Embraere til "SAS Link"?

Re: Embraere til "SAS Midsize"?

Sporer vel litt av, men dette var vel en gyllen kjangs med å slippe å ta inn «oppsagt» personell som hadde fortrinnsrett. Så alt i alt så finnes det noen fine muligheter med å begynne med blanke ark etter pandemien.

Sporer vel litt av, men dette var vel en gyllen kjangs med å slippe å ta inn «oppsagt» personell som hadde fortrinnsrett. Så alt i alt så finnes det noen fine muligheter med å begynne med blanke ark etter pandemien.

Ja, gyllen sjans ja, hvis du er en kynisk kødd og bruker inngåtte avtaler om gjenansettelse som dasspapir.

Ja, gyllen sjans ja, hvis du er en kynisk kødd og bruker inngåtte avtaler om gjenansettelse som dasspapir.

DY har nyligen gjort precis samma sak och SAS följer efter, the race to the bottom continue.
Ingen av de 250 svenska Norwegian piloterna som flög 737NG med ARN bas och förlorade jobbet i april 2020 har någon återanställningsrätt i "Nya Norwegian"

Sorry Mac, men flere er påvei inn i jobb igjen. Riktignok med base OSL, men en jobb er det, og de får den. Vi håper selvfølgelig alle våre svenske kolleger får komme tilbake til sin jobb, sooner rather than later. Litt tråkig vei ble det, takket være en viss dansk «fagforening» - men de har folk som kjemper for dem.

Når kan man forvente at dette selskapet er oppe går? Det tar vel nødvendigvis litt tid med nytt AOC, samt at man må skaffe personell og fly.

Så, for oss med t-skei-behov:

SAS Link: Halv-store maskiner. Tenk SAS commuter med jetfly?
SAS Connect: "Vanlig-SAS"? Merge av det som var NO/DK/SE og flyge alt av A320?
SAS: "Store-SAS" og flyge intercont? Eller blir det noko av "vanleg SAS" her også?

Pluss innleigde divs. Er det sånn det blir?

SAS Link: Fly med 100-150 sæder.
SAS Connect: SAS Ireland med nyt navn og nye baser. Primært lavprisruterne (LHR, ALC, AGP etc). Kun enkelte A320Neo-fly.
SAS: Resten (A320Neo, A330 og A350)
Eksterne (pt. Cityjet og Xfly): Fly under 100 sæder

SAS Connect skal vel ikke bare ha kun enkelte A320neo? Det skal bli en plattform på størrelse med SAS Main, da snakker vi vel fort 40 fly.

DY har nyligen gjort precis samma sak och SAS följer efter, the race to the bottom continue.
Ingen av de 250 svenska Norwegian piloterna som flög 737NG med ARN bas och förlorade jobbet i april 2020 har någon återanställningsrätt i "Nya Norwegian"

Dette stemmer vel ikke helt, som andre skriver her er flere tatt tilbake og på vei inn igjen. I tilegg så krever jo ikke DY at man selv skal omskolere seg til en annen flytype på egenhånd og betale for det, som jo er en vesentlig forskjell her. Grunnen til at de måtte bli oppsagt var jo også som jeg forstod det det svenske regelverket.

Illustrasjonsbilde som lå ut på jobbannonse på LinkedIn.

Attachments

• 5E1D322B-85E8-4B1D-AA17-B0B0F569E1B3.jpeg
    5E1D322B-85E8-4B1D-AA17-B0B0F569E1B3.jpeg
    88.4 KB · Views: 1,456

Ser ut til å være 6 stk på vei i første omgang. Alle ex-FlyBe?

a6e61ea73faafe7ed2978d165f4e4194.jpg

Alle ex FlyBe som Falco äger och står i NWI.
G-FBEx serie.

Source: Från "insider"

Da kan jeg cashe inn på veddemålet jeg satt 30 september lengre opp i tråden. Var det noen som veddet i mot? [emoji383][emoji1787]

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Da kan jeg cashe inn på veddemålet jeg satt 30 september lengre opp i tråden. Var det noen som veddet i mot? [emoji383][emoji1787]

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

:D Scoret bra der. Jeg leste oppover i tråden for å se om det var noen som hadde postet individene tidligere, men tydeligvis ikke langt nok ..

Attention: Union busting reaching next level i och med detta.

Jeg forstår ikke at du skriver dette i denne tråd. SAS Midsize - AKA SAS Link var allerede planlagt før Corona, og er et svar på at SAS mangler en flytype i segmentet fra 100 til 120 sæder.

Hvis du havde skrevet kommentaren i statustråden om SAS Ireland - AKA SAS Connect, så ville jeg nok bedre kunne forstå det.

Jeg forstår ikke at du skriver dette i denne tråd. SAS Midsize - AKA SAS Link var allerede planlagt før Corona, og er et svar på at SAS mangler en flytype i segmentet fra 100 til 120 sæder.

Hvis du havde skrevet kommentaren i statustråden om SAS Ireland - AKA SAS Connect, så ville jeg nok bedre kunne forstå det.

Ett nytt bolag startas upp där de tar in ny personal istället för att återanställa och dessutom tecknar kollektivavtal med ett annat fackförbund. Det är union busting. Och nu är uppenbarligen den första kärran dekorerad för det ändamålet.

Back