• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Torsdag, og litt under 7 millioner km igjen!

KnutW

ScanFlyer Rusty
Medlem
«Igjen til hva da?» spør sikkert de fleste. Vintersolverv. Lørdag klokken 1603 «snur» solen, og med vår hastighet gjennom verdensrommet på drøye 106000 km/t er det i skrivende stund 6732778 km igjen. Sånn omtrent.

Og det skal bli veeeldig greit. Solskinnet har ikke funka ordentlig på østlandet den siste måneden og bør ta seg sammen. Det kan sneværet gjøre også. To-tre kuldegrader og skikkelig sne hadde vært velkomment. Det virker som man går konstant i en suppe av mørke, tåke, småregn og drittvær hele døgnet. Ikke skal det bli nevneverdig bedre den neste uken heller, sie’em. Makan!

Nuvel. Nok vitenskap og værsyting. Håper alle får en flott torsdag, nyt den som best dere kan. Snart går det mot lysere tider.

Klar for årets siste arbeidsdag…og er 300% enig med KnutW - og vi arrangerer i morgen for 34. gang «Sola snur fest». Men nå er det torsdagen det gjelder. Liten EU kontroll hos fastlegen før noen timer på toppen av byen. Avslutter året med en drøss hotellselgere fra alle kjeder og frittstående hoteller hos en herlig agent…pølser og bobler på menyen. Nyt torsdagen du også.

Morn fra Tønsberg. Blir fort nok en dag hjemme med hele sirkuset, og har i tillegg dratt på meg en smell i korsryggen. Jeg gjorde noe så ekstremt som å stå bøyd over en skuff.
Alle sykt barn dager er også brukt opp så nå er det bare å begynne å telle tusenlapper som forsvinner i tillegg

God morgen fra vintermørke Oslo. Nest siste arbeidsdag, det blir fint med ferie og feiring. Helt enig med KnutW, savner kulde og snø.

Mornings fra kontoret. Satser på hosten er nok redusert til at jeg kan komme igang med treningen igjen, før jeg forfaller helt. Må også få kjøpt inn juletre, og gjort noen matforberedelser for neste uke. Ha en fin dag.

Gooo'morgen Uret tigger, og om 6 dage er det atter jul igen. Der skal spises and, og flæskesteg, med sovs og kartofler. Senere på aftenen skal der pakkes ned, for 3 dage senere går turen "hjem" til mit elskede Sydamerika i form af det dejlige Perú, hvor der er afrejse til den 27.

Klokken er nu blevet 7.47 igen, og selv om det godt nok er en 787 der skal fragte mig i denne omgang, skal man selvfølgelig altid skænke dronningen en tanke. God torsdag til alle der ude :-)

Gjesp og gromph fra et mørkt og vått Skaun!

Her har det gått fukt i en strømledning ute i garasjen, med den effekt at porten er helt fastlåst og vi må ha servicetekninkere for å bryte den opp nå fra morgenen. I tillegg må elektriker komme å fikse strømmen når porten igjen er åpnet. Og etter lunsj kommer bøtteballetten for årets siste innsats...

Når man i tillegg tygger "cold and flu" og sliter med å holde øynene åpne, ser dette ut til å bli en festdag! Glemte jeg å si at vi også skal på Kurt Nilsen i kveld med Svigermonster og oldemor? Brum brum.....

Heldigvis fyker man til Valencia lørdag, feire spansk Jul i år. Med spanskrør og.... ehh, vel kanskje ikke. :)

Kos dere!

Kim

Takk for nydelig informasjon fra KnutW og god morgen fra kontoret. Faktisk ganske hangover etter gårsdagens intimjulebord som avsluttet foran peisen rett før klokken 02.00. Nå er reisefeberen så sterk at det pirrer.. For oss som digger Florida selv med 36 grader og tordenstomer så blir jo dette ekstra godt.. I kveld er jeg 100% gressenkemann så da blir det vel trening og biff.

Attachments

• Florida.webp
    Florida.webp
    12.3 KB · Views: 2
«Igjen til hva da?» spør sikkert de fleste. Vintersolverv. Lørdag klokken 1603 «snur» solen, og med vår hastighet gjennom verdensrommet på drøye 106000 km/t er det i skrivende stund 6732778 km igjen. Sånn omtrent.
Ja, takk gud for at Trump tok over roret og fikk satt i gang med å snu sola. Det har jo tatt litt tid siden det fortsatt er et par dager igjen, men det viser bare hvor mye familien Biden rotet det til. Og det på bare 4 år.

