EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud (2010-2019)

Status
Not open for further replies.
Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Kan melde om følgende dieselpriser i Fredrikstad:

Esso: 12,55
YX: 12,59
Shell: 14,06 ... ...

100 trumføre pr. liter er jo da et veldig dårlig tilbud.

Kan melde om følgende dieselpriser i Fredrikstad:

Esso: 12,55
YX: 12,59
Shell: 14,06 ... ...

100 trumføre pr. liter er jo da et veldig dårlig tilbud.

Shell hadde utrolig høye priser i dag kontra andre torsdager, tydelig at de ikke gir noe ekstra når de har den "høye" trumfbonusen.

Shell hadde utrolig høye priser i dag kontra andre torsdager, tydelig at de ikke gir noe ekstra når de har den "høye" trumfbonusen.

Merk også at tilbudet gjelder alle "betjente" stasjoner. Dvs alt av "Shell Express" er tydeligvis utelukket.

Fylte på kombinert Shell/7-Eleven stasjon i dag. Dersom det ikke går under betjente, "rene" Shell, føler jeg meg lurt... selv om prisen hos Shell var lik andre stasjoner.

Merk også at tilbudet gjelder alle "betjente" stasjoner. Dvs alt av "Shell Express" er tydeligvis utelukket.

Fylte på kombinert Shell/7-Eleven stasjon i dag. Dersom det ikke går under betjente, "rene" Shell, føler jeg meg lurt... selv om prisen hos Shell var lik andre stasjoner.

Tok automaten på samme som du nevnte, leste da trumf kortet før jeg stakk inn MC kortet. Har iallefall fått trumf den veien før.

Et litt annet spørsmål - går det bra å overføre for mye til sin Trumf Visa-konto? Da får man vel bare positiv saldo..?
Og - opplever noen av dere at nettbanken ofte er nede?

Et litt annet spørsmål - går det bra å overføre for mye til sin Trumf Visa-konto? Da får man vel bare positiv saldo..?
Og - opplever noen av dere at nettbanken ofte er nede?
Ja, det går helt fint å overføre for mye. Har ikke hatt noen problemer med nettbanken til trumf visa, synes det er mye mer nedetid hos Nordea som er den banken jeg bruker mest.

Softlan Pink Mupet 750 ml

Ukens Trumf er Softlan Pink Mupet til 9,90 (24,90 - 15 i Trumf). Ettersom trumfen er en stor del av totalprisen, lurer jeg på om noen av dere synes at dette er et godt tilbud!

Satt opp en formel i exel, og kom fram til at prisen på eurobonuspoeng omregnet fra trumf er som følger:

20.000 poeng - 1.807,14 (95,24 flasker)
40.000 poeng - 3.614,29 (190,48 flasker)
100.000 poeng - 9.035,71 (476,19 flasker)

I prisen har jeg trukket fra billigste alternativ, First Price, til 7,90 pr. liter. Vet ikke om det er riktig pris pr. flaske

T/R USA (60.000 poeng) skulle da koste 5.421,43 med 214,29 liter Softlan i garasjen...

:)

Jeg bøyer meg i støvet, Pedersang. Et fortryllende bra innlegg! Hadde det vært et produkt det gikk mye av her i kåken, f. eks. bleier, skulle jeg gått på storshopping ;)

Re: Softlan Pink Mupet 750 ml

Ukens Trumf er Softlan Pink Mupet til 9,90 (24,90 - 15 i Trumf). Ettersom trumfen er en stor del av totalprisen, lurer jeg på om noen av dere synes at dette er et godt tilbud!

Satt opp en formel i exel, og kom fram til at prisen på eurobonuspoeng omregnet fra trumf er som følger:

20.000 poeng - 1.807,14 (95,24 flasker)
40.000 poeng - 3.614,29 (190,48 flasker)
100.000 poeng - 9.035,71 (476,19 flasker)

I prisen har jeg trukket fra billigste alternativ, First Price, til 7,90 pr. liter. Vet ikke om det er riktig pris pr. flaske

T/R USA (60.000 poeng) skulle da koste 5.421,43 med 214,29 liter Softlan i garasjen...

:)

Hvorfor har du trukket fra prisen på FP flaske? Skjønner at du trekker fra alternativ kostnad. Men alikevel blir det helt feil. For hvem i huleste klarer å bruke 476 flasker med tøymykner.....

Hvorfor har du trukket fra prisen på FP flaske? Skjønner at du trekker fra alternativ kostnad. Men alikevel blir det helt feil. For hvem i huleste klarer å bruke 476 flasker med tøymykner.....

Jeg har trukket fra prisen på billigste alternativ fordi jeg ikke tenker å kjøpe produktene bare for å få poeng, men faktisk bruke produktene og samtidig få en bonus på toppen. Jeg må jo uansett kjøpe tøymykner. Regnskapet blir jo noe overfladisk med tanke på at det er veldig mange faktorer som spiller inn.

Jeg er med på at 100.000 poeng er vel ambisiøst. Om man vasker to tøyvask i uka, må man gjøre det i 114 år. Eller tre tøyvask i uka i 76 år.

20.000 poeng er absolutt mulig! Det er to tøyvask i uka i 22 år. Eller tre tøyvask i uka i 15 år.

(5-6 kg tøyvask - 30 ml tøymykner)

Om en uansett skal vaske to tøyvask i uka i 22 år, så er det like greit å få med en t/r Roma med poengrabatt! (-skatter og avgifter).

