Dubaitråden

Re: Dubaitråden

Har nesten bestemt meg for hoteller for neste ukes Dubaitur. Det er spikret at vi skal bo på Ajman Saray den første uken. Hotellet åpnet denne måneden, og prisen er ikke kansellerbar. Håper på å få testet SPG Platinum mojo til en suite her. Prisen var uansett god.

De siste dagene skal vi ha i Dubai og valget står mellom Grosvenor House ved Duabi Marina, eller Sheraton Mall og the Emirates. Begge steder satser jeg igjen på SPG Platinum mojo. Grosvenor er vel i utgangsppunktet et finere hotell, og en har tilgang til fasilitetene på Le Royal Meridien. Vi har i tillegg booket en leilighet som er fin og ha, også er det nesten garantert balkong på leiligheten.

Sheraton Dubai Mall of the Emirates linger naturlig nok nettop bed denne mallen. Det jeg lurer på er om set er nok å finne på i og rundt mallen for to jenter på 1,5 og 3 år. Eller bør eg safe å ha tilgang på strand? På Sheraton blir litt billigere også siden jeg har ordnet to rom på cash & points.

Jeg hadde i det tilfellet ganske klart valgt Grosvenor som ikke bare er et meget bra hotell med fantastiske restauranter (og frisoer i foelge kona;)) - men det er en genial beliggenhet paa de fleste maater. Le Royal Meridien (som er relativt slitent) har bra strand og ogsaa noen meget bra restauranter.

Hadde tenkt å ta inn på transferhotellet kvelden før avgang for å fly dxb-zrh. Har ikke funnet ut om jeg kan kvitte meg med bagen noe tidligere enn 3 t før avgang med lx, men de har iallfall check in åpen tidligere pga fligth dxb-mct. Imidlertid sier transithotellet at bare reisende til Canada og Uk kan komme inn i terminal tidligere enn 3 t før avgang. (Canada og UK kan 24 t før). Noen som har prøvd seg inn i terminalen 6 t før avreise?

Var der kl 2215 forrige mandag og da hadde de akkurat åpnet en Early Checkin skranke, til høyre i bakrommet til de vanlige LX/LH skrankene... 4 timer før... Kom oss til Senator og fikk to av fire sovestoler. De jager dere til boarding..;)

Kom på en helt triviell ting, ser de har samme spenning som i Norge, men annet strømuttak. Er det UK-versjon som brukes på hoteller?

Jeg hadde i det tilfellet ganske klart valgt Grosvenor som ikke bare er et meget bra hotell med fantastiske restauranter (og frisoer i foelge kona;)) - men det er en genial beliggenhet paa de fleste maater. Le Royal Meridien (som er relativt slitent) har bra strand og ogsaa noen meget bra restauranter.

Som Dubaigud spør jeg; Noen andre hoteller enn Grosvenor som du vil anbefale i samme prisklasse, eller er dette det beste alternativet? Skal til Dubai rett over påske i 4 dager.

Dubai er kurant.

Vil anbefale shopping på:
- Dubai Mall
- Mall of the Emirates
- Madinat Jumeirah

Bading på:
- Aquaventure (ved Atlantis/The Palm)

Høyeste/største/snodigste på:
- Burj Khalifa (med et pent fonteneshow utenfor)
- Dubai Marina
- Ski Dubai

Utflukter:
- Ørken Safari og Abu Dhabi

Ellers:
- Gullsouken
- Afternoontea på Burj Arab
- Generell eyewatching med myyye høye pene bygninger.

Som Dubaigud spør jeg; Noen andre hoteller enn Grosvenor som du vil anbefale i samme prisklasse, eller er dette det beste alternativet? Skal til Dubai rett over påske i 4 dager.

