Jeg har tenkt litt på hvilke kort i hvilke sammenhenger og situasjoner som er optimale for den beste inntjeningen. Tenkte derfor å spørre dere hvordan dere gjør det og hvilke kort dere har.
Selv har jeg følgende kort:
-Trumfvisa
-Ordinært trumfkort
-EB Amex Plat
-EB mastercard
Benytter stortsett Amex plat der hvor det er mulig (i kombo med trumf hos norgesgruppen), men er sykt missfornøyd med hvor få som tilbyr betaling med dette. Det har ført til at jeg i større og større grad bruker trumfvisa.
Har sett litt på dette Shell MC kortet nå (som forøvrig gir 400kr i gratis bensin dersom dere registrerer dere nå!!). Dette gir i tillegg trumf på andre dagligvarehandler i motsetning til trumfvisa. Slik det ser ut nå bytter jeg ut mitt EB MC med dette permanent for handling på min lokale rema etc. Bonus at det ikke er noen års- eller etableringsgebyrer.
Dette kortet er vel mer gunstig å bruke på Shell ved tanking enn trumfvisa i kombinasjon med trumfkort, ettersom du får 1% trumf + 40øre vs. 30øre per liter?
Noen tanker på kortbruk for å optimalisere?
365direkte er vel bedre på drivstoff - særlig hvis man kan velge Esso.
OK - du får cashback og ikke bonuspoeng, men man må da ikke se seg blind på bonuspoeng heller.
Dersom du overfører minimum 500 kroner i Trumf-bonus senest 30. november, gir vi deg 500 EuroBonus Ekstrapoeng, som sammen med Trumf-bonusen kan brukes på en hyggelig reise.
De ekstra EuroBonus-poengene vises på din EuroBonus-konto 2 uker etter at kampanjen er avsluttet.
Trippel-Trumf torsdag 24. oktober - og 500 ekstra EB-poeng ved overføring:
Julebonus vilkår
Kampanjevilkår for årets Julebonuskampanje
Vilkår for julebonus 2013:
- Kampanjen varer fra 28.oktober til og med 15.desember 2013.
- Julebonuskortet gjelder for én handel pr. dag
- Registrering av kortet kan gjøres når som helst innenfor handelen, men før betalingen. Registrering av handelen vises på kassalappen.
- Det er ikke mulig å etterregistrere handler.
- Trumfpoeng opptjenes som vanlig.
- Alle handlekurver over kr. 1 000,- gir Trippel-Trumf dersom du er Trumf-medlem.
- Trippel-Trumf etterberegnes og er på Trumf-kontoen senest 23/12.
- Ved. 5. handel over kr 500 skrives det ut en verdisjekk på kr 200 automatisk etter handelen.
- Verdisjekken kan benyttes i alle Meny butikker til og med 15.januar.2014.
- Innløsing av verdisjekken forutsetter en handel på over kr 200, det er ikke mulig å delinnløse verdisjekken, få ut kontanter eller tilgodelapper.
- Julebonuskortet gjelder ikke for kredittsalgkunder med kredittkonto og fakturering fra den enkelte Meny-butikken.
- Transaksjoner i form av 3. parts tjenester som Bank i butikk, Telekort, Spill, Gavekort, eller Mypak inngår ikke i handlebeløpet som grunnlag for Julebonus. Trumfpoeng opptjenes som vanlig.
- Samme kort kan benyttes til opptjening av flere julebonuser.
Vil du vite hvor mange handler du har igjen til du får bonus? Send "Julebonus" mellomrom og de siste syv sifrene på Julebonuskortet ditt til 2229, så holder vi deg løpende oppdatert på mobil. Du kan også gå inn på meny.no og registrerer deg for tjenesten der.
Og EB poeng kan ofte kjøpes for 14 øre så ofte er cashback bedre.
Dette medfør vel ikke riktighet, hvor kjøper du de da?
På sas hjemmeside får man 40K poeng for 1250€, noe som blir 25,7 öre/poeng om jag regner riktig? Av og til har de kampanj med 40% rabatt, da har vi 15,4 øre/poeng.
Dette forutsetter og at en kjøper i 40K-batcher, ellers blir det enda dyrare.