgte nettbutikker. En av de første er
motenettstedet Boozt.com, der EuroBonuspoeng nå aksepteres som valuta.
I takt med at EuroBonus utvikler sitt partnersamarbeid, slik at medlemmene kan
samle poeng i flere ulike bransjer, så oppstår det også behov for nye
anvendelsesområder for poengene.
- Vi synes det er svært spennende å kunne tilby flere måter som våre
EuroBonusmedlemmer kan anvende oppsamlede poeng på. Netthandel er populært og
økende. Med våre tilbud som stadig utvides, så er vi med på å lette tilværelsen
i en travel hverdag for våre medlemmer, sier Nils Lindhe, Vice President Loyalty
i SAS.
Motenettstedet Boozt.com er et av de første som aksepterer EuroBonuspoeng som
betalingsmiddel. Gjennom betalingsløsningen RewardsPay logger medlemmene inn på
sin EuroBonuskonto og velger hvor stor del av betalingen som skal skje med
poeng. Etter at poengene trekkes fra EuroBonuskontoen gjennomføres kjøpet som
vanlig.
- Vi er utrolig glade for vårt samarbeid med SAS, og vil med dette skape nye
muligheter for EuroBonuskundene. Vi tilbyr over 300 merker på vårt motenettsted,
som Polo Ralph Lauren, Boss Black, Lacoste, Tommy Hilfiger, Filippa K og
J.Lindeberg. Det skal være enkelt å shoppe for EuroBonusmedlemmer, derfor har vi
også fri frakt og fri retur, sier Hermann Haraldson, CEO i Boozt.com.
I løpet av høsten kommer EuroBonuspoengene til å kunne anvendes som
betalingsmiddel hos flere andre aktører. Først ut, etter Boozt.com, er iTunes,
Smartbox, Facebook, BigPoint, Runescape, World Golf Tour, Disney Club, Penguin,
Diesel eBook Store og Livemocha, og flere vil komme til i løpet av kort tid.
For mer informasjon om tilbudet, vennligst besøk:
http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Spend-points/shop_spend_points/?NSSEXC=true
For ytterligere informasjon, kontakt:
Knut Morten Johansen, informasjonssjef for SAS i Norge
Telefon: 0047 95719211
E-mail: knut-morten.johansen@sas.no
Peter G. Jørgensen
Markedssjef & Presseansvarlig, BZT Fashion AB
Telefon: +45 41 66 00 00
E-mail: pgj@boozt.com
SAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige
flyreiser (http://www.sas.no/) til destinasjoner i Europa, USA og Asia. SAS er
medlem av Star Alliance og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300
reisemål (http://www.sas.no/reise/) i over 190 land. For mer informasjon, besøk
www.sas.no.

Informasjonen er sendt gjennom Cision http://news.cision.com/no

Jeg har snakket med han som er sjef for EuroBonus i Norge, og han kunne betrygge oss om at det fortsatt er 45.000 som gjelder for de som er midt i sin opptjeningsperiode.

Thomas

Sendte også mail, og fikk dette til svar

Hei igen

Jag har full förståelse för att det ser märkligt ut nu när du loggar in på din profil på sas.no.

Jag kan dock till 100 % garantera att de tidigare nivåerna för EuroBonus Guld gäller i ditt fall.

Med vänliga hälsningar

Peter Hedberg

SAS EuroBonus support

Original Message Follows: ------------------------
Hei igjen

Om dere leser spørsmålet mitt nøye, så ser dere at jeg spør hvorfor websidene gir krav til opptjening på 50/50.000, da jeg i følge det som er kommunisert tidligere har krav til opptjening på 35/45.000. Det er jo ikke logisk at min side hos dere viser feil krav til opptjening! Min side gir jo en indikasjon at denne er tilpasset meg. Hvis dette ikke er tilfelle, bir jo informasjonen fra dere inkonsekvent og forvirrende, derfor også mitt spørsmål.

Jeg er klar over endringene i kravene fra 1. Oktober, og at disse ikke gjelder meg i denne perioden.

Hej xxxxx,

Vi har ändrat på reglerna för Guld status. Varför? För att det ska vara lika i skandinavien och övriga världen. Den här informationen ska blivit ut skickad till alla såg dock att du ej fått den.