Til den prisen er det vel GH som ofte "skaarer best"

Jeg er baade Sirius og Jumeirah junkie saa jeg hadde uten tvil valgt Jumeirah Emirates Towers. Litt rimeligere enn GH og ganske saa mye bedre. De har noen sinnsyke restauranter (som ga meg hodepine senest i gaar) og de har busser som gaar til de fete Jumeirah hotell strendend som da er fri of charge (Ekstremt bra strender som valigvis koster opp mot 1000 kroner aa komme inn paa)

https://www.jumeirah.com/en/hotels-resorts/dubai/jumeirah-emirates-towers/

Vil du flotte deg paa Palmen med strand saa er faktisk ogsaa Fairmont rimeligere:

http://www.fairmont.com/palm-dubai/

Gaar du opp ca 30% i pris har du dette kongehotellet med meget bra restauranter og Dubais feteste Friday Brunch:

http://www.westinminaseyahi.com/

Dette er OK til GH pris:

http://www.accorhotels.com/gb/hotel-9406-sofitel-dubai-the-palm-luxury-apartments/index.shtml

Kunne Dubai-guden også foreslå en eller to not-to-be-missed restauranter, gjerne høyt (men ikke royalt) prisnivå?

Da har jeg ankommet dubai etter et kort stopp i Abu dhabi og Ferrari world bor på Radisson BLU deiracreeek og hotellet er flott ble opgradert til beste rommet de hadde sa de grunnet concierge status fikk også shuttle fra radisson blu i Abu dhabi - dubai for samme pris som Taxi med BMW 7 serie da han i resepsjonen mente at jeg ikke burde reise så langt med en vanlig Taxi når jeg var concierge member.
Sitter nå i Loungen med en GT, om noen på forumet er i dubai å vil møtes for Fly og øl i kveld eller i morgen så send gjerne en PM

Ja hvorfor ikke? Når var det rett før jeg skulle begynne a jobbe igjen.

De fleste er ”litt” dyre – men de fleste er i tillegg svært bra og fremdeles rimeligere enn Norge.

Maya – Sinnsyk bra mexikansk restaurant (ekte – ikke tex mex) som er stilig, fantastisk beliggenhet (ved stranden), nydelig mat, nydelig drikke og faktisk en meget fet bar/club på taket.

Pai Thai – Rett og slett sinnsyk.. Settingen er utrolig og man blir kort bort med båt, og man sitter ved ”vannet”. Service og mat fra en annen planet.

Zeng He – Samme som over, men kinesisk i verdensklasse (Peking ducken er latterlig) (NB – litt dyr fort 1500-2000 for to brisne personer)

Perichic (NB litt dyr – vår favoritt i Dubai) Restauranten er nesten verdt turen til DXB

Ninteen - Meget bra restaurant som har hyggelige priser forhold til kvalitet (naboen vår)

Bussola – konge pizza restaurant

Le Petit Maison – Meget bra, litt dyr (Paa San Pelegrinos top 50 world list)

Alta Badia – Italiensk for viderekommende (utsikt fra 52 etasje)

Barasti – Bra sydenaktig sjappe, ved stranden, kul stemning

Barracuda – Rimelig, meget bra sjømat restaurant (alkoholfri)

Segreto - Nydelig italiensk (igjen - ikke det rælet som lages på norske kjoekken ;))

Nå ble jeg veldig sulten gitt...

Takker for forslag og innspill SudCaravelle :)

Da blir det Jumeirah Emirates Towers i mai.

Kan si meg enig med SUD ang Pai Thai restauranten, er nok en av de beste jeg har vært på, heller ikke avskrekkende pris. Crispy duck der er himmelsk!

Testet Pai Thai nå i slutten av januar med kona. Var veldig bra, men uenig i at det var av en "annen verden". Har faktisk vært med på mer matorgasme på enkle steder i både Singapore og Bangkok, men er nok litt smak og behag :)
Neste gang det blir tur til sandkassen skal jeg forsøke å hoste opp et bra sted for autentisk Dim Sum. Kanskje Hr Sud har noen tips der også?

helluen folkens. Tenkte å ta meg en tur til Dubai i slutten av juni i ca to uker. vet det er svinvarmt , men tror jeg bare må ned å se galskapen. Vi er 4 stk a 2 voksne og to barn på 15 og 12. Lurer på å bo på forskellige hotell for å få litt variasjon. Litt budsjett og litt dyrere etterhvert i forskjellige områder av Dubai. Noen som har tips til bra hotell? budsjettet er fra 1000 kroner natta og oppover. Et annet spm er om en bor på et fancy hotell der nede som feks Waldorf Astoria , the palm. Om en skal spise på hotellet så koster det vel skjorta Og det hvite i øyet? er det kort vei til mer prismessige gode alternativer i nærheten.? Tar også i mot gode tips om aktiviteter for kidsa og oss voksne!

Back