DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner)

Status
Not open for further replies.
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Lande kan man overalt. Det som kan bli verre er å ta av igjen etterpå ^_^

Kanskje dei skal ha 737 med sånne fine rakettar under vingene som Herkules kan ha? :). Tvilar på at det er det store grunnlaget (og godt nok veir) for veldig regulære ruter til Antarktis...
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

I filmen Norwegian har lagt ut sier de helt til slutt; '' og snart til alle kontinenter''

http://www.norwegian.no/tiaar

Den la jeg merke til også. Er det virkelig marked for en rute fra Scandinavia til Australia? Eller har de en samarbeidspartner i Asia på gang som kan fly oss det siste stykket?
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Den la jeg merke til også. Er det virkelig marked for en rute fra Scandinavia til Australia? Eller har de en samarbeidspartner i Asia på gang som kan fly oss det siste stykket?

Nå er jo dette ren spekulering, men dersom BKK bli hub, så vil trafikk fra OSL/ARN/CPH/DUS/LGW/BGO og alle andre steder DY tenker å fly LH fra feede inn til BKK som gjør en slik rute mulig. LH-flåten til DY vil etter hva jeg forstår stå fast i BKK/NYC?

Så spørs det om det blir slik da :D
 
Den delen av verden er fortsatt tungt regulert. Tror nok DY skal få slite for å få trafikkrettigheter på en del av de mest attraktive rutene..
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Men Norwegian har garantert tenkt på samarbeidspartnere i Asia. Mon tro hvem det blir? Kunne ikke akkurat Air Asia vært en god match? Til og med samme rødfarge he he.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Vilka ic destinationer tror ni DY kommer flyga inom 2-3 år när ett flertal 787 levererats?
BKK och JFK är ju redan offentliggjorda.

Jag blir inte förvånad om LAX & MIA tillkommer i DY USA program. Mycket reguljärt privatresande dit från Skandinavien men non-stop linjer saknas.
Som vinter destinationer tror jag även DY seriöst tittar på Cancun, Aruba och Kuba i karibien. Hit åker många skandinavier på vintercharter med Ving & Startour/Fritidsresor.
Populära interkontentala charterdestinationer tror jag kommer bli viktiga i DY ic satsningar.
I asien tror jag Phuket tillkommer. Får DY alla nödvändiga myndighetstillstånd kan säkert även PEK dyka upp.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Da har DY fått avtalen med FAA igjennom.

Norwegian kan fly til USA. Avtalen med Federal Aviation Administration (FAA), som tillater selskapet å fly til USA, ble signert under et møte hos FAA på JFK- flyplassen i New York onsdag 26. september, melder Parat Luftfart .

Her er søknaden:
http://www.regulations.gov/#!documentDetail;D=DOT-OST-2012-0075-0001

http://boarding.no/art.asp?id=51235
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Tror ni DY kommer satsa på snabba tournaorunds med sina 787? Med snabba T/A menar jag 60-90 min på en widebody.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Om 2-3 år så tror jeg Norwegian flyr til Orlando, Seattle, Los Angeles, Las Vegas, Houston, Chicago, Minniapolis/St Paul, Rio De Janeiro, Buenos Aires, Cape Town/Johannesburg, Tel Aviv, Beijing(Kjos får nok trafikkrettigheter da han på vegne av norske myndigheter sier unnskyld, hehe), Nanjing, Shanghai, Tokyo/Osaka, Seoul/Busan, Ho Chi Mihn, Manila, Phuket og Brisbane/Sydney(norske myndigheter har gode forbindelser til myndighetene i Australia, bla en av meget få utleveringsavtaler av kriminelle, så dette kan nok lette Kjos sitt arbeid betraktelig)..
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Tror ni DY kommer satsa på snabba tournaorunds med sina 787? Med snabba T/A menar jag 60-90 min på en widebody.

Helt klart. I motsetning til endel andre selskaper så tror jeg tanken om at "kun fly i lufta tjener penger" er en viktig læresetning hvis man skal drive lønnsom business..
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Helt klart. I motsetning til endel andre selskaper så tror jeg tanken om at "kun fly i lufta tjener penger" er en viktig læresetning hvis man skal drive lønnsom business..

Men flyr du IC så flyr man jo til alle døgnets tider. Dermed må man legge inn en del slack for å ta inn eventuelle forsinkelser. Blir et fly som flyr i europa forsinket, så kan flyet ta dette inn i løpet av natta. Men det går ikke på IC. De kan kanskje ha en rask turnaround i den ene enden, men noe slack må det være.....

OT: SAS får jo kjeft for å ha for stor utnyttelsesgrad av IC flåten sin. Og har vel et av de strammeste programmene som fins for flyene. Så DY kan legge seg på samme linje, men noe særlig høyere utnyttelsesgrad enn SK vil være å skyte seg selv i foten.
 
Last edited:
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Men flyr du IC så flyr man jo til alle døgnets tider. Dermed må man legge inn en del slack for å ta inn eventuelle forsinkelser. Blir et fly som flyr i europa forsinket, så kan flyet ta dette inn i løpet av natta. Men det går ikke på IC. De kan kanskje ha en rask turnaround i den ene enden, men noe slack må det være.....

OT: SAS får jo kjeft for å ha for stor utnyttelsesgrad av IC flåten sin. Og har vel et av de strammeste programmene som fins for flyene. Så DY kan legge seg på samme linje, men noe særlig høyere utnyttelsesgrad enn SK vil være å skyte seg selv i foten.

utover at 787 omtrent ikke bruker fuel, så står det i brosjyra at det er vedlikeholdsfritt , så her er det nok bare å kjøre på
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

utover at 787 omtrent ikke bruker fuel, så står det i brosjyra at det er vedlikeholdsfritt , så her er det nok bare å kjøre på

Hører fra troverdig hold at flyet rydder og vasker seg selv. Pluss at motorene har deksel foran for å hindre birdstrike.....
 
Last edited:
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Her ber jo DY om skreddersøm på vilkår - hvis de får tilpasset Norsk lov etter sine behov, og samtidig klarer å opprettholde forbudet mot bonuspoeng i Norge til tross for at ESA`s syn på dette.
http://www.ys.no/kunder/ys/cms.nsf/($All)/D36193505003BE1BC1257A8C0037D0E0?OpenDocument
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

I en annan tråd påstås det att DY HEL bas överförs till det nya ic bolaget.
Det hela blir än mer spännande. Det kanske blir Estnisk kabinpersonal som främst kommer bemanna 787?
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

I en annan tråd påstås det att DY HEL bas överförs till det nya ic bolaget.
Det hela blir än mer spännande. Det kanske blir Estnisk kabinpersonal som främst kommer bemanna 787?

Er det virkelig så mange estiske vikarer på HEL-basen? ARPI er riktignok registrert i Estland, men jeg tror ikke brorparten av kontraktørene er estlendere..?

Hvis det stemmer at HEL-basen skal overføres til IC, var det jo synd at den akkurat ikke rakk å feire sin egen 2-årsdag før den ble funnet ulønnsom og ble tvangsflyttet...
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Nei, ingen av dem er vel ansatt som vikarer, selv om de sikkert av og til vikarierer for syke kolleger (spikke, spikke) ;)

Nei helt korrekt de er ansatt på kontrakt - som er flere grader under vikar :D (ta det i fra en kontraktsarbeider som håper å oppgradere begrepet ferie til noe mere enn å lese triprapporter på forumet ;) )
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top