EB julekalender 2013

Så dette var annerledes ved amex tilbudet altså, for de poengene endret i sin tid status til sølv for min del.

Da må det ha vært en klassisk SAS IT feil, for formålet (og erfaringen min) er at dette er ekstrapoeng.

Jeg fikk et annet tilbud per epost enn det jeg fant på sas.no. Jeg har ingen forsikring jeg vil flytte, men et mastercard som er gratis i et år det er jo ikke så dumt. (10000 poeng)

Jeg slenger meg på her, synes tilbudet idag var nokså greit.
10k ekstrapoeng er jo en innelandstur t/r + taxes. Er det noe jeg overser utenom dårlig tilgjengelighet på billetter og litt spam fra SEB og partnere en gang iblant på mail/tlf?

Som student med årsinntekt på rundt 80k + studiestipend/studielån er det vist plent umulig å få kredittkort hos SAS. De burde tilbudt en kredittgrense på 5k, slik som BankNorwegian gjør.

Som student med årsinntekt på rundt 80k + studiestipend/studielån er det vist plent umulig å få kredittkort hos SAS. De burde tilbudt en kredittgrense på 5k, slik som BankNorwegian gjør.

Eurobonus Mastercard krever 125 000 i årlig inntekt. Tror kravet er ganske likt for EB American Express.

Jeg slenger meg på her, synes tilbudet idag var nokså greit.
10k ekstrapoeng er jo en innelandstur t/r + taxes. Er det noe jeg overser utenom dårlig tilgjengelighet på billetter og litt spam fra SEB og partnere en gang iblant på mail/tlf?

Har dere fått noe annet enn tilbud på Codan forsikring?

Har ikke hørt noe fra SEB enda, registrerte meg idag rundt kl 1300.
Dog, som student er forventningene bare sånn middels :-)
Hva angår Codan og tilbud må nesten noen andre få svare på.

FYI: Hvis man har OS X Mavericks så fungerer søknadsprosessen til SEB bare i Firefox. Chrome støttes definitivt ikke (Java), og Safari funket heller ikke (cookies av en eller annen grunn)

Eurobonus Mastercard krever 125 000 i årlig inntekt. Tror kravet er ganske likt for EB American Express.

Det verkar vara låga krav för EB Amex i Norge.
I Sverige tror jag årslönen måste vara minst 350 000 SEK för EB Amex.

Syntes helt ærlig at kalenderen til SAS har vært litt dårlig, jeg. Er kanskje litt relatert til at jeg ikke har like mange bonuspoeng som enkelte andre. Liker mye bedre Norwegian sin, her har jeg fått meg helgetur til London og til København, begge reisene kostet 398 t/r.

Forskjellen mellom årets utgave og tidligere utgaver er vel at dette er en EuroBonus Julekalender, altså tilbud som primært er relevant for EB-medlemmer, mens tidligere utgaver stort sett utelukkende har vært tilbud på flyreiser - og dermed relevant for alle.

350 000 SEK er da også et temmelig lavt krav?

Det är STOR skillnad på 125 000 NOK=138 000 SEK och 350 000 SEK för ett EB Amex Card.
Kan det bero på att American Express Bank administrerar EB AMEX i Sverige
och DNB administrerar Amex EB i Norge?

Det är STOR skillnad på 125 000 NOK=138 000 SEK och 350 000 SEK för ett EB Amex Card.
Kan det bero på att American Express Bank administrerar EB AMEX i Sverige
och DNB administrerar Amex EB i Norge?

Jeg har ikke sagt noen ting om "skillnad", eller for så vidt hva grensen er i Norge, men bare at 350 000 SEK også må sies å være et temmelig lavt krav.

Vi kan vel konkludere med at kravene er lave i begge land.

Hvorfor det er en forskjell - som du spør om - vet jeg ikke. Det er ikke usannsynlig at det har noe å gjøre med hvem som administrerer kortene, slik du antyder.

Jeg har ikke sagt noen ting om "skillnad", eller for så vidt hva grensen er i Norge, men bare at 350 000 SEK også må sies å være et temmelig lavt krav.

Vi kan vel konkludere med at kravene er lave i begge land.

Hvorfor det er en forskjell - som du spør om - vet jeg ikke. Det er ikke usannsynlig at det har noe å gjøre med hvem som administrerer kortene, slik du antyder.

350 000 SEK per år är ungefär en svensk medellön.

Vad är medellönen i Norge...det är väl minst 450 000NOK?
Jag tycker det är väldigt låga krav för EB Amex i Norge sett i relationen till medellönen jämfört med i Sverige.

Last edited:
350 000 SEK per år är ungefär en svensk medellön. Vad är medellönen i Norge...det är väl minst 450 000NOK?
Jag tycker det är väldigt låga krav för EB Amex i Norge sett i relationen till medellönen jämfört med i Sverige.
Når Platinum ble lansert i Norge for et par år siden ble det vel hevdet mer eller mindre offisielt at grensen lå på rundt 600 000 i årsinntekt (tror dog de så litt bort fra dette hvis man allerede var EBG). Kan vel fort tenkes at grensen er høyere nå også, etter et par år.

Forskjellen mellom årets utgave og tidligere utgaver er vel at dette er en EuroBonus Julekalender, altså tilbud som primært er relevant for EB-medlemmer, mens tidligere utgaver stort sett utelukkende har vært tilbud på flyreiser - og dermed relevant for alle.
Slik som dagens luke som er 20% rabatt på fullpris ikke-brand klær kjøpt for Eurobonuspoeng? :zzz

Før hadde de gode poengtilbud på reiser begrenset til EBG eller EBS.

Jeg opplever klart årets julekalender som den tammeste i historien; førjulstilbudene florerer for oss med div. kort eller tilknytninger, og SAS skiller seg IKKE ut.

Back