EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud (2010-2019)

Status
Not open for further replies.
Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Helt riktig. Mulig å få dobbeldip med spar sin trippeltrumf på folkets sommerfavoritter ?

Det er verdt å prøve!

Minner om å handle inn før helgen i morgen :D

Husk Trippel-Trumf torsdag 21. juni!

Endelig er det Trippel-Trumf igjen! Fyll opp din handlevogn på torsdag, å få 3 % bonus enten du handler hos Spar, Eurospar, Ultra, Meny, Joker, Kiwi, Centra, Jacob's, CC Mat eller Helgø Matsenter. Du får også 3 % bonus på nettvarehuset Flust.no

Helt riktig. Mulig å få dobbeldip med spar sin trippeltrumf på folkets sommerfavoritter ?

Erfaringsmessig får du da 5%. To prosent ekstra for trippel-trumf og to prosent ekstra for folkets sommerfavoritter.

Fikk som vanlig tekstmelding, men i motsetning til sist gang så stod det nå 5% for trumf-visa (4% sist gang)

Fått et postkort fra Shell mastercard der det står en får 5% bonus på alt jeg kjøper i utlandet i juli. Regner med at det er snakk om Trumf-bonus, men noen som vet?

Undrer på om det er mulig å sette penger inn på Trumf Visa..?

Jeg ønsker ikke å vente en måned med å betale kredittkortet, og renten på brukskontoen min er latterlig lav. Med lav kredittgrense havner man også iblandt i situasjoner hvor man skal gjøre et innkjøp som er høyere enn kredittgrensen.

I så tilfelle kan jeg jo stort sett erstatte mitt nåværende visa med Trumf Visa, ved å hver måned overføre mitt månedlige forbuk til kredittkortet istedet for å vente på kredittkortregningen. Da får jeg betalt in advance, noe som er fordelaktig.

Når du har mottatt avtalegiro til banken din kan du bare fremskynde betalingsdato, det er antagelig den mest ryddinge måten..

Du kan når som helst betale inn på ditt Trumf Visa ved å overføre direkte til ditt Trumf Visa# fra nettbanken din. Ikke noe problem å sette inn så du ligger i pluss.

Undrer på om det er mulig å sette penger inn på Trumf Visa..?

Jeg ønsker ikke å vente en måned med å betale kredittkortet, og renten på brukskontoen min er latterlig lav. Med lav kredittgrense havner man også iblandt i situasjoner hvor man skal gjøre et innkjøp som er høyere enn kredittgrensen.

I så tilfelle kan jeg jo stort sett erstatte mitt nåværende visa med Trumf Visa, ved å hver måned overføre mitt månedlige forbuk til kredittkortet istedet for å vente på kredittkortregningen. Da får jeg betalt in advance, noe som er fordelaktig.

Du kan når som helst betale inn på ditt Trumf Visa ved å overføre direkte til ditt Trumf Visa# fra nettbanken din. Ikke noe problem å sette inn så du ligger i pluss.

Hvor mye i pluss kan man ha før noe skjer?

Hvor mye i pluss kan man ha før noe skjer?

Hvor mye penger har du egentlig? Det regnes som en vanelig bankkonto. Og jeg innbiller meg at max er 500 mill. Men sikringsfondet dekker bare opp til 2 mill. ;)

Hvor mye penger har du egentlig? Det regnes som en vanelig bankkonto. Og jeg innbiller meg at max er 500 mill. Men sikringsfondet dekker bare opp til 2 mill. ;)

Å sånn, trodde det var en maksgrense på hvor mye man kunne ha over kredittgrensa på kredittkortet. Men hva pokker er vitsen med kredittgrense sånn sett da?

Å sånn, trodde det var en maksgrense på hvor mye man kunne ha over kredittgrensa på kredittkortet. Men hva pokker er vitsen med kredittgrense sånn sett da?

Kredittgense er jo hvor mye du maksimalt kan låne av banken ved å bruke kortet. Altså hvor mye du kan gå i minus.

