EuroBonus 2.0

Re: Re: EuroBonus 2.0

Det var vel ikke en torpedering vel? De gir mindre point i de rimeligste klassene, men de påstår jo at det skal komme ekstra benefits også? Jeg synes det er en god strategi jeg, om de gir alle de dårlige nyhetene først og så gradvis kommer med gode etterpå.

Jeg får mer og mer inntrykk av at man vil favorisere betalende pax og det er jo naturlig. Som med M&M vil man favorisere dem som betaler mest for billettene.

Så i flybransjen lever jeg under mottoet "no news is good news". Det er sjelden det skjer positive endringer nå om dagen.

Jeg tror Gold blir "nedgradert" og at det kommer en Diamond som er en litt oppgradert Gold.

Hva med Gold tror du de nedgraderer?

Jeg tenker jo de tjener godt på gullkundene i Norge og at det ville vært en pussig strategi å skyve jobb-paxen på inneriks fra seg ved å negradere gold, nå som man endelig har fått opptjening på innenriks.

Krysser fingra for at lounge, fast track og telefonkøa er igjen iallefall.

Det jeg håper mest på med EB 2.0 er å få samme regler rundt utløp av poeng som er i f.eks. Flying Blue, mao at poengene ikke går ut på dato så lenge man flyr minst hver xx måned (hos FB 18, men antallet var ikke det vesentlige).

FB har også "CarryOverMiles" som gjør at de grunnpoengene man har i "overskudd" fra gjeldende status overføres til neste periode. Det hadde vært veldig fint, men spørs vel om det kanskje koster for mye?

Gjetter på at oss som har ny opptjeningsperiode fra tirsdag vil kunne svare dere andre på hva som var oppgraderingen...

Jeg fikk en mail i dag, om en undersøkelse fra SAS om Eurobonus.
Det var essensielt en rekke påstander (ca 200) som man på hver side skulle ta stilling til om viktigheten omkring.

Eks. en liste på 15 påstander på en side, hvor man skulle markere de 8 påstandene som er minst viktig for meg som reisende.

Det var en del påstander der omkring forslag til forbedringer om Eurobonus som var som forslag. Spennende å se om dette har noe med forandringene som kommer.

EDIT: Ser at om jeg hadde lest litt lenger ned på new posts, så har dette temaet fått en egen dedikert tråd.

Last edited:
Jeg fikk en mail i dag, om en undersøkelse fra SAS om Eurobonus.
Det var essensielt en rekke påstander (ca 200) som man på hver side skulle ta stilling til om viktigheten omkring.

Eks. en liste på 15 påstander på en side, hvor man skulle markere de 8 påstandene som er minst viktig for meg som reisende.

Det var en del påstander der omkring forslag til forbedringer om Eurobonus som var som forslag. Spennende å se om dette har noe med forandringene som kommer.

EDIT: Ser at om jeg hadde lest litt lenger ned på new posts, så har dette temaet fått en egen dedikert tråd.

Men posten din er ikke noe mindre relevant i denne sammenhengen da disse ofte viser hva som er i pipeline. Jeg har en følelse av at dette var en øvelse for å få en undersøkelse man kan bruke til å underbygge justeringene.

Men posten din er ikke noe mindre relevant i denne sammenhengen da disse ofte viser hva som er i pipeline. Jeg har en følelse av at dette var en øvelse for å få en undersøkelse man kan bruke til å underbygge justeringene.

Og det bør man kanskje tenke litt over når man svarer på slikt.

Svarer "alle" at fast-track ikke er viktig når man flyr i plus, (siden man uansett har det på gullkortet,) og så ved neste undersøkelse svarer "alle" at fast-track ikke er en viktig del av tilbudet ved EBG, (siden man har det når man flyr plus uansett,) så fjernes det vel som fordeler for både plus og EBG ;)

Ingenting spennende på "Mine Eurobonus-sider" i dag 1.okt. Ny kvalifiseringsperiode og nullstilt, samt som varslet er det nå oppdatert til inntjening på 50 000 grunnpoeng eller 50 kvalifiserende fly for å oppnå gull.

Last edited:
Kun meg som har fått 50flights og 50.000poeng for og bli gull ? jeg har kval. periode 1mars-28feb.

Jeg har opptjeningsperiode 1.juni - 31.mail og har også fått 50/50.000 for Gull. Virker ikke som IT-avdelingen har fått helt orden på dette ennå.

Last edited:
Jeg tror ikke man skal bekymre seg for dette. At SAS' IT-avdeling ikke har laget individuelle løsninger for de som fortsatt er innenfor 35/45.000-grensen, kan jeg for så vidt forstå, og jeg tror dette løser seg greit med å sende en e-post til SAS CR når det nærmer seg slutten på perioden. Ta gjerne vare på dokumentasjon som viser hva SAS uttalte før endringen, i tilfelle noen på CR er helt inkompetente (det hender rett som det er), så kommer det neppe til å bli noe problem.

Jeg tror ikke man skal bekymre seg for dette. At SAS' IT-avdeling ikke har laget individuelle løsninger for de som fortsatt er innenfor 35/45.000-grensen, kan jeg for så vidt forstå, og jeg tror dette løser seg greit med å sende en e-post til SAS CR når det nærmer seg slutten på perioden. Ta gjerne vare på dokumentasjon som viser hva SAS uttalte før endringen, i tilfelle noen på CR er helt inkompetente (det hender rett som det er), så kommer det neppe til å bli noe problem.

Har tatt kontakt på Gull.no@sas.no De sier bankt nei om det stemmer! de sier det vil bli likt for alle gullmedlemer uansett kval. Periode... :(

Jeg har allerede fått gullkortet med utløp mai 2015, så da er vel man sikret:-)? Det regner jeg med at du KLM 1200 også har? Så lenge man fysisk har kortet i behold, ser jeg ingen grunn til videre bekymring.

Ser også at min er endret fra 35/45 til 50/50 og jeg har opptjeningsperiode Sep-Aug. Ikke noe stort problem, da jeg nok tipper 50000 poeng i løpet januar, men kjipt for fruen som har Des-Nov, og som vil slite litt med å få 50000 poeng før 30/11.

Med den ferien vi har planlagt nå, kommer hun til å være 2600 poeng short per 30/11. Får sende henne på en liten rundtur i Norge da :)

Last edited:
Jeg har allerede fått gullkortet med utløp mai 2015, så da er vel man sikret:-)? Det regner jeg med at du KLM 1200 også har? Så lenge man fysisk har kortet i behold, ser jeg ingen grunn til videre bekymring.

Nei, mitt kort går ut 05.14... Hadde klart gull viss ikke det kom nye regler...

Hvordan har du fått til dette ? Jeg har aldri fått gullkort for mer enn ett år av gangen, og ved siste fornyelse var det til Aug 2014 ( opptjening Jun-Mai)

Back