Sporer vel litt av, men dette var vel en gyllen kjangs med å slippe å ta inn «oppsagt» personell som hadde fortrinnsrett. Så alt i alt så finnes det noen fine muligheter med å begynne med blanke ark etter pandemien.
Ja, gyllen sjans ja, hvis du er en kynisk kødd og bruker inngåtte avtaler om gjenansettelse som dasspapir.
Så, for oss med t-skei-behov:
SAS Link: Halv-store maskiner. Tenk SAS commuter med jetfly?
SAS Connect: "Vanlig-SAS"? Merge av det som var NO/DK/SE og flyge alt av A320?
SAS: "Store-SAS" og flyge intercont? Eller blir det noko av "vanleg SAS" her også?
Pluss innleigde divs. Er det sånn det blir?
DY har nyligen gjort precis samma sak och SAS följer efter, the race to the bottom continue.
Ingen av de 250 svenska Norwegian piloterna som flög 737NG med ARN bas och förlorade jobbet i april 2020 har någon återanställningsrätt i "Nya Norwegian"
Alle ex FlyBe som Falco äger och står i NWI.
G-FBEx serie.
Source: Från "insider"
Da kan jeg cashe inn på veddemålet jeg satt 30 september lengre opp i tråden. Var det noen som veddet i mot? [emoji383][emoji1787]
Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
Attention: Union busting reaching next level i och med detta.
Jeg forstår ikke at du skriver dette i denne tråd. SAS Midsize - AKA SAS Link var allerede planlagt før Corona, og er et svar på at SAS mangler en flytype i segmentet fra 100 til 120 sæder.
Hvis du havde skrevet kommentaren i statustråden om SAS Ireland - AKA SAS Connect, så ville jeg nok bedre kunne forstå det.