Embraere til "SAS Link"?

Folk blir fort leie av hangardronninger som har fått skavanker etter å ha stått parkert i årevis .....

SAS opererte BGO-TOS direkte pre-covid, i konkurranse med DY og WF. Nye innenriksruter jeg kan forestille meg for SAS er BGO-EVE (også en rute som pre-covid ble operert av både DY og WF), og eventuelt BGO-KSU (en oljerute hvor jeg tror WF i dag med sine fire daglige rundturer drar inn en del på fullflex-billetter) og BGO-KRS (som også opereres av WF).

Kan det forøvrig være at SAS Link tar over noen av avgangene som i dag opereres med Cityjets CRJ9 (SVG, AES, TRD)?
Ikke helt korrekt. BGO-TOS ble gjenåpnet av DY i august 2020 etter å ha vært vekke i 10 år. Så om de skal tilbake på BGO-TOS er det 2 konkurrenter og ikke bare 1.

Skal Link komplimentere Cityjet eller skal Link ta over produksjonen til Cityjet fra BGO? De har jo SVG, AES, TRD og ARN i tillegg til enkelte avganger til OSL og CPH.

Er det noen oppdatert tidsplan her? Ennå glimrer Embraerne med sitt fravær i bookingsystemene såvidt jeg klarer se. Så tyder på de ennå ikke vet helt sikkert når de vil være i drift?

Kan få inntrykk av at det er bevegelse i klargjøringen av enkelte av disse maskinene nå?

Liten korrektion. Den går till Malmö som SVS9150, morgondagen gäller dock fortfarande. Det är SE-RSK

Klargjøres hos Nordic Flight Maintenance Malmö AB, regner jeg med. Siste 737 til West Atlantic gikk også dit for innfasing.

Så på noen avganger mellom CPH og BGO over påske, da dukket plutselig Embraer opp. Blant annet som SK2862 19. april.

Klargjøres hos Nordic Flight Maintenance Malmö AB, regner jeg med. Siste 737 til West Atlantic gikk også dit for innfasing.

Enligt allabolag.se är det företaget likviderat...ellei tolkar jag det fel?

Vem har MRO på EMB i Norden.

Der kommer en forbi Aalborg idag på en test. første afgang på CPH-AAL ihvertfald er den 15 April.

24cae5bdbb2e15877c2395f8966c6fea.png

Back