För dig gäller dom gammla reglerna 45 000p eller 45 resor eftersom du har en på börjad period som startade före den 01oct13. Din nästa period kommer det vara 50 000p eller 50 resor.

Mvh
Jonas Sundin
SAS Eurobonus
Sverige

Original Message Follows: ------------------------

Hei

Jeg var nettopp inne på mine sider hos SAS.no, og oppdaget til min overraskelse at kravene til Gull opptjening nå plutselig har blitt endret til 50 flights/50.000 poeng. Siste jeg skjekket var dette 35/45.000.
Hvorfor er dette nå endret, da det tidligere er kommunisert at endringene gjelder fra 1. oktober, og da kun for de som har opptjening fra 1. oktober eller senere?

Hvis dette nå er endret, hvorfor er det da ikke sendt ut noen informasjon til medlemmene om dette?
Eller er dette bare en "glipp" på web sidene deres ?

Min opptjenings periode er forøvrig Juni - Mai.

Hei KLM 1200,

Ja helt rätt, den här perioden (fram till 28feb14) gäller 35 flights för dig. Sedan nästa period (01mar14-28feb15) gäller de nya reglerna med 50 flights.

Med vänlig hälsning
Andreas XXXXXX
SAS EuroBonus Support

Hei,
Det betyr at jeg vil få gullkort for neste år om jeg klarer 35 flights iløpet av min kvalik periode ( 35 flights mellom 1mars 13 -28feb 14?
og så blir det 50flights 1mars14-28feb15?

Last edited:
På mine eurobonus sider står det at det kreves 50k poeng / 50 turer, har periode fra juni. Trodde det ikke skulle bli aktivt ennå? Eller er det SAS IT som roter?

SAS IT som roter. Er du midt i en kvalifiseringsperiode, så har du ingenting å bekymre deg for.

Jeg ville ikke vært så bekymret, etterregistrerte poeng på torsdag og ble gullmedlem med en gang automatisk. Da hadde jeg også kjøpe grunnpoeng siste dag i opptjeningsperioden min for å kvalifisere (30 sep).

Ser mange klager på SAS IT her inne, men foreløpig har jeg bare gode erfaringer :)

Jeg ville ikke vært så bekymret, etterregistrerte poeng på torsdag og ble gullmedlem med en gang automatisk. Da hadde jeg også kjøpe grunnpoeng siste dag i opptjeningsperioden min for å kvalifisere (30 sep)

Kjøpe grunnpoeng? Det går vel ikke an?

Jepp, man kan og velge å betale for grunnpoengene, da koster det ca 920 kr for 1000 poeng. Greit alternativ i forhold til en MR hvis man ikke mangler så mye.

Litt vanskelig å finne i shopen, mitt tips er å skifte til engelsk språk og søke etter basic points

Ingen begrensninger.
Det jeg og tror men på SAS "hjelp" står det:
Hva er fristen for å forandre en billett?
Reiser du med SAS innenlands eller innenfor Europa kan du forandre billetten frem til 1 time før avgang (den av de som er først av den nye eller gamle avreisetiden). EuroBonus-reiser kan du endre frem til dagen før utreise (hvis poengene ikke er forfallt).
Ordinære billetter for poeng kan endres i følge prisklassens regler.
For andre reiser henviser vi til SAS Customer Contact Center.

Det jeg og tror men på SAS "hjelp" står det:
Hva er fristen for å forandre en billett?
Reiser du med SAS innenlands eller innenfor Europa kan du forandre billetten frem til 1 time før avgang (den av de som er først av den nye eller gamle avreisetiden). EuroBonus-reiser kan du endre frem til dagen før utreise (hvis poengene ikke er forfallt).
Ordinære billetter for poeng kan endres i følge prisklassens regler.
For andre reiser henviser vi til SAS Customer Contact Center.

Ja, det er vel det nye systemet som gjør det vanskeligere å endre en billett ved gate.
Kansellere kan du gjøre etter at reisen skulle vært foretatt.
Gjennom reisebyrå har jeg endret reisen etter den skulle vært foretatt, uten at det ga noen form for problemer.

Hei,
Noen som kan bekrefte noen av følgende;

50 % ekstra opptjening på EBD/EBF
Navnet på kortet

100k miles eller 100 legs ??

Back