DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner)

Status
Not open for further replies.
Re: Statustråd: Norwegian og 787

Det har jeg vel ikke sagt? Det jeg sier er at de ikke ligger langt under konkurentene i pris. Med BOB, baggasje osv. vill nok den totale prislappen ligge på nivå med konkurentene.
Det ble jo nevnt i media for en stund siden at prisen kunne komme til å ligge fra under tusenlappen til NY. Så i forhold til det er jo priser fra 2400 ikke så supert.
Lurer på hva jeg hadde betalt for 38kg innsjekka baggasje til BKK med DY?

Husk at i følge de fleste her er BOB positivt.

Er BOB positivt? Dvs man må betale for vodkan da :angry: nei takk til BOB fra meg iallefall.

Må bare si meg enig med Sudcaravelle.

Blir fortsatt overrasket over at noen til stadig skal vri en åpenbar positiv nyhet, til noe negativt.

Et norsk flyselskap med Nye 787 dreamlinere, flere langruter fra Norge, helt nytt IFE anlegg med smarte løsninger for bestilling av drikke mm, og forhåpentligvis billigere billetter for hvermannsen. Er faktisk ikke alle som kun flyr C eller F betalt av jobben, og jeg tror at DY , igjen, treffer blink med dette tilbudet.

Jeg skal hvertfall fly DY til USA, så får dere som klager fly 10 år gamle A333 med mini skjermer som knapt virker, med maten inkludert (enn så lenge). Så får vi se hvem som totalt sett har den beste flyopplevelsen.

Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Det er vel en Helt normal lønnsforskjell mellom Norge og Sverige det

Jeg skal hvertfall fly DY til USA, så får dere som klager fly 10 år gamle A333 med mini skjermer som knapt virker, med maten inkludert (enn så lenge). Så får vi se hvem som totalt sett har den beste flyopplevelsen.
To each his own. Jeg tror at hva som er den beste flyopplevelsen er svært individuelt. Jeg selv er for gammel til det stresset en langtur med 31" pitch representerer. Heller et 20 år gammelt fly med 73" pitch og flatseng enn et splitter nytt fly med 31" pitch og 9 seter i bredden.

For det er ofte sånn at reisen står mellom enten 31" Economy eller 73" Biz/First. Er to rimelig forskjellige produkter med forskjellige målgrupper

Var det ikke snakk om at ANA har 31" som ble omtalt som trangt i en eller annen TR et sted? Og noe ala det samme vil vel DY ha ,så ser frem til å lese den foerste TR med DY.

Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Min vän vill inte flytta från Stockholm till Oslo. Dessutom trivs han bra på TUIFly Nordic. Han tackade därför först nej till Norwegian. DY kom med ett nytt erbjudande imorse.

Många skriver om att DY erbjuder dåliga löner till de som vill jobba på Kjos interkontbolag. Det gäller tydligen inte den administrativa personalen iallafall!

Last edited:

Forventet entusiasme på et flyforum over at et norsk flyselskap som skaper overskudd, kjøper splitter nye nye Dreamliner-fly og setter de inn på direkteruter (?) fra OSL til verdens storbyer, koker ned til kritikk av seter man ikke har testet og at det er noe galt med kundene til selskapet, fordi de kanskje er mer opptatt av prisen på produktet er i samsvar med det får enn å samle seg bonuspoeng hos konkurrenten ved å kjøpe FUN-saft . ;)

For øvrig er jo disse setene presentert for lenge siden her på forumet. Og som noen sier - de er jo midt i blinken for den målgruppen DY henvender seg til. Så får vi håpe at det blir bærekraftige ruter. :) Som fritidsreisende flyentusiast, som av og til kan spander litt ekstra komfort, så passer det meg i alle fall utmerket.

Du misforstår ;)

Poenget er at de får dette til å høres ut som noe revolusjonere i forhold til komfort, etc, hvilket jeg mener er en kraftig overdrivelse. Selv om luftfuktigheten er litt høyere....

Konseptet i seg selv er sikkert bra og tilpasset deler av marked (jeg tror fortsatt de kommer tape penger på dette), men da får de være ærlige og ikke reklamere for luksus når det ikke er det

Den enes død, den andres brød ... Med ustabile tider i bransjen er det mange talentfulle medarbeidere i drift ... Mange av mine tidligere kolleger - og mange av de dyktigste - har 'meldt overgang'. DY er sikkert ikke lønnsledende i administrasjonen heller, men de betaler ihvertfall helt greie lønninger, etter hva jeg hører.

