Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Noen som skal på MR til OSL-BCN-OSL lørdag 30. august?

Jeg sitter på 3D og 2C.

mvh
Taurus Volans

Det ryktes at Twin Otter skal. Men rykter er rykter!

Hææææ? Humor! Jeg sitter og blomstrer på jobb i helga. Større sjans for å treffe meg på MR til PMI på mandag.

Noen som har funnet noen gode MR tilbud i tidsrommet (nov-jan)
skal prøve å få til ca 16 000 poeng på kortest mulig tid og så billig som mulig
reiser fra TRD

Noen som har funnet noen gode MR tilbud i tidsrommet (nov-jan)
skal prøve å få til ca 16 000 poeng på kortest mulig tid og så billig som mulig
reiser fra TRD
Lørdag 8. november kan du få TRD-ALC-TRD for 2700,-
Lørdag 6. desember OG lørdag 24. januar kan du få TRD-AGP-TRD for 2800,-

Men ja, er dårlig med gode MR-deals ut fra TRD nå om dagen.

Lørdag 8. november kan du få TRD-ALC-TRD for 2700,-
Lørdag 6. desember OG lørdag 24. januar kan du få TRD-AGP-TRD for 2800,-

Men ja, er dårlig med gode MR-deals ut fra TRD nå om dagen.

Takk :) var lite intressant ja.. en avgang kl 06.00 fra TRD funker svært dårlig for meg da jeg bor neste 1,5 timer unna flyplassen.

Takk :) var lite intressant ja.. en avgang kl 06.00 fra TRD funker svært dårlig for meg da jeg bor neste 1,5 timer unna flyplassen.
AGP var vel litt senere enn 0605 ;) Men er man B-menneske er kanskje rutetidene litt ubeleilige.

Tidlig avgang = ankomst TRD når mange spiser frokost, slik at du ikke går glipp av en hel dag.

AGP var vel litt senere enn 0605 ;) Men er man B-menneske er kanskje rutetidene litt ubeleilige.

Tidlig avgang = ankomst TRD når mange spiser frokost, slik at du ikke går glipp av en hel dag.
hadde en ide om å ta en overnatting eller to i oslo og reise derfra istendenfor men var ikke så mye billige avganger der heller,
dessuten så må jeg finne to dager på rad som gir gode poeng å det er ikke så enkelt.

EDIT: fant to avganger til BCN fra OSL 12+13 mars 5082 kr, mer en t/r New York eller Bangkok ;P

Last edited:

Jeg er ganske ny på dette, og kanskje blir dette litt skivebom/burde vært postet i annen tråd.

Men følger opp da temaet rundt MR fra Trondheim er i vinden:
Er det noen som kan hjelpe meg å finne (og her blir det litt tricky) et godt forslag for 2 MR med utgangspunkt fra Trondheim (TRD) med retur til Arlanda (ARN) - med påfølgende utreise derifra igjen og retur tilbake til Trondheim (TRD). Må ikke være med SAS men helst utelukkende *A selskap.

Altså et opplegg som blir noe sånt som TRD-XXX-ARN + ARN-XXX-TRD

Grunnen til Arlanda er at jeg gjerne skulle kombinert MR med et ærend jeg har der.
Kan godt reise fre-lør, lør-søn evt. fre-søn

Takknemlig for tilbakemeldinger, gode tips eller råd om hvordan man kan finne slike reiser!

Hei!

Jeg er ganske ny på mileage-running. Og i den anledning må jeg bare spørre for å få bekreftet det jeg tror er god deal. T/R OSL-BCN på SAS PLUS for 2100,-???

Hei!

Jeg er ganske ny på mileage-running. Og i den anledning må jeg bare spørre for å få bekreftet det jeg tror er god deal. T/R OSL-BCN på SAS PLUS for 2100,-???
Er ikke så galt det , ligger jo på 1074 fra OSL i plus så
hvilken dato ?

Last edited:

Det er i November. Jeg har ganske "packed" kalender i sept/okt så blir ikke stort med poengsamling i privat regi før det. Målet er å kjøre opp på Diamond iløpet av neste periode.. 1/10-14 - 30/9-15, bare for å ha kommet meg dit. Personlig utfordring (kaste penger ut vinduet) :) Men virker jo ganske overkommelig å holde seg der når man først har nådd Diamond.

Last edited:

Det er i November. Jeg har ganske "packed" kalender i sept/okt så blir ikke stort med poengsamling i privat regi før det. Målet er å kjøre opp på Diamond iløpet av neste periode.. 1/10-14 - 30/9-15, bare for å ha kommet meg dit. Personlig utfordring (kaste penger ut vinduet) :) Men virker jo ganske overkommelig å holde seg der når man først har nådd Diamond.
sitter å kikker på november jeg å men prisen jeg finner er 2960 kr

sitter å kikker på november jeg å men prisen jeg finner er 2960 kr

Nå må jeg nesten arrestere meg selv litt her, Jeg ga 2197,- ifølge nettbanken. Rundet vel av feil vei i går:-)

Hei!