Men hva er poenget med å sette inn penger på forhånd? Det koster jo ikke noe å betale på kreditt, så lenge du betaler hele kredittkort-regningen ved forfall.

Den eneste grunnen jeg ser til å sette inn penger på forhånd, er at du skal kjøpe noe voldsomt dyrt og ikke har høy nok kredittgrense.

Man bør sette maksgrensen slik at den dekker minst 45 dagers forbruk.

Hadde en slik periode med mange bestillinger hvor jeg ville kommet over kredittgrensen og valgte å fremskynde dato for betaling av autogiroen jeg hadde mottatt. På supporttelefonen sa de at beløpet de allerede hadde sendt faktura for ikke telte med på det beløpet som var disponibelt. Jeg syntes det hørtes veldig merkelig ut så jeg valgte uansett å betale regningen tidlig før jeg bestilte flere reiser.

Jeg veksler mellom to kort for alltid å høste litt bonus uansett hvor jeg handler. Fyller bestandig ett av dem opp litt ekstra før reise for å ha noe å gå på om noe uforutsett skulle skje. Dette har alltid vært problemfritt.

Men hva er poenget med å sette inn penger på forhånd? Det koster jo ikke noe å betale på kreditt, så lenge du betaler hele kredittkort-regningen ved forfall.

Jeg ville snudd spørsmålet: Hva er poenget med å vente i halvannen måned med å betale en vare hvis du faktisk har pengene idag? Den eneste grunnen til at jeg har Trumf Visa er trumfpoengene, men jeg ønsker fortsatt å betale for varene med én gang. Nå skal det sies at jeg har et noe spesielt forhold til økonomi hvor jeg hater å ha utgifter frem i tid.

Jeg ville snudd spørsmålet: Hva er poenget med å vente i halvannen måned med å betale en vare hvis du faktisk har pengene idag? Den eneste grunnen til at jeg har Trumf Visa er trumfpoengene, men jeg ønsker fortsatt å betale for varene med én gang. Nå skal det sies at jeg har et noe spesielt forhold til økonomi hvor jeg hater å ha utgifter frem i tid.
Kredittkort gir deg sikkerhet om varen ikke blir levert som forventet, går for eksempel flyselskap konkurs så får du pengene tilbake mens de som brukte debetkort stiller bakerst i rekken av folk konkursboet skylder penger. Har opplevd det selv.

Om det skulle være noen uregelmessigheter og man blir trukket dobbelt eller noen stjeler kortdata så får man med kredittkort stoppet det før noen forsyner seg av bankkontoen din.

Da må de nylig ha endret praksis. Det har ihvertfall vært umulig å "double dip" på Shell de gangene jeg har prøvd.

Da har jeg dradd det vanlige trumfkortet + betalt med Trumf Visa noen ganger og det fungerer strålende.

Da har jeg dradd det vanlige trumfkortet + betalt med Trumf Visa noen ganger og det fungerer strålende.

Med Shell Mastercard får du 40 øre pr liter drivstoff hosShell utbetalt som trumf. I tillegg også 1 % på alt du handler, inkl Rimi, Rema og andre ikke-Norgesgruppen butikken. Handler selv ofte på lokal Coop og får rundt 3 % kjøpeutbytte + 1 % trumf på Mastercard fra Shell :)

Med Shell Mastercard får du 40 øre pr liter drivstoff hosShell utbetalt som trumf. I tillegg også 1 % på alt du handler, inkl Rimi, Rema og andre ikke-Norgesgruppen butikken. Handler selv ofte på lokal Coop og får rundt 3 % kjøpeutbytte + 1 % trumf på Mastercard fra Shell :)

OT, men er ikke utbytte hos Coop 1%?

OT, men er ikke utbytte hos Coop 1%?

Ja og nei. I din lokale butikk (den du er registrert i), er utbyttet min 1%. I praksis rundt 3. Dobbeltsjekket egen konto før jeg svarte nå, og det stemmer. Handel i alle andre Coop-butikker gir 1%.

Status
Not open for further replies.
Back