Dubaitråden

Re: Dubaitråden

Er det noen bedring i været der nede, så at det regnet i morges...
Lander med LH638 om morgenen 3.dje juledag og da bør det være 25C ellers blir det "pepper" fra husfruen...

Det har vært litt rufsete, men her er live status (11.00 lokal tid):
(Parasollen blåste i stykker i går)

image.jpg

Jeg kaprer tråden litt.

Jeg skal til Dubai i begynnelsen av februar, og lurer på om noen her kjenner til et flyselskap som flyr inn til Dubai på formiddagen? Det nærmeste jeg har funnet er Turkish, som flyr ut på kvelden (18-tiden) og lander i DXB neste morgen (0700). Det jeg ønsker, er enda senere ut av OSL og inn til DXB neste dag. Forslag?

Jeg kaprer tråden litt.

Jeg skal til Dubai i begynnelsen av februar, og lurer på om noen her kjenner til et flyselskap som flyr inn til Dubai på formiddagen? Det nærmeste jeg har funnet er Turkish, som flyr ut på kvelden (18-tiden) og lander i DXB neste morgen (0700). Det jeg ønsker, er enda senere ut av OSL og inn til DXB neste dag. Forslag?

Dessverre er dette kronisk for flygninger til Midtøsten fra Europa, stortsett ukristlige tider som er ute og går uavhengig av destinasjon. TLV er unntaket med en formiddagsflyging fra FRA. Qatar har jo flygniger kl 10 om morran noen dager, kanskje sjekke der? Tror frekvensen DOH-DXB er relativ høy, du vil likevel ankomme om kvelden grunnet flytid... Ellers har jo LH en flygning fra FRA i 14 tia, men lander uansett ikke i DXB før 22 lokal tid.

Jeg kaprer tråden litt.

Hei prøv QF fra LHR - lander ca 0900
Avgang fra OSL blir vel ca. kl 20 med BA
Da forlenger du natten med en time....

Tenker på å dra en tur 15-21 februar, finnes det noe overnatting under 1000 kr natta ?

Noen som har erfaring med å bo i Ajman, er vel et annet Emirat? Åpner et nytt Luxury Collection hotell der ute som tar 800 kr natten nå i starten. Ser det er ca 35 min med bil fra flyplassen. Ser det også er et Waldor Astoria i Ras Al Kaimah med hyggelige priser sammenlignet med Dubai. Er kvaliteten her ute dårligere enn i Dubai, eller er det bare at skrytefaktoren er høyere ved å ha bodd ved Jumeirha eller Palmen?

Har booket storfamilien på 9 pax (undertegnede m/ fam, besteforeldre og nevø/niese m/foreldre) på Conrad Dubai i vinterferien. Er det noen her inne som har vært der i løpet av den siste måneden som har noen erfaringer? Hvordan er Conrad Dubai på f.eks. HHonors Gold?

Noen som har erfaring med å bo i Ajman, er vel et annet Emirat? Åpner et nytt Luxury Collection hotell der ute som tar 800 kr natten nå i starten. Ser det er ca 35 min med bil fra flyplassen. Ser det også er et Waldor Astoria i Ras Al Kaimah med hyggelige priser sammenlignet med Dubai. Er kvaliteten her ute dårligere enn i Dubai, eller er det bare at skrytefaktoren er høyere ved å ha bodd ved Jumeirha eller Palmen?

Hvor finner du Ajman Saray til den prisen (800 kr pr natt)? Vurderer en tur dit i mars, men ser ikke lavere enn 950 AED pr natt (Opening offer - tilsvarer vel ca 1588 kr) på deres nettsider?

Ser ut som pris bare gjelder ut februar, men jeg ville fulgt med daglig på spg dot com. 475 AED prisen ble lagt ut tirsdag denne uken.

Var en oval weekend i Dubai i mai, og observerte et overstadig beruset engelsk par ravende i gaten ved Hilton Jumeriah. Disse ble etter kort tid hentet av politiet, og jeg må si jeg er glad jeg ikke var i deres sko...

Har vært i Dubai ved flere anledninger, sist bodde vi på Hilton Dubai Jumeriah Residences. Ble oppgradert til 150m2 leilighet pga juksegull kortet :-) Gode fasiliteter hvor man kan slikke sol både ved bassenget og på Hilton stranda nedforbi.

Har også bodd på Radisson Deira Creek (etter å ha snudd i døra på Radisson Downtown som var en byggeplass da), noe slitt men grei beliggenhet ift gamlebyen og Gold Souk. Må ta taxi eller hotellshuttle for å komme til stranda.

Det samme gjelder Sheraton Deira og Dhow Pallace som jeg har benyttet i jobbreiser.

Radisson Royal er et forretningshotell, god standard men hvis man ser nøye etter så finner man fort ut at det jukses mye med finishen når disse byggene settes opp fort. Her må du ta taxi til alt, eventuelt sky metroen som går rett utenfor.

God mat overalt i Dubai, vi liker oss best på OD's på Dubai Creek Yacht Club. At.mosphere i Burj Khalifa er også krysset av på lista, god mat men koster en fot og en arm... Utsikten er dog upåklagelig :-)

Hva må du blø for en middag og et par øl på Burj Khalifa ?

Vi er fire stk som reiser ti Dubai i mars, så no er vi i planleggingsfasen på hva vi skal gjøre. Ser det er mange nettsider som selger diverse utflukter, er det noen som har erfaring med bestilling på nettet ? Hvilke nettside bør man bruke ?
Noen som vet hva fartsgrensen på motorveiene i Dubai er ?

