DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner)

Status
Not open for further replies.
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

...eller Ft. Lauderdale.

Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Ingen av disse rutene er drivverdige uten samarbeide med turoperatører/cruiseselskaper etc. Se f.eks. på Virgin i Orlando -det er Virgin Tours uansett hvor du snur deg.

...eller Ft. Lauderdale.

Det passer også godt med cruiseturisme. RCCL har vel så vidt jeg vet samarbeid med Norwegian. Så ingen dum ide.

Noen som vet sånn ca. Hvor mye det skal koste til Bangkok?

Litt mindre enn SAS og Thai...forøvrig akkurat så mye markedet er villig til å betale for at Kjosern skal få fyllt opp flyene og tjent penger på sitt ic prosjekt.....tror ikke det er verre enn det. Så vil en sikkert oppleve noen lave utropsbiletter som skal sikre oppmerksom og hjelp til å fylle flyene i lavsesong.....prisene vil her som alltid være bestemt av tilbud og etterspørsel.

Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

Skal bli interessant å sjå kor realistisk det er å kombinere heimreise med utreise til 2000 kr tur/retur. Føler meget ofte at det er svært vanskeleg å finne eit realistisk reiseoppsett til minimumsprisar på Norwegian.

Det tror jag blir omöjligt i praktiken.
Jag har aldrig sett en ToR med DY till DXB för 2000 kr heller.

Og igjen gaar de utifra at forbrukerene er lettere tilbakestaaende og ikke ser paa totaltprisen:

- Det Norwegian kommer med er ingen prisrevolusjon i forhold til det som tilbys i dag, sier Johansen til E24.

Johansen påpeker at prisen blir høyere om man legger til gebyrer for bagasje og for valg av seteplassering

Hva ligger gebyrene paa naa? 4000-5000 NOK per tur? Naa maa de slutte med billig kopimaskinselger retorikk.

Tror også SAS sikter til at man ikke får mat inkl i prisen, og er man 2 som reiser så vil man vel velge sete så man kommer samme?. På en 10-11 timers flytur så trenger man jo mat som man hos DY da må kjøpe. Men skal bli utrolig artig å se hva total prisen blir tilslutt. Svaret får vi vel til høsten da billettene blir lagt ut.

Og igjen gaar de utifra at forbrukerene er lettere tilbakestaaende og ikke ser paa totaltprisen:

Hva ligger gebyrene paa naa? 4000-5000 NOK per tur? Naa maa de slutte med billig kopimaskinselger retorikk.

Så når SAS forsøger at fremstille at ikke alle billetter koster 2000,- og at der kommer en del ekstra gebyrer oveni, så taler de til forbrugeren som om han/hun er lettere tilbagestående.

men når DY gang på gang forsøger at få det til at se ud som at det fremover kun koster 2000,- at flyve til USA og at de har fly, som nærmest ingenting koster at flyve med, så er det ikke et udtryk for det samme.

Desværre er faktum bare at forbrugeren vil snydes - og ofte bliver det. Netop derfor har mange den (fejlagtige) opfattelse at lavpriselskaber altid er billigst og derfor altid søger først hos dem.

Dette understreges af at Kjos og Co. gang på gang forsøger at komme med disse påstande - både om at de kun koster 2000,- og at deres Dreamliner nærmeste ingenting koster i fuel ift. f.eks. Airbus.

Det er kun naturligt og på tide at SAS går til genmæle mod disse løgne og halve sandheder. At SAS så gang på gang misser chancen for at kommunikere ordentligt - fordi de ganske enkelt ikke er dygtige nok til det game - er så en anden sag. SAS' sag kunne sælges meget bedre og klogere - med bare lidt omtanke.

Sammenlignet med 763ER sparer de ca 25% av fuelkostnadene, men vil ha en betydelig høyere kapitalkostnad. Jeg sliter litt med å se hvor stor totalbesparelsene blir .. Totalt sett billigere per sete - sikkert, men at det er noen 'gamechanger' har jeg vondt for å se ... Men jeg er ingen økonom og jeg har heller ikke tilgang til basistallene.

Gebyrene er 2000-3000 per pers tror jeg. Men i Bangkok får de sikkert forhandlet, det har Air Asia gjort.

Det er kun naturligt og på tide at SAS går til genmæle mod disse løgne og halve sandheder.

Ikke på noen måte. SAS, i likhet med alle andre, hadde stått seg best om de hadde konsentrert seg om seg selv. Når de nærmest hver gang de er ute i media bare snakker om konkurrenten*, skaper de selv et inntrykk av å ha et produkt som ikke står på egne ben. I stedet for å snakke opp eget produkt, bruker man energien på å snakke ned andres produkter. Sorry, mac, men slikt lukter det taper av lang vei.

* her burde det strengt tatt vært en "e" til, men SAS fremstår som om de har funnet seg en fiende de kan bruke all energi på

Hva vil gebyrene bestå av som kan øke prisen så drastisk? Hva vil de faste gebyrene bli kontra valgfrie gebyrer som sete og bagasje?

Ikke på noen måte. SAS, i likhet med alle andre, hadde stått seg best om de hadde konsentrert seg om seg selv. Når de nærmest hver gang de er ute i media bare snakker om konkurrenten*, skaper de selv et inntrykk av å ha et produkt som ikke står på egne ben. I stedet for å snakke opp eget produkt, bruker man energien på å snakke ned andres produkter. Sorry, mac, men slikt lukter det taper av lang vei.

Helt enig. På samme måte som med politikere er det langt mer tiltalende med de som snakker om seg selv enn de som bare snakker nedsettende om motstanderen.

Gebyrene er 2000-3000 per pers tror jeg. Men i Bangkok får de sikkert forhandlet, det har Air Asia gjort.

Jeg var ironisk paa 4-5000 NOK. Jeg tipper det er snakk om et par hundrelapper, og det vil fremdeles vaere rimelig (Svaert rimelig faktisk)

At SAS gaar ut med at DY mer eller mindre loegnere viser jo at der er klart redde og senker dem ned paa et trist nivaa.

Skal ikke se bort fra at journalisten har spisset dette litt, da ...

Status
Not open for further replies.
Back