Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Jeg har sjekket inn på Radisson Blue Gautrain.
ET er helt ok. Kjenner flere piloter som flyr/har fløyet der. Som en sa, da han switchet fra et obskurt Dubai-basert selskap (fritt oversatt etter hukommelsen): 'Deilig å komme til et selskap med opsmanualer. mekanikere som følger boka og organisert crewplanlegging. Heaven!'
Servicen ombord var bra og crewet var vennlige. Maten var også grei for økonomi men flyet fra DLA føltes lit for gammelt. Det skulle vært en 767 men de endret den til 757. Det er bare Nepal airlines som jeg vet har 757 200. AA har vel 300 versjonen?
Litt usikker på hva du mener her? Av 757 er jo -200 den vanligste varianten, mens det bare er noen få selskaper som fly -300 (UA, DL, DE, Arkia, FI har en enkelt en og sikkert noen jeg har glemt). Eller mener du en annen flytype?
Flott og spennende rapport fra et kontinent jeg har sett ganske mye av. Jeg mangler Vest-Afrika, men da du kom til Ethiopian og oestlige og sydlige Afrika foelte jeg meg mer hjemme. Ethiopian er et ganske bra selskap, i luften fungerer det meste og paa de nyere flyene har de bra underholdning, men det kan av til vaere litt slitt interieor ombord, selv paa 787 som jeg nylig proevde. flyplassen i Addis Ababa er ikke saerlig bra, shabby lounger og en daarlig planlagt sikkerhetskontroll. Jeg byttet fly der paa soendag, og da maatte alle skru paa laptoper foer scanning. Mange manglet batteri og det var kun et meget tvilsomt stroemuttak tilgjengelig. Dette foerte til endel forsinkelser. Uansett kan Ethiopian bli et riktig bra selskap med et par grep. Det er riktig som noen sier at det er endel utenlandske piloter som jobber der, paa en av flyvningene snakket piloten gresk etter engelsk, selv om jeg tviler paa at det var spesielt mange grekere ombord.

Herlig tur og herlig rapport!
Du er f.... meg tøff som gjør dette på egenhånd
Hva i all verden får deg til å velge pasta bolognese i Afrika?![]()
Dette er bare strålende. Knallrapport!!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.