Enda et "fremtidens fly".

Ja ha, hvilke megakonsern er villige til å putte inn et betydelig antall miliarder i dette prosjektet tro? Kommer BA til å benytte det til NY? Airfrance? Lufthansa? De skriver jo også om London Sydney, kommer Qantas til å kjøpe det?
Merkelig nok er dette et av de mange liknende prosjekt jeg ikke har troen på.

Hehe, ein ting er sikkert: framtida kjem! Ein ting til er også ganske sikkert: Ved hjelp av store tals lov må jo eit av desse forslaga gå gjennom. (Etter at mange mange andre har tapt passeleg med pengar :) )

Er utrolig kresen på "fremtids fly" som ikke ser noe ut som vanlige fly. Kan jo bare fortsette å utvikle B787 og A350 flyene, en å lage noe helt nytt, av et helt ny oppstartet flyproduserer som vil gå rett i dass.

Og i lufta om 4 år og i trafikk før 2020.... Det setter jeg ikke mye penger på at de klarer for å si det sånn..

Det er jo en business jet, ikke noe rutefly, så det er neppe noen grunn til at BA eller Lusthansa skal interessere seg nevneverdig for prosjektet.

For oss som liker å fly så er jo dette dårlig nytt, poenget er jo å være lengst mulig i luften :) Lie-flat blir jo litt unødvendig på en tur som tar i overkant av en time :)

Problemet med overlydsfly er denne smellen. Uff! Leste en artikkel om en tysk ingeniør som hade funnet en løsning på problemet. Designen på det flyet var meget spesielt. Hadde to vinger over hverandre. Om jeg ikke husker feil sto artikkelen i ett LH magasin. En ting er sikkert, utviklingen går fremover. Så nye supersoniske fly kommer. Men tar nok mer enn fire år. Skal vi tippe 20-30 år?

Sitatet ditt viser vel tverdt imot at utsikten blir langt bedre enn i andre fly, siden de vil erstatte vinduene med kameraer og storskjermer ;)

Sant nok. Litt spennande er det. Men ser ikkje på sjansen til å få sjekke ut sjølv som serleg stor.

Back