Re: Euro Atlantic 777 for SK til IAD i helgen
Fint i teorien. Funker ikke i praksis. Har du en situasjon hvor f.eks. flere 'sloss' om ressurser (tåkedag f.eks), taper alltid selskapene uten representasjon. Det er vanskeligere å si nei til en stasjonssjef som står på kontoret ditt ... Det er også en fordel å ha noen på plass som kan kvalitetssikre handlingen. Igjen - er det ingen som passer på, synker kvaliteten ... Vi snakker generelt om folk med minimumslønn og lav motivasjon her ..
Det er som å spørre om hvor lang en strikk er .. Det kan ta fra få minutter til flere dager. SAS og BU wetleaset ofte av hverandre i gamle dager, og da var det noen ganger praktisk talt bare å få satt sammen et crew og sendt dem til gaten samt skifte nakketrekk. Skal man ha et fly til BKK for å 'redde' 200 pax der, kan det fort gå lengre tid, da man også må posisjonere crew så de legalt kan operere en lang sektor ...
Og ettersom teoretikerene uten bransjekunnskap har overtatt for de med praktisk kunnskap i mange nøkkelstillinger, blir det som å ha en tenåring i huset som 'kan alt' ...
Jeg sliter også med å se hvorfor stedlige representasjon er nødvendig. Man må vel uansett ha en avtale med et lokalt handlingselskap som også dekker IRR-situasjoner (med så mye eller så lite assistanse til passasjerene som spesifisert i kontrakten)?
Fint i teorien. Funker ikke i praksis. Har du en situasjon hvor f.eks. flere 'sloss' om ressurser (tåkedag f.eks), taper alltid selskapene uten representasjon. Det er vanskeligere å si nei til en stasjonssjef som står på kontoret ditt ... Det er også en fordel å ha noen på plass som kan kvalitetssikre handlingen. Igjen - er det ingen som passer på, synker kvaliteten ... Vi snakker generelt om folk med minimumslønn og lav motivasjon her ..
Siden det hevdes at innleie av ekstra kapasitet tar flere dager å ordne, noe jeg synes høres lenge ut, så får jeg vel spørre wet lease eksperten -MOW om hvor lang tid slikt kan ta?
Det er som å spørre om hvor lang en strikk er .. Det kan ta fra få minutter til flere dager. SAS og BU wetleaset ofte av hverandre i gamle dager, og da var det noen ganger praktisk talt bare å få satt sammen et crew og sendt dem til gaten samt skifte nakketrekk. Skal man ha et fly til BKK for å 'redde' 200 pax der, kan det fort gå lengre tid, da man også må posisjonere crew så de legalt kan operere en lang sektor ...
Og ettersom teoretikerene uten bransjekunnskap har overtatt for de med praktisk kunnskap i mange nøkkelstillinger, blir det som å ha en tenåring i huset som 'kan alt' ...