Last edited:

Vi er fire stk som reiser ti Dubai i mars, så no er vi i planleggingsfasen på hva vi skal gjøre. Ser det er mange nettsider som selger diverse utflukter, er det noen som har erfaring med bestilling på nettet ? Hvilke nettside bør man bruke ?
Noen som vet hva fartsgrensen på motorveiene i Dubai er ?

Arabian Adventures pleier å være meget bra på utflukter (100% eid av Emirates - så sjekk arbeidsforholdene deres ;))

Grensen er 100 i tett bebyggelse og 120 utenfor. Da går trafikken i 120 og 140 da de mange fotoboksene er stilt inn på eksakt +21 km/t.

Arabian Adventures pleier å være meget bra på utflukter (100% eid av Emirates - så sjekk arbeidsforholdene deres ;))

Grensen er 100 i tett bebyggelse og 120 utenfor. Da går trafikken i 120 og 140 da de mange fotoboksene er stilt inn på eksakt +21 km/t.

Takk for hjelpen :)

Noen som vet om det er noe forskjell på service Ahlan yter I forhold til Marhaba? Vi er to vokse og to barn. Noen som vet om «family service» deres tilbyr buggy ride helt fra gate og gjennom passkontroll? Det står litt diffust på hjemmesiden deres.
Er det verdt pengene å betale for tjenesten på vei hjem også?

Noen som har forslag til hvor en skal bestille transport til fire personer fra dxb til hotell? Bestiller en direkte fra hotell koster det gjerne 20% ekstra.

Ser det er ca 20 grader der nede nå, er de «varme» nok til å nyte strandlivet, eller blåser det mye?

Det har vært litt rufsete, men her er live status (11.00 lokal tid):
(Parasollen blåste i stykker i går)

View attachment 36043

Takk kjære SudCaravelle,

Det ble helt King-Kong. LH via MUC 2.juledag i C-class, TK hjem 05 januar via IST i C-class. Alle brune og fornøyde 3 dager på Sheraton, AUH-beach side - deretter storfest på Atlantis med Guiness Book of Records fireworks, og 5 dager i skliene. Fantastisk å tenke på når man igjen pakker bilen, denne gang kun 7 netter på Park Inn Trysil uten opptjening på Club Carlson....Men ferie er ferie...

Noen som vet om det er noe forskjell på service Ahlan yter I forhold til Marhaba? Vi er to vokse og to barn. Noen som vet om «family service» deres tilbyr buggy ride helt fra gate og gjennom passkontroll? Det står litt diffust på hjemmesiden deres.
Er det verdt pengene å betale for tjenesten på vei hjem også?

Noen som har forslag til hvor en skal bestille transport til fire personer fra dxb til hotell? Bestiller en direkte fra hotell koster det gjerne 20% ekstra.

Ser det er ca 20 grader der nede nå, er de «varme» nok til å nyte strandlivet, eller blåser det mye?

Jeg kjenner bare til Marhaba som vi alltid bruker paa oss selv og bestiller til gjester. Du blir fulgt fra gaten buggystasjonen, noe som tar fra ett til femten minutter. Deretter slippes du av ca et minutt fra immigration hvor du blir eskortert forbi køen. Familiepakken er mer eller mindra bare at man er en gruppe (trenger faktisk ikke være familie – også guttegjeng etc.)

Beste transporten er rett og slett taxi – bra og billig, mange av dem. Fem eller syvsetere og de har et halvluksuriøst Infiniti/Lexus alternativ.

Hmmm… For en nordboer er det nok strandvær – men det har vært unormalt kaldt siste ukene. Været i seg selv er i alle fall strålende nå med lite vind og knallblå himmel. Meld varmere neste uke.

Jeg kjenner bare til Marhaba som vi alltid bruker paa oss selv og bestiller til gjester. Du blir fulgt fra gaten buggystasjonen, noe som tar fra ett til femten minutter. Deretter slippes du av ca et minutt fra immigration hvor du blir eskortert forbi køen. Familiepakken er mer eller mindra bare at man er en gruppe (trenger faktisk ikke være familie – også guttegjeng etc.).

Holder det med bronse-varianten, eller er silver påkrevd?

Har nesten bestemt meg for hoteller for neste ukes Dubaitur. Det er spikret at vi skal bo på Ajman Saray den første uken. Hotellet åpnet denne måneden, og prisen er ikke kansellerbar. Håper på å få testet SPG Platinum mojo til en suite her. Prisen var uansett god.

De siste dagene skal vi ha i Dubai og valget står mellom Grosvenor House ved Duabi Marina, eller Sheraton Mall og the Emirates. Begge steder satser jeg igjen på SPG Platinum mojo. Grosvenor er vel i utgangsppunktet et finere hotell, og en har tilgang til fasilitetene på Le Royal Meridien. Vi har i tillegg booket en leilighet som er fin og ha, også er det nesten garantert balkong på leiligheten.

Sheraton Dubai Mall of the Emirates linger naturlig nok nettop bed denne mallen. Det jeg lurer på er om set er nok å finne på i og rundt mallen for to jenter på 1,5 og 3 år. Eller bør eg safe å ha tilgang på strand? På Sheraton blir litt billigere også siden jeg har ordnet to rom på cash & points.

Back