DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

At SAS gaar ut med at DY mer eller mindre loegnere viser jo at der er klart redde og senker dem ned paa et trist nivaa.

SAS, QR, TG og andre som fly feks til Thailand har mat, bagasje og sete inkl i prisen.
Kanskje Norwegian burde vært tydeligere på at dette kommer som et tillegg til prisen de oppgir. Mange som enda ikke har fått med seg at det er noe de må betale ekstra for. Til syvende og sist så er det sluttsummen som teller når folk skal bestille ei flyreise.

Last edited:
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Det blir intressant att vad som händer OM DY inte kommer erbjuda några realistiska tur och retur biljetter alls för 2000kr. Norwegian går trots allt offensivt ut i Media med att det kommer finnas biljetter för 2000 kr ToR.
DY kan bli fällda i domstol för falsk marknadsföring om bolaget inte har 2000 kr ToR biljetter nästa år till NYC.
Biljettförsäljningen ska väl börja i höst? Snart vet vi om någon lyckas köpa en 2000kr ToR resa.
På interkont tror inte jag SAS kommer bli DYs svåraste konkurrent...snarare tror jag det kan bli Thai Airways, Qatar Airways, Emirates...speciellt om DY vill öppna fler asienlinjer, Kjos snackar mest om Asien tycker jag.

Last edited:
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

Og igjen gaar de utifra at forbrukerene er lettere tilbakestaaende og ikke ser paa totaltprisen:

Hva ligger gebyrene paa naa? 4000-5000 NOK per tur? Naa maa de slutte med billig kopimaskinselger retorikk.

Helt enig. Dette sett i lys av intervjuet i FBI viser at SAS tror folkeopplysning om gebyrer (som alle i verden nå må vite om) er veien til suksess, selv om det for min del hvertfall ses på som å slå en død hest ihjel for n'te gang.

Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Er ikke 2.000 t/r pris syd for alpene hvis du har flaks..... Også til MUC ..

NYC samme pris.

3.000 er jo en bilig pris til holmarne... Og nå BKK....

Dette for de som har DY som default superbillig selskap...:headbang

Det som er interessant med disse lave prisene er at både DY og en del som kommenterer på f.eks. e24.no påpeker at det er frivillig å betale gebyrer, f.eks. trenger man ikke å sjekke inn bagasje. Vel, det er kanskje mulig på en weekendtur i Europa, men vis meg den som reiser til New York eller Bangkok med kun håndbagasje.

Man kan vel fastslå at det blir endel år til DY i det hele tatt kan drømme om å få rettigheter til å fly til Kina. Skal vel heller ikke forundre meg om de ikke vil få overflygningsrettigheter, og endel Asiatiske destinasjoner fint kan strykes fra listen

WEEKENDKLUMME: Lykkelig den passager, som når at sikre sig en billet til lavprisen, inden Norwegians billetpriser igen stiger om kap med det nye Boeing 787-fly. Forventningens glæde er ofte den største.

http://www.takeoff.dk/news/23204

Det som er interessant med disse lave prisene er at både DY og en del som kommenterer på f.eks. e24.no påpeker at det er frivillig å betale gebyrer, f.eks. trenger man ikke å sjekke inn bagasje. Vel, det er kanskje mulig på en weekendtur i Europa, men vis meg den som reiser til New York eller Bangkok med kun håndbagasje.

Hær har du en som gør det! Senast 2v phuket med thai, bara handbaggage.

Man kan vel fastslå at det blir endel år til DY i det hele tatt kan drømme om å få rettigheter til å fly til Kina. Skal vel heller ikke forundre meg om de ikke vil få overflygningsrettigheter, og endel Asiatiske destinasjoner fint kan strykes fra listen

Kjos snur seg raskt og skriver Danish der det stod Norwegian og flyr fra CPH i stedet. Luringen casher sikkert litt utvklingshjelppenger fra Kina på veien som er ment å irritere Norge.:p

Vi (to voksne og to barn paa 1 og 2 aar) dro paa to ukers ferie fra Grand Forks i North Dakota til Miami og cruise i Karribien med kun haandbagasje...

