Det var alvor med NB over dammen !

Jan

ScanFlyer Gold
Starter op CPH-Orlando, men ikke noget nyt om flytype !
http://www.take-off.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=4434
 
Så da er det vel MyTravel som blir konkurrenten og ikke SAS!!!
 
Originally posted by Jan
Starter op CPH-Orlando, men ikke noget nyt om flytype !
http://www.take-off.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=4434


Her står det: "De nye ejere har tidligere meddelt, at de vil lease Boeing 767-fly, der kan gå non stop."
 
Det kan du have ret i EB (På denne rute)
Er det mig der er blind eller mangler der et islansk flag ?
 
med så bullish'e islendinger, burde vi kanskje ha et islandsk flagg, ja...:up:
 
Mere fra Standby.dk

Sterling flyver til USA fra oktober
Det første led i ekspansionsplanerne for Sterling bliver realiseret til oktober, hvor det første langdistancelavprisfly flyver til Orlando, USA.

Efter i går at have afsluttet købet af Sterling oplyste den islandske finansmand Palmi Haraldsson, at det første langdistancelavprisfly afgår fra København til oktober med kurs mod Orlando i USA. Åbningen af denne rute markerer en nyskabelse i nordisk luftrum, fordi konceptet gør Sterling til et af verdens første, der satser på at flyve lavpris på langdistanceruter. Ekspansionsplanerne vil derfor også gøre Sterling dobbelt så stort som i dag i løbet af to år. De endelige ekspansionsplaner fremlægges først i næste uge.

Målet er, at der skal være daglige afgange mod Orlando, hvilket især vil være attraktivt for turister, som udnytter den lave dollarkurs til en ferie i USA. Også ruter til andre destinationer i USA, Fjernøsten og Sydafrika overvejes.

Gårsdagens slutforhandlinger førte til, at Palmi Haraldsson og co. fik en slutrabat på 25 mio. kr. mod at betale kontant. Dermed kom Sterling til i alt at koste 375 mio. kr.

(Børsen, 26/4)
 
Dagligt til Orlando! Det lyder som om der ligger en STOR rejsebureaukontrakt bag den udmelding! - selvfølgelig vil de få det til at passe med feeder flyene fra OSL/STO/BLL/GOT men alligevel. Men mindre selvfølgelig de mener daglig landing i Orlando - men fra forskellige lufthavne i Skandinavien, så samme maskine flyver:
CPH-MCO-ARN
ARN-MCO-OSL
OSL-MCO-BLL-GOT
GOT-MCO-CPH
CPH-MCO-ARN
ARN-MCO-OSL
OSL-MCO-CPH
om det kan nås med et fly har jeg ikke regnet på, men I fatter nok ideen

Under alle omstændigheder blir det et syn med en knaldrød 767-300
 
Originally posted by EB
Har Fred. behov for cash siden han ga så stor rabatt???

Ellers kan det vel være at han vil sikre seg pengene med en gang:p
Den opprinnelige avtalen var DKK300 mill nå og DKK100 mill om 3 år .. Ikke sikkert at det er penger igjen da..
Det var vel denne artikkellen i DN du tenker på ?

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article495367.ece
 
Som jeg tidligere har sagt....dette bliver enten et kæmpe knald eller et kæmpe fald. Hvis de får succes så vil de virkelig få "vind i sejlene" alternativt kan det meget hurtigt gå den forkerte vej. Der er så enorme beløb indblandet i langdistance flyvning i forhold til kort- og mellemdistance som Sterling flyver nu. Men absolut hatten af for Sterling for at prøve. Men daglige afgange til Orlando lyder virkeligt af meget uanset næsten hvilke rejse- og charterrejsebureau aftaler de evt. allerede har lavet. En 3-4 ugelige afgange ville nok have været mere passende da det forsat giver fleksibilitet uden at satse alt for hårdt. Men problemet er jo nok at man skal ud og hente en ny langdistancemaskine (sikkert en B767 som der tidligere har været skrevet om og evt. fra Air Atlanta på damplease til at begynde med). Denne maskine skal jo så udnyttes optimalt og så er 3-4 afgange i ugen ikke nok. Men havde jeg været Sterling havde jeg lagt 3-4 ugelige afgange op til Orlando og så 2-3 om ugen til Sydafrika. Tror virkelig at der er et stort behov for fly fra Skandinavien til Sydafrika.

