Det er noen år siden jeg har reist med LH. Jeg har vært en lojal AF kunde de siste 10 årene på langruter, men etter å ha lest endel bra trip reports her inne når det gjelder LH bestemte jeg med for å prøve LH på min forrige jobbtur til Tokyo.
Dette var like før jordskjelvet/tsunamien, så det var non-stop i A380, noe som burde borge for kvalitet.
A380 er et fantastisk fly å være passasjer i. Svært stille og lufkvaliteten er også bedre enn i andre fly, noe som gjør underverker for velvære både under og etter flyturen.
Dessverre stod ikke ombord-servicen i stil.
Det virket som de var sterkt underbemannet i businesskabinen. Jeg satt på 15A, og måtte vente i ca 45 minutter på en drink. De startet bak i kabinen og jobbet seg fremover. Nå jeg endelig fikk drinken var det å vente gud vet hvor lenge på maten. Maten var ok, en japansk meny som smakte godt, men dessverre var maten for lengst rukket å bli kald før drikken kom. Jeg spurte høflig om det var mulig å få maten varmet opp, men fikk et bryskt svar om at selvsagt var ikke det mulig, i en alt annen enn vennlig tone.
Jeg skjønte at dette var et upassende spørsmål, for under resten av flighten var denne flyvertinnen usedvanlig sur mot meg og så knapt på meg. De andre i kabinbesteningen var ok, ikke hjertelige, men iallefall høflige.
Turen hjemover var omtrent lik turen til NRT, minus den ekstremt sure vertinnen. Men også her var det mye venting og jeg følte at antall cabin crew ikke stod i samsvar med antall pax i kabinen.
Vel, jeg har aldri opplevd så upersonlig og SEN service i businesskabiner tidligere. Og jeg må innrømme at jeg ikke har så lyst til å booke LH igjen etter denne opplevelsen.
Er dette normalt ombord i LH's A380, eller har jeg bare vært veldig uheldig?
Dette var like før jordskjelvet/tsunamien, så det var non-stop i A380, noe som burde borge for kvalitet.
A380 er et fantastisk fly å være passasjer i. Svært stille og lufkvaliteten er også bedre enn i andre fly, noe som gjør underverker for velvære både under og etter flyturen.
Dessverre stod ikke ombord-servicen i stil.
Det virket som de var sterkt underbemannet i businesskabinen. Jeg satt på 15A, og måtte vente i ca 45 minutter på en drink. De startet bak i kabinen og jobbet seg fremover. Nå jeg endelig fikk drinken var det å vente gud vet hvor lenge på maten. Maten var ok, en japansk meny som smakte godt, men dessverre var maten for lengst rukket å bli kald før drikken kom. Jeg spurte høflig om det var mulig å få maten varmet opp, men fikk et bryskt svar om at selvsagt var ikke det mulig, i en alt annen enn vennlig tone.
Jeg skjønte at dette var et upassende spørsmål, for under resten av flighten var denne flyvertinnen usedvanlig sur mot meg og så knapt på meg. De andre i kabinbesteningen var ok, ikke hjertelige, men iallefall høflige.
Turen hjemover var omtrent lik turen til NRT, minus den ekstremt sure vertinnen. Men også her var det mye venting og jeg følte at antall cabin crew ikke stod i samsvar med antall pax i kabinen.
Vel, jeg har aldri opplevd så upersonlig og SEN service i businesskabiner tidligere. Og jeg må innrømme at jeg ikke har så lyst til å booke LH igjen etter denne opplevelsen.
Er dette normalt ombord i LH's A380, eller har jeg bare vært veldig uheldig?