RWY 24
Legal Eagle
Haha, det er det ikke det!Nei helt korrekt de er ansatt på kontrakt - som er flere grader under vikar![]()

Haha, det er det ikke det!Nei helt korrekt de er ansatt på kontrakt - som er flere grader under vikar![]()
Haha, det er det ikke det!(Ikke i prinsippet hvertfall, men kanskje i praksis)
(Er det femte eller sjette gang vi diskuterer det her i samme tråd nå?
![]()
Det som er klart når det gjelder kontraktsarbeide er at de som ikke selv er berørt av ulempene har en klar tendens til å ubetydeliggjøre demOg de fleste som ikke berøres har vondt for å forstå de utrolige negative endringene som skjer i arbeidsforholdene for kontraktsarbeidere.
Det har allerede lagt på rutekartet en stund...
Da begynner det vel å bli på høy tid at DY skaffer seg et nytt, større, "interaktivt" kart - dagens er nok så rotete, med alle disse små kvadratene; (USA, Thailand, Dubai, Svalbar, Kanariøyene...) Legg til feks Brasil, Kina. Zoom-funksjon er det jo noe som heter. Dessuten er kvaliteten på kartet relativt dårlig og uskarp iforhold til hva det kunne vært.
Har ikke du klaget over SAS og LUfthansa sine litt udaterte bizseter SudCaravelle? Men du nå lovpriser disse lenestolene?
Sorry, men nå kaster du steiner så det regner glass![]()
Og med priser FRA 2400 til JFK ligger de ikke så langt under konkurentene i pris.
Det har jeg vel ikke sagt? Det jeg sier er at de ikke ligger langt under konkurentene i pris. Med BOB, baggasje osv. vill nok den totale prislappen ligge på nivå med konkurentene.Hvis man ser på fremgangen til Kjos siste årene - tror du de er så dumme at de priser seg over de andre direkterutekonkurrentene?
Eftersom Kjos ska ge sig på Easyjet på LGW kanske han har tappat omdömmet?
Matserveringen lär ta låååååååååååååååååååååånnnnnnnggg tid med BOB koncept för 291 pax. Är det bestämt ännu om Kjos inleder 787 operationerna från ARN eller OSL?
Har Kjos problem att hitta kompetent administrativ personal till sin ic verksamhet?
En god vän till mig som arbetar på BLX i Stockholm med ic flightplanning blir just nu "headhuntad" av DY. DY erbjuder honom en löneökning med 20 000 kr/mån för att sluta på BLX och börja arbeta åt dem i Oslo.
Det har jeg vel ikke sagt? Det jeg sier er at de ikke ligger langt under konkurentene i pris. Med BOB, baggasje osv. vill nok den totale prislappen ligge på nivå med konkurentene.
Det ble jo nevnt i media for en stund siden at prisen kunne komme til å ligge fra under tusenlappen til NY. Så i forhold til det er jo priser fra 2400 ikke så supert.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.