EDIT:

Enig med Jens. En B767 i knaldrød bliver et flot syn. Se bare på Air Greenland's A330. Der er noget specielt over disse store maskiner i rød.
 
En lyseblå B767 kan da også klares, se bare denne:

http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=1901

Hilsen
Ole
 
Mere info.
Nu tales der både om ARN, OSL og Fly 767 eller 747 eller 777 !!!


Tvivl om Kastrup som udgangspunkt for Sterlings USA-ruter
Det er langt fra sikkert, at det bliver Københavns Lufthavn, der bliver udgangspunktet for Sterlings kommende oversøiske flyvninger til USA. Heller ikke Orlando som destination er sikker endnu.

Flere ugers spekulationer om det islandsk ejede lavprisselskab Sterlings nye øversøiske ruter til USA blev i dag delvist bekræftet af de islandske ejere. Det skete i dagbladet Børsen, hvor en af de nye storaktionærer, finansmanden Palmi Haraldsson, blev citeret for, at Sterling vil starte en rute mellem København og Orlando, Florida, til oktober.

Men ifølge Sterlings kommercielle direktør, Stefan Vilner, er det slet ikke sikkert, at Københavns Lufthavn bliver udgangspunktet for den nye rute: ”Vi kigger naturligvis på markederne i både København, Stockholm og Oslo, og her må man nok konstatere, at markedet er en lille smule større ud af Arlanda” siger Vilner. Han tilføjer dog samtidig, at konkurrencen i Sverige også er tilsvarende hård. ”Vi forhandler for øjeblikket med i hvert fald to leverandører af fly til de nye ruter, og det indgår også i overvejelserne, i hvilken lufthavn, vi kan få den bedste deal”. Vilner tilføjer, at man godt kan forestille sig at et USA-lavpris fly kan få basis i Oslo. Her samarbejder Sterling tæt med lavprisselskabet Norwegian, og ifølge Vilner er en mulighed, at man så vil feede passagerer op til norske Gardermoen Lufthavn, og sende dem videre til USA der fra. ”Vi interliner jo med os selv, så det behøver ikke være et problem” siger Sterling-direktøren.

At ruten kommer til at gå til Orlando som eneste destination, vil Vilner heller ikke bekræfte. ”Vi kigger på to lufthavne ved Orlando, men undersøger også mulighederne i Ft. Lauderdale og Miami. Især Miami er interessant, for ser man på trafiktallene, er det dér, de fleste foretrækker at rejse til når vi taler Florida”. Stefan Vilner oplyser i øvrigt, at også destinationer som Los Angeles og New York er interessante. ”Hvis vi f.eks. ender op med eb Boeing 767ER kan den nå over til Californien. Og der er jo ingen der siger, at maskinen skal flyve på den samme destination hver dag”, siger Vilner.

Til Stand By siger Sterlings kommercielle direktør, at det heller ikke er afklaret endnu, hvilken flytype, der skal benyttes på den eller de nye lavprisruter. Sterling forhandler i disse dage med mindst to mulige leverandører, og der forhandles om såvel Boeing 747 fly som Boeing 777 oh Boeing 767ER. Hvilken flytype der vælges, ventes afklaret senest i næste uge, når lavprisselskabet fremlægger sin officielle strategi for langruteflyvningerne. ”Man kan f.eks. forestille sig, at flyet kører til Florida to gange om ugen, til New York en gang ugentligt, og så til Californien to dage om ugen” siger Stefan Vilner. Han bekræfter samtidig, at der bliver tale om mindst fem ugentlige returflyvninger mellem Skandinavien og USA, formentlig i fly med varierende sædekonfiguration.


Sterling-chef: USA-billetter bliver ”svinebillige”
Priser ned til 1.500 kr. for returbilletter mellem Skandinavien og USA er ikke urealistisk, mener Stefan Vilner.


På spørgsmålet om, hvor billig en lavpris flybillet fra f.eks. København til Orlando retur skal være, svarer Stefan Vilner hurtigt: ”Måske 1.500 kr.” Dermed bekræfter Sterlings kommercielle direktør, at selskabet vil følge sin hidtidige praksis ved nye ruteåbninger, og oversvømme markedet med billige billetter: ”Vi introducerer langruterne med en stor bunke svinebillige billetter, for at vække markedet til live”.