Re: Statustråd: Norwegian og 787

Kjos sier at prisene til New York vil ligge ned mot 1000 kroner én vei i lavsesongen, men at de billigste billettene ikke blir tilgjengelig dersom man må reise ut fredag og hjem lørdag.

Til sammenligning kan jeg si at jeg reiste på helgetur med Lufthansa OSL-MUC-JFK-FRA-OSL i april i år, med utreise på fredag og hjemreise på søndag for 2800 kroner tur/retur, inkludert bagasje og matservering. Så at Norwegian blir så utrolig billig sammenlignet med andre er jeg ikke med på ;)

Han bekrefter bare det som enkelte her har poengtert gang på gang .. ja, det vil bli råbillige billetter, men bare på tidspunkter du allerede i dag kan velge og vrake ...

Til sammenligning kan jeg si at jeg reiste på helgetur med Lufthansa OSL-MUC-JFK-FRA-OSL i april i år, med utreise på fredag og hjemreise på søndag for 2800 kroner tur/retur, inkludert bagasje og matservering. Så at Norwegian blir så utrolig billig sammenlignet med andre er jeg ikke med på ;)

Synes ikke 2800,- for den turen der var rådyrt. Skal DY fly for tusenlappen hver vei blir det fremdeles billigere. Og hvor mye bagasje må du ha med deg på en helgetur? Sete får du også inni flyet. 40 kroner ekstra for å betale kalaset. Fremdeles billig.

Vidar

Oppstart mai til USA med første levering april kan bli tight ... det er ikke sikkert FAA vil tillate at billettsalget får starte heller med så schetchy planer. Forøvrig skal 'en flyplass i nærheten av MIA' ha vært i kontakt med et skandinavisk selskap ang. Dreamliner trafikk ... ;)

Vet dog ikke hvor seriøst dette er - vi får vel se i september..

Oppstart mai til USA med første levering april kan bli tight ... det er ikke sikkert FAA vil tillate at billettsalget får starte heller med så schetchy planer. Forøvrig skal 'en flyplass i nærheten av MIA' ha vært i kontakt med et skandinavisk selskap ang. Dreamliner trafikk ... ;)

Vet dog ikke hvor seriøst dette er - vi får vel se i september..

I nærheten? Får håpe den ligger i Florida :p

Jag har aldrig kunnat hitta en trip Skandinavien-DXB ToR med DY för 2000 kr.
Det ska bli spännande att se om det går att hitta några realistiska resor för 2000 kr till NYC.

Värt att notera är att Kjos lovar ToR priser för 2000 SEK(1678 NOK) på ARN-JFK-ARN när han i Sverige pratar om DY IC satsning med media här.

Det ska också bli intressant att se hur DY kommer göra med feed trafik. Kommer nya linjer öppnas och tidtabeller läggas om för feed?

Jag gissar på FLL.
FLL verkar vara populär för charterflyg från Europa. Både TUIFly Nordic och Tomas Cook Skandinavia har flugit på FLL. Säkert billigare att använda FLL än MIA...

Jag har aldrig kunnat hitta en trip Skandinavien-DXB ToR med DY för 2000 kr.
Det ska bli spännande att se om det går att hitta några realistiska resor för 2000 kr till NYC.

Åh? Har du sjekket utreise i januar og retur i februar? Jeg finner utreise to dager i uken for ca. 1000kr og det samme retur to ganger i uken for ca. 1000kr. Med andre ord, ingen problem så lenge en reiser på ukurante dager og booker i god tid.

Som andre har nevnt tidligere i tråden, så blir det nok slik på New York også, akkurat som en hel del andre selskaper allerede tilbyr.

Status
Not open for further replies.
Back