EB bonusreise i biz har blitt til eco extra?

espeno

ScanFlyer Blue
Medlem
Booket en bonus reise OSL-CPH-(GOT)-OSL i business, alt fint. Så når jeg sjekker inn ser jeg at det står klasse Y "Economy extra" på BP.

Hva er poenget med å booke bonusreise i en klasse om du ikke kommer i den klassen allikevel? Det er jo forsåvidt ikke noe big deal, men når du ikke har rett farge på kortet gir jo businessbillett deg tilgang til lounge i det minste.

SAS har ikke biz-klasse på intraskandinavisk. Derfor får du Y på BP. De selger likevel buisnessbilletter, der du får ta med mer bagasje, tilgang på lounge etc., men klassen finnes ikke ombord.

Takk for kjapt svar. Det var en smule forvirrende bare, jeg visste jo at de fysisk ikke har noe C klasse ombord, men tenkte i mitt simple sinn at det ville stå "rett" klasse på BP :)

Sitter med mitt BP fra BGO-CPH legget på min siste reise til Russland, og der står det klasse Y med en liten D bak. Under står det Economy Extra. D er biz. I ditt tilfelle står det vel en liten I baken den store Y'en?

Ja, du har naturligvis rett. Det er kun i PDF boardingpasset at det bare står Y, når automaten spyttet ut ett så sto det Y med liten I.

Back