Scandinavian
ScanFlyer Gold
Re: Germanwings blir Eurowings, og går longhaul -> Statustråd
Allerede på plass.
https://www.jetphotos.com/photo/11316445
Allerede på plass.
https://www.jetphotos.com/photo/11316445
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Lufthansa Group LCC subsidiary Eurowings (EW) announced it would reduce operations at Hamburg Airport (HAM) by 1000 flights for 2025.
Eurowings is significantly reducing its domestic German flight services, cutting its routes by 40% compared to 2019. This move follows an increase in operational costs in Germany, which has impacted many airlines and, consequently, travellers. While demand remains strong, flight availability is declining.
Jeddah startes fra Berlin og Køln, med 3x ukentlig neste vinter. Så blir vel deres første ruter til Saudi Arabia.
Stuttgart-Dubai forblir 3x ukentlig, mens Berlin-Dubai økes til daglig
https://newscloud.eurowings.com/en/...h-eurowings-doubles-its-services-to-the-gulf/
Berlin – Abu Dhabi eff 03NOV25 3 weekly A320neo
Berlin – Dubai al Maktoum eff 04NOV25 4 weekly A320neo (Complementing 1 daily Dubai International. This route is also scheduled 30MAR25 – 27APR25)
Hannover – Dubai al Maktoum eff 04NOV25 3 weekly A320neo
Stuttgart – Jeddah eff 05NOV25 2 weekly A321neo
Eurowings Adds “Real” A320neo Business Class, As A Trial
Man må nesten spørre seg om Eurowings lengre er et LCC selskap, når dem nå nesten overgår de tradisjonelle selskapene i komfort og service om bord.
Når det er sagt burde selskaper som Lufthansa, SWISS, Air France og British Airways kopiert dette og gått for US-modellen om bord.
Det er tydelig at dem sliter med å konkurrere mot LCC og da bør dem differensiere seg fra dem på komfort og service.
Mulig det bare er jeg som ikke har fått det med meg, men Eurowings har altså kuttet ut OSL?
MAX-maskinen skal til Eurowings.Hvor mange neo maskiner er det egentlig gruppen har i ordrebøkene? Og hvordan MAX ordren skal fordeles er vel heller ikke avklart?
Nei, det ble vel utskifting av Eurowings sine A319 og eldre A320ceo.Så da vil fort neo maskinene til Eurowings, samt de nyere ceo maskinene bli overført til de andre selskapene?
Airbus A319 -112 2607 D-AKNT Eurowings ferried 03nov25 DUS-DGX, for part-out & scrap ex D-AVXQ
Airbus A319 -112 2632 D-AKNV Eurowings ferried 11nov25 DUS-DGX, for part-out & scrap ex D-AVWE
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.