En flytur sett fra hundens perspektiv?

Dette er jo et "klassisk" eksempel på dårlig planlegging.
Hvis man stiller unøyaktige spørsmål, så får man bare unøyaktige svar.
Bare det at damen ikke har med seg førerkort(alle har jo det i lommeboken !!) og skaffer seg kjøreseddel( hva brukte hun som legimitasjon ?) FØR hun sjekket hva det kostet å leie bil, vitner om dårlig planleggeing underveis også. At flybeseningen kunne høre valpen klynke under flyturen tror jeg ikke på !! Det er det ikke mulig å høre. Sannsynligvis så var hele denne opplevelesen mye værre for damen en for valpen.

"At flybeseningen kunne høre valpen klynke under flyturen tror jeg ikke på !! Det er det ikke mulig å høre."

Nei vet du hva.. Dette har du peiling på? Jeg har hørt hunder bjeffe, ule og klynke fra kabinen mange ganger.

The hard way is the new way. Slik er bransjen blitt desverre .. og her borte legges det nå på fem dollar på bagfees hver gang det presenteres et dårlig kvartalsresultat. Lurer på om det går andre veien når resultatene blir bra igjen?

Hadde jeg hatt pengene (og enda hatt penger igjen etter at jeg gjorde det) hadde jeg glatt gjort det samme :colgate:

Jeg tror jo på Speedbird, og synes da det er meget rart av kommunikasjonsdirektøren å påstår at det er lys i lasterommet. Er det ikke hans jobb å informerer korrekt, og ikke villede våre kunder ???

Man skal ikke tro på riktig alt en kommunikasjonsdirektør sier... De er der for å være direktører og kommunisere, det er mye de ikke vet om hva som skjer...:D

http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=6804

For stor til å fly
Widerøe har nemlig gått vekk fra slagordet "Du kommer deg ikke videre sånn helt uten Widerøe", både i reklamen og i praksis.

Tidligere har Widerøe tillatt hundebur i størrelse Large (91 x 61 x 66 cm), men nå har de redusert dette til Intermedium (82 x 56 x 58 cm).

Når det samtidig er krav om at hunden skal kunne stå normalt med hodet opp, innebærer det at bare de minste fuglehundene vil få reisepass med Widerøe når høstens jakt starter

Visste ikke hunder engang kunne reise med widerøe jeg, trodde flyene var for små... vb-:o

http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=6804

Visste ikke hunder engang kunne reise med widerøe jeg, trodde flyene var for små... vb-:o

Burstørrelsen er nå økt igjen, da det ble for mange avslag når de største burene ikke ble akseptert.
Widerøe har faktisk mulighet til å ta betydelig større bur enn SAS, da lasteromsdøren på Dash 8 er større enn på B737. Om det er behov for det, kan man sette inn Europaller på flere hundre kilo bak i en Dash 8 ...

Bumper opp tråden: noen som vet hvorfor blue1 ikke tar med hunder på flyene fra OSL til HEL? Finnair tar hunder til en STIV pris. Virker "umulig" å fly mellom disse to hovedstedene med hund og fly.

Ehh, det er jo ikke bare lasteromslukene som er små. Lasterommene i seg selv er jo heller ikke allverdens store på den flytypen. Sånn sett er det jo godt at det er lenge mellom hver gang man ser sånne her oppe...:) Men dette handler jo om strekningen OSL-HEL.

Last edited:
Sukk... det er mang en AVIH jeg har håndtert i min tid, der jeg på sommerstider har sørget for at AVIH har fått vann før pålasting ombord og at bikkja har fått drukket og er rolig og avslappet.

Egentlig må jeg innrømme at jeg har brydd meg mer om AVIH's komfort enn pax' og rutetid.

På 737 er det ikke samme temperaturen i lasterommet som i kabinen, men det er det samme trykket. Fremre lasterom er foretrukket fordi det er foran motorene og dermed mindre støy, det er også varmere enn i bakre. Normalt ligger temperaturen i fremre lasterom mellom 3-6 grader, mens i bakre er det 3-4. Grunnen til dette er at luften for kjøling av sikringer og instrumenter i cockpit blir dratt ned til Electronic compartment, kjøler racks der nede, går rundt fremre lasterom, og blir samlet opp, resirkulert og sendt inn i kabinen igjen.

Egentlig må jeg innrømme at jeg har brydd meg mer om AVIH's komfort enn pax' og rutetid.

En eksepsjonelt snill sjel, med andre ord :colgate: Ligger vel til slekta :p

*kremt*

Jeg har en del nye spørsmål;

*Hvor mye støy vil dere anslå det er i bakre cargo ifht. framre cargo? Må jo være en god del mer?

*Hvordan er Norwegian's policy på frakt av hunder til Finland? Blue1 har jo hatt full-nekt på transport av hunder til Finland, og det har vært vanskelig for Nordmenn å få med seg bikkja til Finland. Er det problemet løst nå? :)

Back