Jeg trenger fire segmenter i en ellers fulllbooket oktober for å nå EuroBonus Challange og sikre gullkort fra neste periode. Jeg har aldri gjort dette før og lurer på om noen av dere kan bekrefte at oppsettet under vil kunne gjennomføres? Må jeg booke hvert segment som en enkel billett via SAS? Jeg kan sjekke inn på mobil 22 timer før og da har jeg tolket det dithen at jeg ikke trenger å sjekke inn på flyplass når jeg kun har håndbagasje? Kun møte opp til gate?

31.10.2014 SK344 OSL TRD 12:55 - 13:50
31.10.2014 SK4163 TRD BGO 14:20 - 15:20
31.10.2014 SK2873 BGO CPH 16:00 - 17:20
31.10.2014 SK1470 CPH OSL 19:05 - 20:15

-Spent MR-jomfru

Hei!

Jeg trenger fire segmenter i en ellers fulllbooket oktober for å nå EuroBonus Challange og sikre gullkort fra neste periode. Jeg har aldri gjort dette før og lurer på om noen av dere kan bekrefte at oppsettet under vil kunne gjennomføres? Må jeg booke hvert segment som en enkel billett via SAS? Jeg kan sjekke inn på mobil 22 timer før og da har jeg tolket det dithen at jeg ikke trenger å sjekke inn på flyplass når jeg kun har håndbagasje? Kun møte opp til gate?

31.10.2014 SK344 OSL TRD 12:55 - 13:50
31.10.2014 SK4163 TRD BGO 14:20 - 15:20
31.10.2014 SK2873 BGO CPH 16:00 - 17:20
31.10.2014 SK1470 CPH OSL 19:05 - 20:15

-Spent MR-jomfru

Hei!

Du kan sjekke inn på nett/app, få boarding pass på app/mobil/printe ut, så du trenger kun å møte opp i gate.

Tidene mellom flightene skal gå helt fint. Du får vurdere om du vil bestille flyvningene hver for seg, eller om du vil booke dem gjennom WF.no avansert søk eller telefon.
Som regel går det greit, men om det skulle oppstå noe forsinkelser er du litt i problemer hvis du bestiller segmentene hver for seg.

Lykke til, god tur og velkommen i klubben :)

Hei!

Du kan sjekke inn på nett/app, få boarding pass på app/mobil/printe ut, så du trenger kun å møte opp i gate.

Tidene mellom flightene skal gå helt fint. Du får vurdere om du vil bestille flyvningene hver for seg, eller om du vil booke dem gjennom WF.no avansert søk eller telefon.
Som regel går det greit, men om det skulle oppstå noe forsinkelser er du litt i problemer hvis du bestiller segmentene hver for seg.

Lykke til, god tur og velkommen i klubben :)
Hei,

Takk! Jeg sjekket og jeg får ikke booket hele strekket i en booking hos WF. Får feilmelding om at jeg kun kan ha to segmenter på samme dag. Forsøkte å få litt hjelp på chatten uten hell, og når jeg splitter opp strekningen (f.eks. TRD-BGO-CPH i en booking) får jeg en totalpris på over 15.000... Er det vanlig å få booket mer enn to segment på samme dato? Er det i så fall et triks for å få det til? (Gikk på "Avansert søk" og "Flere destinasjoner").

Prøv Expedia, lurer på om ikke disse tillater flere segmenter på samme dag.

Jeg tror uansett at SAS av ren goodwill vil booke deg om om du bestiller de hver for seg og ting ikke går. Syns å huske at det ble postet noe info om det tatt ut fra SAS sin interne policy vedrørende ombooking ved missed connection uten gjennomgående billett.

Hei,

Takk! Jeg sjekket og jeg får ikke booket hele strekket i en booking hos WF. Får feilmelding om at jeg kun kan ha to segmenter på samme dag. Forsøkte å få litt hjelp på chatten uten hell, og når jeg splitter opp strekningen (f.eks. TRD-BGO-CPH i en booking) får jeg en totalpris på over 15.000... Er det vanlig å få booket mer enn to segment på samme dato? Er det i så fall et triks for å få det til? (Gikk på "Avansert søk" og "Flere destinasjoner").

Du trenger 4 legs?
Dra til Helsinki da vel! :)

Alt dette går i egen booking på SAS.no:

31.oktober:
SK484 Oslo - Stockholm 10:55-11:50
SK712 Stockholm - Helsinki 13:15-15:15
SK709 Helsinki - Stockholm 15:45-15:45
SK499 Stockholm - Oslo 16:40-17:40

Totalpris: 2581,-

Når du bestiller alt i samme booking, tur/retur, dekker SAS om det blir trøbbel. Jeg anbefaler denne. Du trenger dessuten kun 30 min. (godkjent transfer tid) transfer i Helsinki.

Back