EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud (2010-2019)

Status
Not open for further replies.
Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Du får vel trumf om du bruker trumfkortet ditt. At det skulle være noen automatikk, er tvilsomt. Prinsippet her er jo penger tilbake i utvalgte vareområder. Trumf er ikke nevnt i vilkårene.

Ja, men du kan jo knytte betalingskort til din trumfkonto og opptjene poeng.

Er ikke det begrenset til debetkort?

Mulig, men 3,65% er tilknyttet et vanlig bankkontonummer og det gikk igjennom ved registreringen. Skal ikke klage om det ikke går, men pose og sekk skader jo ikke. :p

Noen tips for å få en del trumf poeng , bare 1% noen ganger 3 gjør jo det nesten umulig å få tre siffret konto
Slik gjør i alle fall jeg det:

Handler alt av dagligvarer i "trumf-kjeden" (med unntak av om jeg trenger f.eks. bare en boks fløte, da går jeg på nærmeste) og benytter enten Trumf VISA som gir 2% Trumfbonus, eller SAS sitt Amex kombinert med mitt trumfmedlemskort. Meny, Jacobs, Spar og Joker tar vanligvis Amex, og da dette har høyere opptjening med poeng enn trumf (gjelder kun Platinum og Premium med hhv. 15 og 20 EB-poeng per 100 kroner kontra Trumf som gir 13,89 EB-poeng per 100 kroner).

Ellers fokuserer jeg på å handle mye på trippeltrumf-torsdager. For eksempel blir det å handle inn mye for den neste måneden førstkommende torsdag. Da bruker jeg enten Trumf-visa og får 4% trumfbonus, eller trumfmedlemskort + Amex som gir 3% trumfbonus + 15/20 EB-poeng per 100 kroner avhengig av hvilket kort du har.

Og om du skulle fylle litt drivstoff gir Shell MasterCard deg 40 øre trumfbonus per fylte liter. I tillegg gir dette 1% trumfbonus på alt annet, inkludert i dagligvarebutikker som ikke tilhører trumf, noe som kan være kjekt om du av og til stopper innom en annen butikk på vei hjem fra jobb.

Last edited:

Så bør du jo også spørre deg selv om jakten på bonuspoengene gjør at det lønner seg å handle på dyrere butikker enn du ellers ville gjort. Meny, Jackobs, Spar og Joker er ikke akkurat kjent for å være billige. Kiwi derimot er jo av den billigere sorten.

Skal du virkelig utnytte alle opsjoner må man ha en rekke kredittkort som gir forskjellige rabatter eller poeng.
F.eks. gir kredittkortet 365direkte langt bedre bensinrabatt (ca. 80 øre/liter ved pumpepris 14,-) hvis du fyller på Esso, men ingen bonuspoeng i seg selv.

Mulig, men 3,65% er tilknyttet et vanlig bankkontonummer og det gikk igjennom ved registreringen. Skal ikke klage om det ikke går, men pose og sekk skader jo ikke. :p

Dette må jeg prøve også, bruker kortet veldig mye.

Riktig, eneste unntaket er trumf VISA

Og Shell Mastercard, vil jeg tro. Det er mulig det vil kunne fungere med 3,65 % kort om man registrerte Trumf manuelt ved kjøp. Men hvor det kortet er, godt spm. ;-)

Kjøp av bensin med 3,65 % har kun gitt cashback sålangt, men venter litt til før jeg konkluderer endelig.

Nå har jeg fått det til å fungere med å registrere Trumf-kortet først for deretter å bruke 365Direkte til å betale på Shell.
Så da blir det både Trumf og 3.65% på diesel...

Interessant.

Vurderer dette, men samtidig får man 10 øre mindre trumf enn ved bruk av Shell Ikano kortet.

Om det da er verdt med 29 kr (3,65% rabatt av 800,- (eksempel en tank), kontra de 10 ekstra trumførene, som utgjør ca 84 poeng ved kjøp av 60 liter bensin - det er jeg usikker på.

Spørs om det er verdt den ekstra håndteringen av det å ha enda et kort. For egen del foretrekker jeg å rute alt av bonusopptjening inn som trumf / EB.

Jeg har ikke fått inn trumf poeng for kjøp med MC 3,65 så det ser ikke ut til at det går. Men si gjerne ifra om det funker for dere.

Prislisten er jo veldig oversiktlig, men tenkte det kunne være greit å advare dere mot å bruke Trumf VISA på Posten. Da påløper et gebyr på 75,- + 0,5% av beløpet. Det gjelder uansett hva man betaler for på postkontoret.

Trumf Visa med nye betingelser:

Endringen, som trer i kraft fra 1. januar, innebærer et årsgebyr på 149 kr for medlemmer som ikke har brukt kortet i løpet av de siste 12 måneder og at bonusopptjening på all annen handel i hele verden endres til 0,5 prosent

Bakgrunnen for endringen er at Europarlamentet den 9. oktober vedtok et nytt betalingsdirektiv som regulerer nivået på inntektene til banker som utsteder kredittkort. Konsekvensen er at DNB sine inntekter vil bli kraftig redusert.

Trist at Trumf Visa blir devaluert om dagen. Har hatt mye glede av trumfkronene mine. (Og andre sine og forøvrig )

Trist at Trumf Visa blir devaluert om dagen. Har hatt mye glede av trumfkronene mine. (Og andre sine og forøvrig )
Men de har varslignsfrist for slikt og jeg kan enda ikke se at jeg har blitt varslet.

Status
Not open for further replies.
Back