Kjipt å være "dritten i midten" i Kjos-Class Pluss cabin, men det er vel slik brææmen liker det ;) Vurderer en tur til NY i sommer, så får man et supertilbud ved lanseringen, så kan det hende jeg vil prøve (så jeg har rett til å klage.... ;) )

Er jo ikke noe å klage på?!?! Dette gir supre vilkår for de som reiser økonomiklasse! De sparer masse penger samtidig som det gir et bedre produkt iht pris enn konkurrentene kan tilby. Ser man på konseptet til Norwegian - treffer dette midt i blinket. Alle som ikke kan finne seg i dette konseptet kan jo bare fortsette å betale dobbelt så mye i Economy og fly Biz eller First i selskaper med andre verdier og visjoner. :)

Kjipt å være "dritten i midten" i Kjos-Class Pluss cabin
Ikke noe kjipere det enn å være dritten i midten i AA, AF, KL, LHs premium kabin;)

Personlig hadde jeg ønsket meg fixed shell seter (ala premium voyager hos AF), men synes dette ser mer enn bra nok ut for en dag flight over atlanteren, er jo ikke lange turen. Er mer spent på hvilket prisnivå de kommer til å selge disse setene for, noe som vil være helt avgjørende for min del.

Tror nok at det er drikke bestilling som evt blir via skjermene.
DY hadde jo prøve prosjekt på forhåndsbestilling av mat på osl-tos-osl tidligere i år på frokostpakker for å få inn muligheten på bestilling av mat når en booker billettene. Så håper for crewet sin del at alt mat må forhånds bestilles før avreise.
Et dagens valg med kjøtt og et med vegetar. Så evt andre måltider for de som må ha cøliaki osv..

Kjipt å være "dritten i midten" i Kjos-Class Pluss cabin, men det er vel slik brææmen liker det ;) Vurderer en tur til NY i sommer, så får man et supertilbud ved lanseringen, så kan det hende jeg vil prøve (så jeg har rett til å klage.... ;) )

Siden det er nevnt tidligere i tråden at dette er ment som en konkurrent til de forskjellige premium economy klassene som finnes, så er du klar over at SAS sitt seteoppsett i økonomi ekstra er helt likt?

Og jeg, som en av bærmen, har alltid trodd at "overklassen" behersket og kunne skrive riktig de ord og uttrykk de bruker.
Eller at de i det minste leste igjennom det de har skrevet - før posting. :)

håper for crewet sin del at alt mat må forhånds bestilles før avreise.
Et dagens valg med kjøtt og et med vegetar. Så evt andre måltider for de som må ha cøliaki osv..
Jeg håper, også for min egen del at vi kan forhåndsbestille, så slipper vi at de går tom for det vi helst vil ha. Kan vi bestille drikke over skjermene og slipper å dra kortet for hver gang så er det også veldig deilig.
Nå blir det vel kvegklasse på meg uansett, men det skal bli interessant hva som blir prisforskjellen mellom Premium hos DY og kvegklassen hos konkurentene. Blir det f.eks 1inch mer benplass og ca like mye økt setebredde i forhold til 737 så har jeg ikke noe problem med å sitte der, både til BKK og Rio. Det eneste neggative jeg kan sette fingeren på er at jeg fikk en veldig Lufthansa smak, Det var grått, grått og atter grått i kabinen. Jeg skulle gjerne ha sett noe (mer) farger.

Noen som vet om det blir mulighet for USB-tilkobling i setet slik at en kan lade tablet, smarttelefon etc?

w

Ikke noe kjipere det enn å være dritten i midten i AA, AF, KL, LHs premium kabin;)

Personlig hadde jeg ønsket meg fixed shell seter (ala premium voyager hos AF), men synes dette ser mer enn bra nok ut for en dag flight over atlanteren, er jo ikke lange turen. Er mer spent på hvilket prisnivå de kommer til å selge disse setene for, noe som vil være helt avgjørende for min del.

Siden det er nevnt tidligere i tråden at dette er ment som en konkurrent til de forskjellige premium economy klassene som finnes, så er du klar over at SAS sitt seteoppsett i økonomi ekstra er helt likt?

Sant det, derfor jeg slengte på ;)

Vet godt at SAS har 2-3-2, reist en del i de setene, og det er en helt ok produkt å kjøpe (komfortmessig). "Luksus" er det på langt nær ikke.
Skal bli veldig interessant å se layout og config når flyet er levert, så får man se hvem som er nærmest sannheten tilslutt ang. komfort. Nytt, fresht fly er det vel ingen som slår med det første uansett :fly

Er du sikker på at din venn er glad for at du skriver dette her? DY identifiserer han lett om de følger med...

Synes kanskje en mod bør fjerne noen poster her ja. Hadde blitt grinete dersom en nå ex-venn hadde plapret om betingelsene mine her midt i en forhandlingssituasjon.

Status
Not open for further replies.
Back