Embraere til "SAS Link"?

Det bliver vel ikke aflyst så mange afgange mere? Ifølge Eurocontrols statistik så gennemførte SAS i sidste uge 2% flere flyvninger end samme uge i 2019 (https://mobile.twitter.com/eurocontrolDG/status/1521391720205885441/photo/1). Det kan ven ikke lade sig gøre hvis de fortsat aflyser mange afgange???

Som Someone sier er det ikke helt bra sammenligningsgrunnlag, og i tillegg er det mye mer SAS Connect, CityJet osv nå enn før. Likevel kanselleres det hinsides mange avganger, det er bare å gå inn og følge med.
 
och RSK fick tydligen birdstrike i BRU. Ingen EMB certifierad mekaniker finns på plats, så maskinen blev fast.
 
Som Someone sier er det ikke helt bra sammenligningsgrunnlag, og i tillegg er det mye mer SAS Connect, CityJet osv nå enn før. Likevel kanselleres det hinsides mange avganger, det er bare å gå inn og følge med.

Om det er SAS Connect, Link, Cityjet eller en e. operatør er vel ikke relevant for tallene? Det er SAS group som helhed, og som kunde er det i hvert fald for mig i første omgang vigtigst at komme frem og mindre vigtigt, hvem der reelt udfører flyvningen.

Havde ikke tænkt strejken ind da jeg så tallene. Men spændende at se, hvordan det udvikler sig løbende. Har indtryk af, at der er færre aflysninger og flere passagerer på flyene.
 
och RSK fick tydligen birdstrike i BRU. Ingen EMB certifierad mekaniker finns på plats, så maskinen blev fast.

Gik tilbage til CPH i formiddag som SK9240 og videre i produktion. Så det har åbenbart været muligt at skaffe en certificeret mekaniker i løbet af natten.

05 May 2022 Brussels (BRU) Copenhagen (CPH) SK9240 Landed 11:43
 
Snart tre måneder siden første levering og SE-RSK flyr på harde livet på 'normale' SAS-ruter, men hvor blir det av de andre som står klare?
 
De är ju 4 st färdigt malte i SAS färger i NWI. G-FBEI/BEF, G-FBEK og G-FBEJ.
Men det kan vare en del teknisk färdigställning. De har stått i NWI en lang stunde.
 
CAE har gått fra å søke «experienced type rated» piloter, via «type rated,» til folk uten rating men med erfaring, og nå til kapteiner med 1500 timer, som er minstekravet for ATPL i det hele tatt, og uten rating. Tipper de fleste med Embraer-rating i Europa har jobb allerede, og det Link tilbyr er neppe nok til å få folk til å pendle til BGO på helvariabel roster. Siste nytt er visst at folk har fått jobb etter telefonintervju og online psykologitest.
 
Back
Top