Dramatisk reduksjon i Austrian - selger alle fire A330

MD90

ScanFlyer Blue
http://www.aua.com/dk/dan/austrian/news/Press+Archive/default.htm?artGuid={3BE51B5C-93B2-42F9-B1B1-3A1ECF26A22B}
 
Alle andre selskaper sloss praktisk talt om å få åpne ruter til Shanghai og resten av Kina, mens Austrian legger ned? Merkelige saker ..
 
Verkar vettigt av dom att göra sig av med udda linjer som Katmandu, Phuket, Colombo och Mauritius. Kvarvara från Lauda Air antar jag.

AUA:s A330 har P&W. SAS är väl bara intresserad av A330 med RR...
 
Originally posted by jikswoboB

Verkar vettigt av dom att göra sig av med udda linjer som Katmandu, Phuket, Colombo och Mauritius. Kvarvara från Lauda Air antar jag.

Disse rutene er 'halvchartere' og er nok avhengig av turoperatoerer for aa kunne gaa forsvarlig. Hvis disse kontraktene sies opp, er heller ikke markedet der. Mulig det som ligger bak.

Shanghai er vel naa iferd med aa bli overbefolket av europeiske selskaper. Mulig Star har vaert en faktor her ...
 
En reduksjon på 5 langdistansefly totalt altså, mens Lauda-fusjonen tilførte Austrian 8 widebodies?
 
Skyliner melder i kveld at SWISS skal overta A330'ene til Austrian. Kanskje går A340'ene også dit?
 
Det er 340ene som skal til Swiss, hvor 330ene ender opp er enda åpent. Om det ledelsen sier er riktig har de fleste av langrutene gått med tildels store tap i årevis. Det gjelder også rutene som Lauda opererte før de ble overtatt av Austrian.
Ser også ut til at Lauda-navnet kommer til å forsvinne helt etterhvert, selv om det ikke blir sagt noe mere konkret foreløpig.
Flere her stiller spørsmål om hvem vi skaø feede til om alle disse langrutene forsvinner. Men jeg hørte nevnt at det er kun 7% av passasjerene som flyr videre med langrute. De fleste skal videre innenfor Europa eller destinasjonene i det nære østen.
En annen spekulasjon er at man vil øke tilbudet til USA, siden mange i Øst-Europa vil fly dit og at åpningen av Chicago-ruten kun er begynnelsen.

Det eneste som er sikkert er at det blir "interesting times" her nede..
 
Originally posted by jikswoboB

Verkar vettigt av dom att göra sig av med udda linjer som Katmandu, Phuket, Colombo och Mauritius. Kvarvara från Lauda Air antar jag.

AUA:s A330 har P&W. SAS är väl bara intresserad av A330 med RR...

Nu har jeg ikke den store viden om motorer, men kan man bytte motorer saa disse
AUA A330 blev udstyret med RR motorer ???
---
er der stor forskel på motor typerne ??

Hilsen
Ole
 
Originally posted by sk931
Nu har jeg ikke den store viden om motorer, men kan man bytte motorer saa disse
AUA A330 blev udstyret med RR motorer ???
Ja, en kan bytte, men tro meg, du vil egentlig ikke gjøre det:drunk: Det koster svært mye, og er ikke en jobb en kan gjøre over natta, ikke i løpet av en uke heller, det med fører endring av en rekke systemer. Det er med god grunn at Boeing går for en common pylon på 787, det gjør sertifisering mye billigere, og gjør det enklere å skifte motor for operatører, som igjen betyr at en brukt maskin lettere vil kunne selges.

Originally posted by sk931er der stor forskel på motor typerne ??
Det er det ja, ikke med hva de gir av thrust, men design og systemmessig er det mange forskjeller.
 
Heisann!
Nu har jeg ikke den store viden om motorer, men kan man bytte motorer saa disse AUA A330 blev udstyret med RR motorer ???
Det blir nok billigere å kjøpe et nytt fly...;)

Dag
 
Back
Top