Afhængigt af, hvilken flytype Sterling vælger at benytte på de kommende USA-flyvninger, kan der blive tale om en merkapacitet i markedet på op mod 9.000 returbilletter pr. måned. Disse passagerer vil Sterling dels finde i en generel markedsvækst, dels satser selskabet på at flytte en del ferierejsende fra især den asiatiske trafik i den kommende vintersæson. ”Og så har vi allerede fået en del positive tilkendegivelser fra såvel tur- som charteroperatører, og vi vil meget gerne også sælge allotments” siger Sterling-chefen.

(standby.dk)
 
Jeg tror på CPH :-) Af flere årsager...

Men Hr. Vilner ligger jo i forhandlinger med Københavns Lufthavn, så for en gangs skyld handler det vel om at sætte sig selv i så gunstig en forhandlingsposition som muligt.

Lad os se hvad der sker - 747 tror jeg heller ikke meget på!
 
Det er mulig UA har noen 772'er fortsatt parkert, men de er i ferd med aa finne nye eiere de ogsaa .. Air India har nettopp tatt tre ... og de er neppe billige heller ..

Spenstig gjort, men jeg har fortsatt mine tvil ... daglig CPH-Orlando er neppe realistisk, men den originale artikkelen sa 'som skal udvikle sig til daglige afgange.' .. saa det er nok uansett snakk om aa begynne forsiktig.
Oppstart i oktober er ogsaa ambisioest .. rett inn i lavsesongen .. de boer helst ha noen gode turoperatoeravtaler hvis de har tenkt til aa gjoere et forsoek paa aa tjene penger.
 
Har hørt fra en pilot hos Air Atlanta at Sterling skulle forhandle om dem vedr. disse langdistance-flyvninger, men det er blot en af flere muligheder.

Umiddelbart lyder det da som en meget oplagt mulighed....
 
Blir det samarbeid med Air Atlanta blir det vel 767, med mindre CC kjøper 777 for Sterling-kontrakten. 747 tror jeg er helt urealistisk.

Jeg synes dte er veldig positiv at noen tør og satse, og for de av oss som lever under fattigdomsgrensa (studenter :D) er det jo veldig positivt. Jeg trenger verken seng eller alkohol ombord bare jeg kommer meg frem.

Jeg håper imidlertid at de har en skikkelig og gjennomtenkt strategi, og ikke bare starter opp på lykke å fromme.

Orlando høres ut som en OK destinasjon, midt i Theme Park Country, og også et greit utgangspunkt for bilferie, men jeg vil tro at Miami er enda bedre, de færreste bruker hele ferien på fornøyelsesparker, og Miami, i tillegg til å være en destinasjon i seg selv, ligger nærmere Florida Keys, omtrent like nært Cape Canaveral, og så kan man kanskje kapre noen cruisepassasjerer, noe som nok ikke vil være like lett fra MCO.

Håper det blir noe av California...
 
Det kan nok foreligge et mulig samarbeid med cruiserederier her, ja.

Cruise har blitt en populær ferieform, og cruisehavnen i Cape Canaveral, Florida ligger i overkommelig avstand fra Orlando. Kombinasjonsferie med et par dager i Disney-World + et cruise etterpå kanskje? Disney har eget cruiserederi også... ;)

Disney%20Cruise.jpg
 
Originally posted by EB
Har de fått trafikkrettigheter ennå?

Saavidt jeg vet har SAS rett til aa operere til seks selvvalgte destinasjoner i USA fra No/Sv/Dk. Og hvis ikke SAS benytter alle seks, er det 'fritt fram' for andre skandinaviske selskaper.
Det er noen aar siden dette gjaldt, vet ikke om det fortsatt er slik ..
 
Originally posted by LN-RKF
Det kan nok foreligge et mulig samarbeid med cruiserederier her, ja.

Cruise har blitt en populær ferieform, og cruisehavnen i Cape Canaveral, Florida ligger i overkommelig avstand fra Orlando. Kombinasjonsferie med et par dager i Disney-World + et cruise etterpå kanskje? Disney har eget cruiserederi også... ;)

Disney%20Cruise.jpg

Og det er noen flotte skip de har også, designet av to nordmenn! Må si det er det beste cruiset jeg har vært på. Disney har til og med sin egen lille private øy i Bahamas: Castaway Cay.
Går ikke noen av Fred Olsens skip i trafikk i Karibien? Her er det jo fullt mulig for ham å opprettholde kontakten med Sterling :D
 
Back
Top