DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner)

Status
Not open for further replies.
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Vet ikke tilstanden på den gamle flyplassen i Bangkok nå, men Don Muang fikk store skader under flommen. Air Asia har valgt å benytte Suvarnabhum, man busses ofte ut til flyene riktignok, men tipper at Don Muang vil bli avviklet så snart utbyggingen av Suvarnabhum kommer i gang. Den skal vel godt og vel dobles i størrelse.

Sånn ift infrastruktur er Suvarnabhum å foretrekke for passasjerer i alle fall :) Fått flytog og greier.

Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Interessant at Bjørn Kjos, som hovedgjest i NRKs Førkveld i går, valgte Vietnam som reisemål - hvor han ikke hadde vært tidligere.
Og nevnte vel at Norwegian sansynligvis kom til å fly dit - en gang i fremtiden.

Og med nye fly i vente om en del år, så skal DY også ha folk til å bemanne dem. http://e24.no/jobb/bjoern-kjos-8-000-ansatte-i-norwegian-innen-2022/20145809

Bare synd at det mest sannsynlig blir kontraktsbaserte over hele fjøla med dertil kjipere ansettelsesforhold, da Kjos ikke vil ansette Norske/Scandinaviske ansatte (ref. tidligere poster).
Så kommer nok ikke til å kjøpe meg en dyr pilotutdanning og håpe på å få en god kontrakt hos DY en gang i fremtiden ;)

Nei, men det kan bli en del morsomme jobber på Fornebu .... Man må jo ha noen flere hoder der også.

Og med nye fly i vente om en del år, så skal DY også ha folk til å bemanne dem. http://e24.no/jobb/bjoern-kjos-8-000-ansatte-i-norwegian-innen-2022/20145809

Bare synd at det mest sannsynlig blir kontraktsbaserte over hele fjøla med dertil kjipere ansettelsesforhold, da Kjos ikke vil ansette Norske/Scandinaviske ansatte (ref. tidligere poster).
Så kommer nok ikke til å kjøpe meg en dyr pilotutdanning og håpe på å få en god kontrakt hos DY en gang i fremtiden ;)

I intervjuer i dag har Kjos sagt at de fleste nyansatte blir skandinaver. Mye kan selvsagt forandre seg, men det er vel ikke usannsynlig at noe av veksten skjer i Norge.

Som mange vet nå har DY bestilt ytterligere to fly og har da totalt åtte. Hva er egentlig planen? ARN-BKK og OSL-NYC er allerede nevnt, noen flere forslag?

Som mange vet nå har DY bestilt ytterligere to fly og har da totalt åtte. Hva er egentlig planen? ARN-BKK og OSL-NYC er allerede nevnt, noen flere forslag?

Bjørn KJos har vel utalt at han har planer om 20 stk B787, så det blir nok mange flere spennende destinasjoner. En han har nevnt som mulig interesse er Rio de Janeiro

Las Palmas :p
....

OSL-BKK og ARN-NYC er vel relativt sikkert. Da 787n var på OSL 01.05 snakket de om Pakistan. Rio er nevnt av DY tidligere.

Nå kommer jeg rett fra selskap med en pensjonert UPC kapten, bosat i LA og med time share leilighet på Hawaii. (Han var litt oppgitt over prisene dit) Kunne en direkterute til Hawaii være noe? Er det i det hele tatt noen som flyr direkte Europa-Hawaii og er det nok rekkevidde OSL-Hawaii?

OSL-BKK og ARN-NYC er vel relativt sikkert. Da 787n var på OSL 01.05 snakket de om Pakistan. Rio er nevnt av DY tidligere.

Nå kommer jeg rett fra selskap med en pensjonert UPC kapten, bosat i LA og med time share leilighet på Hawaii. (Han var litt oppgitt over prisene dit) Kunne en direkterute til Hawaii være noe? Er det i det hele tatt noen som flyr direkte Europa-Hawaii og er det nok rekkevidde OSL-Hawaii?

Hawaii er nokk litt lagt borte... Jeg tror ikke det er marked for helårsrute til Hawaii, dog en sesongrute på sommeren og skolens ferier tror jeg kunne godt bra :)

Hawaii er nokk litt lagt borte... Jeg tror ikke det er marked for helårsrute til Hawaii, dog en sesongrute på sommeren og skolens ferier tror jeg kunne godt bra :)
Det er jo en ferie destinasjon og uten konkurerende direktefly fra Europa og en relativt nord-sør rute. Hadde den startet i f.eks FRA ville den vel nesten gått rett over Oslo. Men er nok avhengig av feed fra andre land for å lønne seg....

Vi kan nok skrive Miami / Orlando på listen.

Sånn ellers ref Don Muang, så må jeg gå tilbake på det jeg sa tidligere. Tviler på at den noensinne blir lagt ned. Flytrafikken vokser raskere enn de klarer å bygge ut Suvarnabhum - som også er plaget med feil og mangler.

De snakker til og med om direktetog mellom Don Muang og Suvarnabhum. Dumt for passasjerene, men jaja.

Jeg håper Norwegian velger Suvarnabhum i BKK. Antar de er i gang med baseetableringen allerede..?

Det er jo en ferie destinasjon og uten konkurerende direktefly fra Europa og en relativt nord-sør rute. Hadde den startet i f.eks FRA ville den vel nesten gått rett over Oslo. Men er nok avhengig av feed fra andre land for å lønne seg....

Jeg tenkte samme tanken, OSL er jo faktisk den nærmeste store europeiske flyplass til Hawaii. Kjos sa ham drømte om en øde øy i Polynesia, men det passer kanskje ikke så godt siden 291 nordmenn på en øde øy ikke ville gjøre den så øde lenger, men det gir jo en viss grunn til å drømme...

Vi kan nok skrive Miami / Orlando på listen.

MCO! MCO! :-) Jeg har et par gode grunner til å dra nettopp dit. Dessuten, MIA har mye internasjonal trafikk, men det er jo ikke tilbake til Europa man skal hvis man drar til Florida. MCO er focus city for flere LCCer samt kort vei til stor cruisehavn, så det høres veldig riktig ut for meg...

Hehe .. nei absolutt ikke. Jeg har det svært bra der jeg er. :)

MOW, det ligger alrede jobber ute for Norwegian Longhaul AS...

Jeg tenkte samme tanken, OSL er jo faktisk den nærmeste store europeiske flyplass til Hawaii. Kjos sa ham drømte om en øde øy i Polynesia, men det passer kanskje ikke så godt siden 291 nordmenn på en øde øy ikke ville gjøre den så øde lenger, men det gir jo en viss grunn til å drømme...

MCO! MCO! :-) Jeg har et par gode grunner til å dra nettopp dit. Dessuten, MIA har mye internasjonal trafikk, men det er jo ikke tilbake til Europa man skal hvis man drar til Florida. MCO er focus city for flere LCCer samt kort vei til stor cruisehavn, så det høres veldig riktig ut for meg...

Hvilken av de har mest/best flygninger til øyer i Karibien ?

Honolulu er ikke noe særlig annet enn Kanari med japanere istedet for svensker, men hvis en turoperatør eller to finner ut at de kan tjene penger på det, er det ingen umulighet. Men uten støtte fra slike, er det nok ikke liv laga ..

Status
Not open for further replies.
Back