Elfly som redningen for kortbanenettet m.v.

Det er vel, strengt tatt, opp til norske politikere hva den norske staten skal ta ansvar for, og hvilke oppgaver Avinor skal ha. Så kan man være uenig i hvilke oppgaver Avinor og staten skal ha ansvar for, men det er noe annet.

Her synes jeg det også er verdt å merke seg at det faktisk ikke er noe marked for kortbanenettet i Norge. Det drives, riktignok via anbud, i sin helhet av staten. Uten penger fra staten, ingen kortbanetrafikk. Så da virker det litt rart at staten ikke skal ha noen rolle i å videreuvikle og gjøre denne trafikken mer bærekraftig.
Mye billigere å forlenge baner og bruke eksisterende fly. Ja, du har et poeng i at dette markedet er subsidiert.

Mye billigere å forlenge baner og bruke eksisterende fly. Ja, du har et poeng i at dette markedet er subsidiert.

Å sette opp en ladestasjon som det Avinor har gjort her er ganske billig. Er ganske standard hyllevare og finnes jo tusenvis av de her i landet allerede.

Joda, så lenge flyet allerede finnes og ikke ble sponset av skattebetalere.

N214BT fra eBristow har neppe kostet Norske skattebetalere en krone. De aller fleste av disse prosjektene er 100% privat kapital, Harbour Air driver for egen regning fordi de tror på dette. Og siden HA startet for 30 år siden mellom Vancouver og Victoria har det alltid vært “Joda…..!!” Dette går ad dundas men HA har alltid bevist at kritikerene tar feil og fortsatt tar feil og vil ta feil i morgen også …. :angry:

Utvikling er jo ikke feil…og noen (med muskler) må ofte dra lasset. Tenker dette er definitivt innenfor Avinor sitt oppdrag. Har Staten hatt råd til å subsidiere Musk så har de definitivt råd til dette.

Min mening er kun det, en mening, og jeg betaler ikke skatt i Norge.

Avinor drives vel etter en bedrifts modell med solide inntekter og er vel ikke finansiert av skattepenger, så du er nok med på å betale når du kjøper den flaska med bannanlikør på OSL tax-free :colgate:

Avinor drives vel etter en bedrifts modell med solide inntekter og er vel ikke finansiert av skattepenger, så du er nok med på å betale når du kjøper den flaska med bannanlikør på OSL tax-free :colgate:

Dessverre kan jeg ikke kjøpe noe siden jeg skal videre og kun har hånd baggage.

Back