Embraere til "SAS Link"?

Takk for flott rapport, men anbefaler vedkommende som har skrevet rapporten å kjøpe ny mobil eller ta med seg et vanlig kamera neste gang :colgate:

Jeg kan afsløre at anmelderen brugte et digital kamera til at tage billederne. Apropot en "ny" mobil er det også et projekt der skal findes økonomien til for personens vedkommende, jeg bringer rosen/kritikken videre til rette vedkommende :-)

Antar det foreløpig kun er satt opp ruter fra CPH? Og ennå ikke noen fra den planlagte BGO basen?

Det søkes etter crew i Bergen ...

0b82ff12ecb84121ad3d6063bb208c89.jpg

Det er ganske fantastisk at sas bruker OSM for å få tak i folk, et selskap jeg mener å huske både de ansatte og ledelsen i sas var veldig i mot da DY brukte de.
Nye tider med andre ord.

Men er det ikke også litt vanskelig å finne erfarne crew på BGO? SK har jo ikke hatt base der på årevis, og ved DY sin base der er vel alle som vil tilbake i full jobb (de har også søkt etter flere folk på BGO). WF har vel også støvsugd markedet.

Det er vel som alltid i slike annonsen. Minst 10 års erfaring, maks 25 år og minimal betaling.

Det er ganske fantastisk at sas bruker OSM for å få tak i folk, et selskap jeg mener å huske både de ansatte og ledelsen i sas var veldig i mot da DY brukte de.
Nye tider med andre ord.

.

Nye tider kommer hele tiden og stadig kjappere. For å overleve må selskapene være raske med nye tilpasninger enten man liker det eller ikke. Det smerter selvfølgelig for mange , men det er tilpasnings dyktigheten som bestemmer hvilke selskap som skal ha en fremtid.

SAS er i bunn og grunn insolvent og har vel egentlig ikke midler til dette prosjektet nå...

Du er vel nærmere sannheten enn her enn mange er klar over. I mellomtiden hyres inn flere og flere CRJ'er som flyr programmet til Link.

Du er vel nærmere sannheten enn her enn mange er klar over. I mellomtiden hyres inn flere og flere CRJ'er som flyr programmet til Link.

Starte et nytt selskap som knapt flyr, for så å leie inn et tredje selskap til å fly for dette selskapet igjen. Høres ut som et kjempebra sparetiltak. Spesielt mens det godt fungerende selskapet som er utgangspunktet for det hele, kansellerer over en lav sko pga crewmangel fordi man prioriterer de dysfunksjonelle nye selskapene heller enn å hente inn de ansatte de sa opp. Flott det.. Lurer på om det finnes et eneste enkeltmenneske som siden 1946 har kostet SAS mer enn Pauck-Hansen og hans geniale plan.

Ikke glem at flyene til det fungerende selskapet står ubrukt på bakken. Er neppe gratis det heller.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Starte et nytt selskap som knapt flyr, for så å leie inn et tredje selskap til å fly for dette selskapet igjen. Høres ut som et kjempebra sparetiltak. Spesielt mens det godt fungerende selskapet som er utgangspunktet for det hele, kansellerer over en lav sko pga crewmangel fordi man prioriterer de dysfunksjonelle nye selskapene heller enn å hente inn de ansatte de sa opp. Flott det.. Lurer på om det finnes et eneste enkeltmenneske som siden 1946 har kostet SAS mer enn Pauck-Hansen og hans geniale plan.

Men av disse 560 pilotene som er permittert, er det noen som skal til SAS link eller Connect? Jeg hørte om noen som skal på airbus-kurs, men til de skal SAS mainline?

Men av disse 560 pilotene som er permittert, er det noen som skal til SAS link eller Connect? Jeg hørte om noen som skal på airbus-kurs, men til de skal SAS mainline?

Oppsagt, ikke permitert

Noen er hentet tilbake til SAS eller er i ferd med å komme tilbake, til SAS mainline. Men det er fortsatt mange som enten er på NAV eller har gått videre

SAS Link driver vel å leter etter ledige piloter med Embraer rating virker det som

Det bliver vel ikke aflyst så mange afgange mere? Ifølge Eurocontrols statistik så gennemførte SAS i sidste uge 2% flere flyvninger end samme uge i 2019 (https://mobile.twitter.com/eurocontrolDG/status/1521391720205885441/photo/1). Det kan ven ikke lade sig gøre hvis de fortsat aflyser mange afgange???

Back