Jeg har trukket fra prisen på billigste alternativ fordi jeg ikke tenker å kjøpe produktene bare for å få poeng, men faktisk bruke produktene og samtidig få en bonus på toppen. Jeg må jo uansett kjøpe tøymykner. Regnskapet blir jo noe overfladisk med tanke på at det er veldig mange faktorer som spiller inn.

Jeg er med på at 100.000 poeng er vel ambisiøst. Om man vasker to tøyvask i uka, må man gjøre det i 114 år. Eller tre tøyvask i uka i 76 år.

20.000 poeng er absolutt mulig! Det er to tøyvask i uka i 22 år. Eller tre tøyvask i uka i 15 år.

(5-6 kg tøyvask - 30 ml tøymykner)

Om en uansett skal vaske to tøyvask i uka i 22 år, så er det like greit å få med en t/r Roma med poengrabatt! (-skatter og avgifter).

Hadde de Møllers Tran på tilbud forrige uke? ;)

Når du totalt utelater pengers tidsverdi, så tror jeg ikke regnestykket er så veldig presist.

Spesialtilbud til Trumf-medlemmer

Trumf og SAS EuroBonus feirer 2 års samarbeid! Akkurat nå får du ekstra-poeng når du overfører Trumf-bonus til EuroBonus.

Du må minimum overføre 200 kroner, og desto mer du overfører desto mer ekstra-poeng får du!

NB! Ekstrapoengene vil bli etterberegnet og satt inn på din EuroBonuskonto innen 10. desember.

Siste frist for overføring for å få ekstra-poeng er 26. november.

Overføringsrater:
200-499 gir 100 bonuspoeng
500-999 gir 500 bonuspoeng
1000-1999 gir 1000 bonuspoeng
2000- gir 2000 bonuspoeng

Om man holder seg til de nedre grensene får man 1 Eurobonuspoeng ekstra pr trumfkrone, dvs 14.88 poeng i stedet for 13.88 poeng pr krone. Ikke den helt store forskjellen, men hvis man uansett planlegger overføring i løpet av de neste 6 månedene så tipper jeg dette er det beste tilbudet man kommer til å få.

https://www.trumf.no/ekstra-eurobonus

Hvis man overförer 1000kr nå og 500kr om et par uker, så burde man kunne få 1500extrapong...?

Hvis man overförer 1000kr nå og 500kr om et par uker, så burde man kunne få 1500extrapong...?

Det fungerte i alle fall slik forrige gang det var ekstrapoeng ved overføring til Eurobonus (under Eurobonus sitt 20-års jubileum tidligere i år).

Nå har jeg aldri brydd meg så mye om dette med Eurobonus poeng da mine reiser med SAS har vært relativt få, dvs noe sånt som en T/R innen Europa hvert 3 år, men når jeg leser denne tråden så må jeg begynne å undersøke litt. I forrige uke tok jeg ut 2700,- kr i trumf bonus, noe som har blitt brukt til en T/R Paris og 4 dager på hotell for 2 personer, men dette med Ryanair og på billig hotell. Hvor mange Eurobonus poeng ville jeg ha fått dersom jeg hadde spart opp de ca 7500kr jeg tar ut hvert år og konvertert dem i Eurobonus poeng nå? og hvor langt kunne jeg reist for dem?

Nå har jeg aldri brydd meg så mye om dette med Eurobonus poeng da mine reiser med SAS har vært relativt få, dvs noe sånt som en T/R innen Europa hvert 3 år, men når jeg leser denne tråden så må jeg begynne å undersøke litt. I forrige uke tok jeg ut 2700,- kr i trumf bonus, noe som har blitt brukt til en T/R Paris og 4 dager på hotell for 2 personer, men dette med Ryanair og på billig hotell. Hvor mange Eurobonus poeng ville jeg ha fått dersom jeg hadde spart opp de ca 7500kr jeg tar ut hvert år og konvertert dem i Eurobonus poeng nå? og hvor langt kunne jeg reist for dem?

7500 trumfkroner=103500 bonuspoeng.

Får 100 000 poeng får du
-en rundtur i BIZ til USA med SAS.
-eller 2 rundturer i eco extra innen EU2 (Croatia, France (Marseille and Nice), Georgia, Greece, Iceland, Israel, Italy, Kosovo, Malta, Portugal, Spain and Turkey)
-eller 3 rundturer innen eco i EU1(Austria, Belgium, Czech Republic, France (Paris and Lyon), Hungary, Ireland, Luxembourg, Netherlands, Romania, Russia, Switzerland, Ukraine and United Kingdom)
-eller 5 rundturer innen Norden, Tyskland og Polen
-eller 10 rundturer innen Norge

7500 kr gir 104100 eurobonuspoeng. Her ser du hvor langt du kommer: http://www.flysas.com/shared/EuroBonus/Earn-points/airlines/SAS-Group/SAS/SpendPoints/award_chart/#

Hvis man vil ha billigst mulige billetter fra a til b er det nok like greit å ta ut pengene på vanlig måte og bestille med ryanair eller andre LCCs. Mest verdi for eurobonus-poengene oppnås nok i business class. Der er det endel å spare sammenlignet med å kjøpe billettene. Et annet tips er å følge med på SAS sine rabatterte bonusreiser der det jevnlig kommer bonusreiser til utvalgte destinasjoner med 25-50% rabatt. Denne uka reiser jeg til Dublin på rabattert bonusbillett i business for 25000 poeng, dvs. Ca 1800 kr i trumfbonus. Da begynner prisen å bli brukbar synes jeg.

Status
Not open for further replies.
Back