• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

EBG op-ups

Jeg leste på et annet forum at LH har en fast prioriteringsliste som skal følges, ved utvelgelse av hvem som blir oppgradert.

1. Hon circle
2. Senator/Star Gold
3. Freguent traveller
4. Statusløse passasjerer etter høyeste bookingklasse.

Det er vel sannsynlig at SAS har et lignende system, med EBG på førsteplass.
 
Jeg leste på et annet forum at LH har en fast prioriteringsliste som skal følges, ved utvelgelse av hvem som blir oppgradert.

1. Hon circle
2. Senator/Star Gold
3. Freguent traveller
4. Statusløse passasjerer etter høyeste bookingklasse.

Det er vel sannsynlig at SAS har et lignende system, med EBG på førsteplass.

Ja, finnes det egentlig noe fornuftig alternativ til en slik rangering? Hos EuroBonus troner nok EBP foran EBG, men det er jo ikke så mange EBP-innehavere, så i mange tilfeller er nok EBG høyest.
 
Ble oppgradert med EBS fra economy til premium economy hos Thai: BKK-OSL. Ble meget overrasket fordi jeg hadde en ikke-oppgraderbar billettype. Lønner seg å spørre!

w
 
Høres ut som om folk har ulik flaks, om man kan kalle det flaks, ang op-ups. Men hvordan går folk frem når de får oppgradering? Spør man, eller skjer det automatisk ved gate?

Tror det har mye med at flyene er utrolig fulle for tiden. Når SAS opererte med 60% belegg, får man sjelden oppgradering, men når det er fullt skjer det stadig vekk.

Jeg har mye bedre suksess på langruter enn i Europa, men å si at det aldri skjer, er langt fra sannheten ihvertfall for meg.

Å mase på oppgradering, funker sjelden...
 
Jeg leste på et annet forum at LH har en fast prioriteringsliste som skal følges, ved utvelgelse av hvem som blir oppgradert.

1. Hon circle
2. Senator/Star Gold
3. Freguent traveller
4. Statusløse passasjerer etter høyeste bookingklasse.

Det er vel sannsynlig at SAS har et lignende system, med EBG på førsteplass.

Jeg kan av erfaring knapt forestille meg at SAS bruker den rangeringen. .

Jeg tipper at fra økonomi så er det mest venner/kjente + ID og points. Fra Økonomi Ekstra tipper jeg det er en liste ca som ovenfor.

Så Økonomi Extra er mitt tips for oppgraderinger.
 
Fnate, jeg har blitt oppgradert mange ganger fra M til Y, fra M til C, men ikke ofte fra Y til C. Prisen for å kjøpe Y er svimlende for å kanskje få en oppgradering, så tipset ditt er ikke noe jeg stiller meg bak
 
Back
Top