Er det nok maskiner å oppdrive? Er vel snakk om 14-15 maskiner Cityjet opererer i dag iflg. Platespotters.net.
Kommer dessa att utrustas med WiFi?
Tvilsomt da disse ikke er SAS, men SAS Link.
Og SAS har sakt at de på sikt skal ha annet fly enn disse E195.
Det blir flere etter hvert , på sikt skal CRJ maskinene fra Cityjet erstattes av "jungel jet'ene".
Det er bare 114 seter i E195.Har hørt flere si dette men er det substans i det eller er det bare rykter / snakk? Er tross alt en stor forskjell på 90-seters CRJ og 135 eller hva det er i E195. Vil vel mere tro E195 er en måte å erstatte 737-700 og kanskje A319?
Det er bare 114 seter i E195.
A319 har 150 seter og 737-700 har 141 seter.
Har hørt flere si dette men er det substans i det eller er det bare rykter / snakk? Er tross alt en stor forskjell på 90-seters CRJ og 135 eller hva det er i E195. Vil vel mere tro E195 er en måte å erstatte 737-700 og kanskje A319?
Kanskje det ville vært lurt av SAS å få inn E175/E175-E2 som erstattere (+ flere) til CRJ. Disse har jo ca samme setekapasitet som SAS sine CRJ. Og Embraer er jo ofte bedre likt blant passasjerne, har bedre range og bedre lastekapasitet enn CRJene.
Disse E175/E-2 kan jo brukes til å styrke nettverket enten iform av nye ruter (helst fra 1 hub*) eller øke frekvensen på eksisternde ruter. Og man kan dele piloter med deres større Embraer søster (E190/E-2).
*Imo bør SAS styrke CPH huben slik at SAS får et større og bedre nettverk (inkl på IC) og på den måten nå et større marked.
E175-E2 er i praksis død og kommer trolig aldri bli bygget
E175 har aldri slått an i Europa, og det er scope clauses for de amerikanske regionalselskapene (MAX 76/70 seter og MTOW begrensinger) som gjør at den selger veldig bra der
Forskjellen i tripkost opp til både E190 og E195 er også marginale, og setekostnaden betydelig lavere. For ruter der SAS trenger så få seter har de ATR-72 maskinene fra XFly
Har hørt flere si dette men er det substans i det eller er det bare rykter / snakk? Er tross alt en stor forskjell på 90-seters CRJ og 135 eller hva det er i E195. Vil vel mere tro E195 er en måte å erstatte 737-700 og kanskje A319?
Betyr dette at de har fått fart på rekrutteringene, eller blir de stående ubrukt?
Det har i hvertfall nok crew til 6 maskiner i drift nå. Den 7. maskinen har stått i EXT siden 31/3, så antar vedlikehold
Og crew situasjonen
Det har i hvertfall nok crew til 6 maskiner i drift nå. Den 7. maskinen har stått i EXT siden 31/3, så antar vedlikehold
Er den planlagte BGO basen til Link i drift nå, eller slynges alt crew inn fra CPH?
7 maskiner i drift nå, mens 2 SE-RSP og SE-RSO, ble fløyet tilbake til EXT i henholdsvis tidlig august og denne uken. Antar vedlikehold men er svært usikker på om de uansett har nok crew til flere enn 7 maskiner
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.