SAS starter sammarbeid med Virgin America og øker med American Airlines

Dash

ScanFlyer Gold
SAS starter sammarbeid med Virgin America og øker med American Airlines

SAS partners for US travel
SAS has added VX as a partner for US travel and expands AA collaboration.
SAS is expanding the collaboration with American Airlines (AA) and adding Virgin America (VX) to the list of partners for US domestic travel.
This means the following updates to SK routings to/from the US.

Open fares
VX will be added as an option for customers to book in all sales channels.
AA is already offered for open fares.

Closed fares
Both AA and VX will be available as an option for all agents, tour operators and corporate accounts to book.

.....

As neither AA or VX are a part of Star Alliance, it will not be possible to earn any Eurobonus points on their flights.

Kan ihvertfall tyde på at sammarbeidet mellom AA og SK ikke blir avsluttet på grunn av AA/US merger.....

Re: SAS starter sammarbeid med VX og øker med AA

SAS har hatt interlineavtale med AA siden tidenes morgen og har alltid tilbudt forbindelse med sisse. VX er et velkomment tilskudd til interlinepartnerene.

Og nej...inden nogen skriver om det...SAS og STAR ALLIANCE skilles ikke..
Hilsen Ole

Da jeg kikket på billetter til SEA/PDX i påsken i år, husker jeg at det var mange valgmuligheter med AA, men valgte bevisst UA, både pga opptjening, men også pris. UA var litt billigere enn AA på de datoene vi trengte.

Noen FF-program tillater jo opptjening hos selskap utenfor alliansen. Eks. US med opptjening hos QR (om jeg ikke husker feil) SAS har vel ingen slik løsning per dags dato?

Da jeg kikket på billetter til SEA/PDX i påsken i år, husker jeg at det var mange valgmuligheter med AA, men valgte bevisst UA, både pga opptjening, men også pris. UA var litt billigere enn AA på de datoene vi trengte.

Noen FF-program tillater jo opptjening hos selskap utenfor alliansen. Eks. US med opptjening hos QR (om jeg ikke husker feil) SAS har vel ingen slik løsning per dags dato?

Man tjener miles hos Virgin Atlantic når man flyr SAS. Ellers så tjener man jo noen Eurobonus-poeng hos Air Baltic, Estonian, WF og Atlantic Airways.

Betyr dette at jeg endelig kan få en bonustur til Anchorage med eurobonuspoeng?

Nei
............

Du kan vel nå booke alle billetter med poeng eller er det lagt inn sperre på de med forbindelse hos AA.

Tenker på der du velger poeng istedet for penger eller f. Eks 50/50 points/money

Edit: testet på SAS appen nå å der fikk jeg valgt med AA på siste legget og kunne velge hvor mye penger/poeng jeg ville bruke.
Eksempelet var til PIT.

Last edited:

Betyr dette at jeg endelig kan få en bonustur til Anchorage med eurobonuspoeng?

Det kan du jo allerede kunnet i mange aar. United flyr til ANC fra flere destinasjoner i USA, feks Seattle

Re: SAS starter sammarbeid med Virgin America og øker med American Airlines

Ser ikke som avtalen med American varte lenge for prisavtalen er nå oppsagt og det vil bare være interline og generelle IATA prisavtaler igjen

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=84067#.Uo95hKN5mK0
American Airlines har opsagt prissamarbejdet med SAS fra den 8. december. Det sker blot fire måneder efter, at det kommercielle samarbejde blev udvidet mellem de to flyselskaber.

Back