Emirates med A380 fra CPH 1DES15

Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Monsteret landede ca 12.15 og for flyspottere er det garanteret bedre end juleaften!
Jeg lurer bare på, hvordan den satsning skal løbe rundt...

Monsteret landede ca 12.15 og for flyspottere er det garanteret bedre end juleaften!
Jeg lurer bare på, hvordan den satsning skal løbe rundt...

Jeps, det løber aldrig rundt på CPH - intet marked der, de skulle hellere have sendt den til OSL efter fisk :D

Ser i øvrigt at flyet A6-EOQ er spritnyt, leveret fra Hamburg til Dubai i fredags. Er det den første 2 class maskine?

Jeps, det løber aldrig rundt på CPH - intet marked der, de skulle hellere have sendt den til OSL efter fisk :D

Ser i øvrigt at flyet A6-EOQ er spritnyt, leveret fra Hamburg til Dubai i fredags. Er det den første 2 class maskine?

Synes allerede de modtog et eksemplar for nogle uger siden, men jeg husker måske forkert.

Der var forresten 34 nationaliteter ombord på første flyvning med A380 fra Dubai til København i dag.

Da må de i så fall lage en kombiversjon med 8 First, 20 i Biz, 20 i Eco og resten cargo:D.

Nydelig fly, men som tidligere nevnt. Så er det elendig for frakt. Offisielt så kan EK ta rundt 8-10 tonn på en 380. Men man ser nå at disse maskinene sliter veldig med vekt og balanse. Så i praksis er det nesten ingen ting man får med seg. Så det skaper mye problemer for norske eksportører.
S

Country Manager for EK i DK slutter etter å ha funnet nye utfordringer. Wild guess men tipper han blir sjef for ruteutvikling på CPH. Har blant annet lengre fartstid hos SAS.

Ser EK fremdeles ikke har ansatt salgssjef i DK.

Iflg Trafikstyrelsen så hadde EK 51% belegg i sept på CPH. Det er med andre ord nok plass til å fylle med OSL pax:D.

Loadfaktor er uvesentlig hvis miksen er riktig. Hvis de har høyt belegg på C og F samt mye i lasterommene, er det fullt mulig å tjene penger med 50% belegg. Husk at lavt belegg også gir mer plass i lasterommene. ;)

Loadfaktor er uvesentlig hvis miksen er riktig. Hvis de har høyt belegg på C og F samt mye i lasterommene, er det fullt mulig å tjene penger med 50% belegg. Husk at lavt belegg også gir mer plass i lasterommene. ;)

Nå er vel ikke A380 kjent for å ha store lasterom akkurat, og det er vel mest økonomi seter i den A380 som flyr på CPH. Er det ikke???

Mulig jeg tar totalt feil her, men jeg lar det stå til! Arrester meg gjerne :)

Neida, du har rett i det, men en halvfull A380 kan ta nesten like mye cargo (18-19 tonn) som en full 777-300ER (22 tonn), hvis øyemålet mitt er sånn noenlunde korrekt ...

Nå er vel ikke A380 kjent for å ha store lasterom akkurat, og det er vel mest økonomi seter i den A380 som flyr på CPH. Er det ikke???

Mulig jeg tar totalt feil her, men jeg lar det stå til! Arrester meg gjerne :)

Lasterommet i seg selv er ikke så lite, men en full A380 blir veldig mye passasjerer og da med tilhørende bagasje. Og dermed tar passasjerenes bagasje opp mye av lasterommet

Nå tilbyr ikke EK F fra CPH, i motsetning til OSL og ARN.

Back