LH Germanwings blir Eurowings, og går longhaul -> Statustråd

Re: Germanwings blir Eurowings, og går longhaul -> Statustråd

Ganske kraftige kutt på tysk innenriks for Eurowings

https://www.aviation24.be/airlines/...hes-domestic-flights-by-40-amid-rising-costs/

Eurowings is significantly reducing its domestic German flight services, cutting its routes by 40% compared to 2019. This move follows an increase in operational costs in Germany, which has impacted many airlines and, consequently, travellers. While demand remains strong, flight availability is declining.
 
Re: Germanwings blir Eurowings, og går longhaul -> Statustråd

Jeddah startes fra Berlin og Køln, med 3x ukentlig neste vinter. Så blir vel deres første ruter til Saudi Arabia.

Stuttgart-Dubai forblir 3x ukentlig, mens Berlin-Dubai økes til daglig

https://newscloud.eurowings.com/en/...h-eurowings-doubles-its-services-to-the-gulf/

Mere longhaul med A32x for Eurowings til Midtøsten til vinteren

https://www.aeroroutes.com/eng/250303-ewnw25me

Berlin – Abu Dhabi eff 03NOV25 3 weekly A320neo

Berlin – Dubai al Maktoum eff 04NOV25 4 weekly A320neo (Complementing 1 daily Dubai International. This route is also scheduled 30MAR25 – 27APR25)

Hannover – Dubai al Maktoum eff 04NOV25 3 weekly A320neo

Stuttgart – Jeddah eff 05NOV25 2 weekly A321neo
 
Re: Germanwings blir Eurowings, og går longhaul -> Statustråd

Da skal de prøve seg på skikkelige business seter på enkelte av A320neo maskinene, primært de tiltenkt de lengre rutene, som f.eks til Midtøsten.


https://onemileatatime.com/news/eurowings-real-a320neo-business-class/

Eurowings Adds “Real” A320neo Business Class, As A Trial

Eurowings-Premium-Business-Seat-1.jpg
 
Re: Germanwings blir Eurowings, og går longhaul -> Statustråd

Man må nesten spørre seg om Eurowings lengre er et LCC selskap, når dem nå nesten overgår de tradisjonelle selskapene i komfort og service om bord.

Når det er sagt burde selskaper som Lufthansa, SWISS, Air France og British Airways kopiert dette og gått for US-modellen om bord.
Det er tydelig at dem sliter med å konkurrere mot LCC og da bør dem differensiere seg fra dem på komfort og service.
 
Re: Germanwings blir Eurowings, og går longhaul -> Statustråd

Man må nesten spørre seg om Eurowings lengre er et LCC selskap, når dem nå nesten overgår de tradisjonelle selskapene i komfort og service om bord.

Når det er sagt burde selskaper som Lufthansa, SWISS, Air France og British Airways kopiert dette og gått for US-modellen om bord.
Det er tydelig at dem sliter med å konkurrere mot LCC og da bør dem differensiere seg fra dem på komfort og service.

Nå har jo Eurowings i grunn stort sett vært et hybridselskap. Ellers så skal jo disse settes inn på lengre ruter hvor nettverksselskapene gjerne bruker widebodies
 
Re: Germanwings blir Eurowings, og går longhaul -> Statustråd

Mulig det bare er jeg som ikke har fått det med meg, men Eurowings har altså kuttet ut OSL?


0f4ca736abac3c3b833daac0628a05e2.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hvor mange neo maskiner er det egentlig gruppen har i ordrebøkene? Og hvordan MAX ordren skal fordeles er vel heller ikke avklart?
 
Så da vil fort neo maskinene til Eurowings, samt de nyere ceo maskinene bli overført til de andre selskapene?
 
Back
Top