DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner)

Status
Not open for further replies.
Re: Euro Atlantic 777 for SK til IAD i helgen

Jeg sliter også med å se hvorfor stedlige representasjon er nødvendig. Man må vel uansett ha en avtale med et lokalt handlingselskap som også dekker IRR-situasjoner (med så mye eller så lite assistanse til passasjerene som spesifisert i kontrakten)?

Fint i teorien. Funker ikke i praksis. Har du en situasjon hvor f.eks. flere 'sloss' om ressurser (tåkedag f.eks), taper alltid selskapene uten representasjon. Det er vanskeligere å si nei til en stasjonssjef som står på kontoret ditt ... Det er også en fordel å ha noen på plass som kan kvalitetssikre handlingen. Igjen - er det ingen som passer på, synker kvaliteten ... Vi snakker generelt om folk med minimumslønn og lav motivasjon her ..

Siden det hevdes at innleie av ekstra kapasitet tar flere dager å ordne, noe jeg synes høres lenge ut, så får jeg vel spørre wet lease eksperten -MOW om hvor lang tid slikt kan ta?

Det er som å spørre om hvor lang en strikk er .. Det kan ta fra få minutter til flere dager. SAS og BU wetleaset ofte av hverandre i gamle dager, og da var det noen ganger praktisk talt bare å få satt sammen et crew og sendt dem til gaten samt skifte nakketrekk. Skal man ha et fly til BKK for å 'redde' 200 pax der, kan det fort gå lengre tid, da man også må posisjonere crew så de legalt kan operere en lang sektor ...

Og ettersom teoretikerene uten bransjekunnskap har overtatt for de med praktisk kunnskap i mange nøkkelstillinger, blir det som å ha en tenåring i huset som 'kan alt' ...
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

I dagens TV 4 intervju med Kjos så bekräftar han att DY ska börja flyga Stockholm-NYC och Stockholm-Bangkok under 2013. Han pratar även om ett ev sammarbete med Jetblue/Southwest i USA.

Linjer från OSL/BGO-NYC har han också snackat om tidigare.
Vilka andra ic linjer har Kjos bekräftat?

http://www.tv4play.se/nyheter_och_d...da_konkurrensen_bland_bolagen&videoid=2213298
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Linjer från OSL/BGO-NYC har han också snackat om tidigare.
Vilka andra ic linjer har Kjos bekräftat?

Ingen, men jeg tror vi har gjettet oss fram til Fort Lauderdale. Derfra kan han også få noe Southwest feed. De flyr imidlertid ikke på JFK, men der er jo jetBlue store.
Skal han fly til en plass hvor Southwest er store, blir det vel Baltimore eller Atlanta.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Synes det er på tide å skifte navn på selskapet som stadig oftere skal ha nordmenn til å mellomlande i Sverige. :old
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Kanske Scandinavian Air Shuttle vore något :D
Hur menar du? Jag har inte hört Kjos snacka om någon OSL-ARN-BKK linje.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Kanske Scandinavian Air Shuttle vore något :D
Hur menar du? Jag har inte hört Kjos snacka om någon OSL-ARN-BKK linje.
De har allerede OSL-ARN-DXB. De fleste flightene fra Norge til Dubai er ikke direkte.

Vi får se om ikke det samme skjer med nye langdistanseruter. Det er jo litt ironisk om SAS flyr direkte fra Oslo til New York, men ikke Norwegian.

http://www.youtube.com/watch?v=pZd8HsEoyRk

SAS bruker masse ressurser på å annonsere at de er uten gebyrer og Norwegian annonserer at de flyr direkte. Mange som må spise sine ord her.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Det visste jag inte...jag trodde det var non-stop OSL-DXB med DY.
Är det samma DY crew som flyger OSL-ARN-DXB?
Ja
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Stemmer at de selger OSL-ARN-DXB. Men det er fordi det har gått direkte OSL-DXB man,ons,fre. Så går det direkte ARN-DXB søn,tir,tor og CPH-DXB på lør. Så da kan en jo kjøpe direkte de dagene det går eller via ARN eller CPH. Og de kan det via OSL osv.

Så svaret er jo. Jo du får direkte turer til DXB og du får med mellom landing.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Det er feil fremstilling. De flyr noen dager fra OSL og noen fra ARN. Når den går fra ARN selger de med connection - ikke som direkterute.

Det samme vil sikkert skje med langrutene - de selger med connection via ARN eller CPH de sagene det ikke finnes direkterute.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Det er feil fremstilling. De flyr noen dager fra OSL og noen fra ARN. Når den går fra ARN selger de med connection - ikke som direkterute.

Det samme vil sikkert skje med langrutene - de selger med connection via ARN eller CPH de sagene det ikke finnes direkterute.

Også kjent som «å drive flyselskap»...
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Også kjent som «å drive flyselskap»...

Ja, det er visst et par andre flyselskaper som også driver med denne typen lureri ... ;)
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Ja, det er visst et par andre flyselskaper som også driver med denne typen lureri ... ;)

Ja, hva var det de het igjen. British Airways? SAS? Ryanair? United? Icelandair? KLM? Lufthansa? Nei, det ble feil, en av dem skal visst ut.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Ja, hva var det de het igjen. British Airways? SAS? Ryanair? United? Icelandair? KLM? Lufthansa? Nei, det ble feil, en av dem skal visst ut.

Jepp .. finn en feil ... :lol:
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Intervju med Kjos om langdistanseruter i Aftenposten i dag. Jeg er usikker på hvor lurt det er å rute mest mulig av Østen-trafikken via ARN. For norske kunder som får et flybytte vil det være like greit å bruke QR, AY eller andre selskaper, mens en direkterute vil gi et stort konkurransefortrinn.

http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/Kjos-vil-bli-mer-svensk-6974987.html
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Jag antar att Kjos bedömmer att volymresandet mellan Stockholm och asien har en betydligt större tillväxtpotential än mellan Oslo och Asien? Norwegian vill åt en del av denna växande marknad. Jag skulle inte alls bli förvånad om Kjos öppnar Stockholm-Phuket till vintern 2013/2014.
Kjos har tidigare också pratat mycket om Kina. Högst troligt är det enklare att öppna linjer till Kina från Sverige än från Norge. Kinas regering är fortfarande upprörda på norska regeringen och Norge ska "bestraffas"länge.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Har blitt fortalt at Norwegian har bestilt kampanje plass for sin OSL-New York... 999,- en vei...

I hovedsak utendørsreklame som busser, t-bane etc. Kommer iløpet av høsten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top