Ellers... var siste "juleselskap" i går. Det var elendig kombinasjon med Teams møter fra kl 08 i dag. For å si det milft. Nå skal det holdes ut litt på kontoret her på Gaustad. Litt mer møter. Så hjem og ha litt Google Meets derfra. Tror dette er slutten på all møtedriten for i år. :)

Ha en best torsdag.

• Like
Reactions: EB
Morn fra Tønsberg. Blir fort nok en dag hjemme med hele sirkuset, og har i tillegg dratt på meg en smell i korsryggen. Jeg gjorde noe så ekstremt som å stå bøyd over en skuff.
Alle sykt barn dager er også brukt opp så nå er det bare å begynne å telle tusenlapper som forsvinner i tillegg

Elsker følelsen av 2 barn og å nærme seg 40 :LOL:

Når man i tillegg tygger "cold and flu" og sliter med å holde øynene åpne, ser dette ut til å bli en festdag! Glemte jeg å si at vi også skal på Kurt Nilsen i kveld med Svigermonster og oldemor? Brum brum.....

Rett på "slemme barn lista" med deg! >:(
Screenshot 2025-12-18 103703.webp

Her går det i rapportskriving. Håper å få satt noen tulipanløker til helga. Wilde Tulpen, naturlig, og ikke de økologisk unyttige fyllte blomstene.

God dag fra BGO. Her sitter man å venter på et fly som vanlig. En æra er over, og reisemønsteret blir nok endret i årene fremover. Menmen, skal nok kunne leve med det også. De to siste flightene i "hit og dit" livet ender da ca 15.30.

Ps. To forresten en drink runde i Bergen i går kveld. Fikk testet en hel del og favoritten ble Last Monkey. Meeget solid Bloody Mary👌

Og det skal bli veeeldig greit. Solskinnet har ikke funka ordentlig på østlandet den siste måneden og bør ta seg sammen. Det kan sneværet gjøre også. To-tre kuldegrader og skikkelig sne hadde vært velkomment. Det virker som man går konstant i en suppe av mørke, tåke, småregn og drittvær hele døgnet. Ikke skal det bli nevneverdig bedre den neste uken heller, sie’em. Makan!

Nuvel. Nok vitenskap og værsyting. Håper alle får en flott torsdag, nyt den som best dere kan. Snart går det mot lysere tider.
Det er vel på søndag klokken 16:03 om jeg ikke tar feil.

God ettermiddag fra FBU. Kantina til DY smalt til med full julemiddag i dag, så nå er hele kontoret i "mat-koma", og man bare venter på tidspunkt for å dra hjem. Det nye huset tar form, og en seng skal monteres i kveld, så begynner man å bli klar til juleinnrykket som starter på lørdag.

Ønsker alle en flott dag!

Mornings fra kontoret. Satser på hosten er nok redusert til at jeg kan komme igang med treningen igjen, før jeg forfaller helt. Må også få kjøpt inn juletre, og gjort noen matforberedelser for neste uke. Ha en fin dag.
Kan jo overta vårt juletre...for det ryker snart;-)

Kan jo overta vårt juletre...for det ryker snart;-)
Hehe du er vel en av de som hiver det ut 2 juledag såvidt jeg erindrer. Men det burde egentlig la stå i denne mørketia til godt ut på nyåret spør du meg.

Jaja god dag fra Oslo gitt, her hvilte man jo ikke på laurbærne etter landgang fra Pearl i går (det var for øvrig veldig fin innseiling til Oslo i går med vakker sollys), da man hadde en kveldsvakt. I dag fri så jeg gjør litt ymse ting.

• Like
Reactions: EB
Har et 'juksetre' på fjerde året nå, og er egentlig veldig fornøyd. Men venter nå på at det skal komme AI-trær. Hvis folk kan ha AI-kjærester, så hvorfor ikke AI-trær? Litt usikker på hvordan det vil fungere i praksis, men forretningsideen høres sunn ut. ;)

Bergensvær her i SC i dag. Om en time skal jeg til legen og få et foredrag om at jeg må holde meg unna sjokolde og denslags. Lykke til med den, Dr. Dyregod ....

Men hva med et frøsent torsdagsbilde?

164.webp

Back