Lavpris? Det er mange år siden Norwegian var lavpris.
Lavpris? Det er mange år siden Norwegian var lavpris.
Joda, de har lav kost og lav service, men lavpris er de ikke lengere.DY er et lavkostselskap, bare så det er brakt på det rene.
Jeg mener de ikke kan kalles lavpris lengere fordi de har økt prisene så mye. Joda, de annonserer med reiser til "299,-", men det er kun for utreise på tirsdag og returen koster minst 2000,-. En helgetur med dem ut til Europa koster plutselig 3-4.000,- og det før man begynner å legge til gebyrer. Når de ligger så høyt over andre i pris kan de ikke fortsette å kalle seg et lavprisselskap.Man kan jo jaggu lure på hvor det skal enda, om ikke selskaper som Norwegian kan kalles å ha lav pris lenger.
Man kan jo jaggu lure på hvor det skal enda, om ikke selskaper som Norwegian kan kalles å ha lav pris lenger. De ligger jo helt på marginene av hva som kan kalles "forsvarlig drift". Med det mener jeg ganske enkelt fremdeles anstendige vilkår for (de fleste) av sine ansatte, og fremdeles en god sikkerhetskultur i selskapet. Dere får forvrenge det utsagnet til dere blir grønne, regner med at de som vil skjønner hva jeg mener.
Det du sier stemmer ikke, samtidig som Norwegian har redusert kosten har jo billettprisen deres gått opp. Men at de selv har lav kost stemmer nok.Så er vel fortsatt DY en LCC variant, lav kostnad selskap, som igjen genererer billige billetter da de har en foretningsmodell som muliggjør dette.
Joda, de har lav kost og lav service, men lavpris er de ikke lengere.
Ser at for eksempel butikkkjeden Coop sier de har "lavprisbutikker" selv om de ligger godt over konkurrentene i pris.
Kan man kalle seg lavprisselskap selv om man ligger over konkurrentene i pris? Kan absolutt alle kalle seg lavprisselskap? Om absolutt alle kan kalle seg lavprisselskap vil jo også Norwegian kunne kalle seg lavprisselskap, men da vil ordet ha mistet sin betydning.
Jeg er interessert i laveste pris. Siden du nevner Ålesund så sjekker jeg en helgetur dit med avreise neste fredag ettermiddag. 1467,- hos SAS og 1606,- hos Norwegian uten innsjekket bagasje.Fullpris AES-OSL innklusiv alle gebyr: SK 2.195,- - DY 1.439,- begge fører deg fram med tilnærma same tidsbruk og servicenivå. Prisforskjellen på ca 750,- gir deg avis og ein kopp kaffe/te ev. frukost på morgonen.
Det er fritt val, men det eine selskapet har vesentleg lågare pris enn det andre.![]()
Jeg er interessert i laveste pris. Siden du nevner Ålesund så sjekker jeg en helgetur dit med avreise neste fredag ettermiddag. 1467,- hos SAS og 1606,- hos Norwegian uten innsjekket bagasje.
Hvordan du kan påstå at DY ligger "helt på marginene av hva som kan kalles "forsvarlig drift".(ditt sitat), fremstår for meg som litt rart. DY er et av FÅ flyselskaper som skaper overskudd, og det må vel være særdeles forsvarlig drift!
Så er vel fortsatt DY en LCC variant, lav kostnad selskap, som igjen genererer billige billetter da de har en foretningsmodell som muliggjør dette. Feks SAS forsøker å konkurrere med billige billetter, men driver dyrere enn DY, noe som gir røde tall, og da er det vel kanskje mer legitimt å spørre om det er forsvarlig drift....
Det du sier stemmer ikke, samtidig som Norwegian har redusert kosten har jo billettprisen deres gått opp. Men at de selv har lav kost stemmer nok.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.