Embraere til "SAS Link"?

Mange selskaper som har hatt kadettprogrammer siden ‘tidenes morgen’. Hva er feil med det? Man får spisset utdanningen til å passe selskapet, og de utvalgte får et godt utdanningstilbud.

Det er vel ikke noe galt med det, men det står ingenting om vilkårene. Om en må jobbe gratis 2 år etterpå og selv betale utsjekk, så vil det jo ikke være så bra.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Fra i morgen flyves CPH-AAL 90% af tiden af SAS Link vinterprogrammet igennem. Derved får Aalborg ikke Airbus A320 drift igen det næste stykke tid. Embraers egner sig nok bedre til ruten.

Derudover vil CityJet med en enkelt daglig gøre comeback her i Aalborg, med CRJ-900, og ATR fra Xfly vil kun have 1 daglig rotation, som ligeledes er den rotation som flyves videre til Oslo, der genåbner efter en sommerpause.

Eller mer spesifikt, villighet til å betale for crew.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

Snodige greier. Personlig får jeg reklame fra AAP (tidligere OSM) om at de søker kabinansatte til SAS ditt & datt på ARN hver dag på Facebook. Og det har jeg fått i hele høst. De har også spammet meg ned med base på BGO.

Lurer på hvordan de skal få rekruttert folk i fremtiden. Har snakket med en på luftfartsfag her på uit, og det er ingen der som vil jobbe hos SAS lenger. Og man skal ikke mange år tilbake der det var drømmen og prestisje for piloter å jobbe i bolaget og det var en hellig ku…

Ser ut som SAS har kansellert alt innenlands fra Bergen med Link i dag. Kan det skyldes tilgang på crew eller fungerende fly?

Re: Embraere til "SAS Midsize"?

Ser ut til å være 6 stk på vei i første omgang. Alle ex-FlyBe?

Ser ut som en 7. maskin nå er på vei

Embraer 195 LR 190.00401 SE-RFP SAS Link regd 06feb23 at EXT prior delivery ex 9H-BSV

Denne eies av Azorra Aviation og en en ex-Air Europa maskin

Re: Embraere til "SAS Midsize"?

Ser ut som en 7. maskin nå er på vei

Embraer 195 LR 190.00401 SE-RFP SAS Link regd 06feb23 at EXT prior delivery ex 9H-BSV

Denne eies av Azorra Aviation og en en ex-Air Europa maskin

SE-RSP, inte RFP.

Så vil jeg gætte på at ex. EC-LKM, EC-LKX og EC-LLR er de næste ERJ 195 til SAS Link.
Alle tre har samme ejer som SE-RSP, og kommer alle fra Air Europa Express/Aeronova.

Dette stemmer også med flådeplanen i årsrapporten hvor der var leveret 4 stk. og manglede leverance af 6 stk.

Så vil jeg gætte på at ex. EC-LKM, EC-LKX og EC-LLR er de næste ERJ 195 til SAS Link.
Alle tre har samme ejer som SE-RSP, og kommer alle fra Air Europa Express/Aeronova.

Dette stemmer også med flådeplanen i årsrapporten hvor der var leveret 4 stk. og manglede leverance af 6 stk.

Klarer de få nok crew til dette?

Fløy Sas link for første gang på lørdag. Generelt synes jeg at setene var langt bedre enn de trestammene som WF og Helvetic har i sine E2-maskiner, og samtidig ganske behagelig benplass selv på rad 17. Crewet var svensk og norsk i flightdeck, og 1 svenske og 2 norske i kabinen. Sammenlignet med Cityjet var dette en positiv overraskelse, og håper at Cityjet fases ut til fordel for SAS Link.

Dette var SE-RSK, som er ex-Flybe. Om det er samme komforten i andre fly som evt kommer fra air Europa gjenstår jo å se.

Tre kjerrer er på vei inn. Alle parkerte Air Europa Express-maskiner.

SE-RSR msn 19000425
SE-RSS msn 19000437
SE-RST msn 19000452

Alle tre står på Palma og er ventet i trafikk rundt kvartalsskiftet.

Tre kjerrer er på vei inn. Alle parkerte Air Europa Express-maskiner.

SE-RSR msn 19000425
SE-RSS msn 19000437
SE-RST msn 19000452

Alle tre står på Palma og er ventet i trafikk rundt kvartalsskiftet.

Pluss de vanlige leveringsforsinkelsene? :stir

Det tar uansett flåten til 10 maskiner teller jeg riktig

Back