Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Noen som har lekt med legs run?
Hvor mange klarer man på en dag til hvor billig?
Jeg mener jeg har funnet 7 legs på en dag i pluss til 3-4000,- dog utenriks for loungepauser, burde vel klare flere innenriks, SVG BGO går jo på on-time.. Finnes vel ikke kortere innenriks som gir poeng?

En god venn av meg var i nøden på noen segmenter, så jeg booket en tur for han: SVG-BGO-AES-TRD-AES-BGO-SVG. Der jeg bestilte SVG-BGO-SVG i en booking, BGO-AES-BGO i en annen og AES-TRD-AES i en tredje. På den måten måtte han ut av flyet og fikk poeng pr flight. Kostet rett under 3000 og var temmelig effektivt. Han var hvertfal fornøyd :)

Fikk en gang til BGO-OSL-ARN-HEL-CPH-BGO på en dag for rundt 1200,-. Kunne ha skvist inn flere legs på slutten med routing via Oslo, men valgte å ta et par timer i København for middag.

Flyr man innenriks med f.eks. flere turer OSL-TRD/BGO/KRS-OSL får man fort mange legs, problemet er at det er dyrt. F.eks. BGO-HEL får gjerne forslag på routinger via både OSL, ARN og CPH. Da får man fort mange legs ut av det hele.

Jeg mener jeg har funnet 7 legs på en dag i pluss til 3-4000,-

Kommer nok selv til å ha behov for en leg run i jakten på EBD utpå vårparten. Flyr primært OSL-ARN-OSL, og ca 50/50 Go og Pluss.

Finner 6 legs for 2790,- som eksempel - men er det andre som har innspill til gode "heldagspakker" hvor man kan få til noe bedre?

Jeg er overbevist om at det skal gå å få til 8 legs på en eller annen måte..

Kommer nok selv til å ha behov for en leg run i jakten på EBD utpå vårparten. Flyr primært OSL-ARN-OSL, og ca 50/50 Go og Pluss.

Finner 6 legs for 2790,- som eksempel - men er det andre som har innspill til gode "heldagspakker" hvor man kan få til noe bedre?

Hugs at WF på anbudsrute ikkje hjelp!

Tar om ikke lenge en MR til CDG med et opphold i Paris på 4-5 timer (OSL-CDG-CPH-OSL).. Har lyst til å prøve de ulike loungene, så lurer på:
Kan jeg gå til non-schengen og tilbake så jeg får besøkt Star Alliance loungen uten å ha en non-schengen billett?
Kommer jeg meg til T2 for å besøke Air Canada loungen når jeg ikke har fly derfra?
Må jeg helt ut for å komme meg tilbake til departure området etter ankomst fra OSL, og hvis så, kan jeg gå helt ut fra departure og inn som jeg vil?

Tar om ikke lenge en MR til CDG med et opphold i Paris på 4-5 timer (OSL-CDG-CPH-OSL).. Har lyst til å prøve de ulike loungene, så lurer på:
Kan jeg gå til non-schengen og tilbake så jeg får besøkt Star Alliance loungen uten å ha en non-schengen billett?
Kommer jeg meg til T2 for å besøke Air Canada loungen når jeg ikke har fly derfra?
Må jeg helt ut for å komme meg tilbake til departure området etter ankomst fra OSL, og hvis så, kan jeg gå helt ut fra departure og inn som jeg vil?
Du må ha boardingkort for å komme inn på Terminal 1 igjen. Har du med pass går det helt fint å besøke Star Alliance loungen på non shengen. Selv brukt denne loungen på SAS avgang. :-)

Har du boardingkort må du ikke ut av ankomst, men kan gå rett til non shengen.

Last edited:

takker! ser nå jeg har nærmere 8 timer på flyplassen så det blir vel en tur utendørs uansett. Sånn går det når man tar de billigste flyene ;) 2100,- for 6250 poeng er greit syns jeg.

Har en heldagspakke her for en som har ok med finanser og har litt baller på tidlig ettermiddag :)

9 flights på en dag, men det må legges i to bookinger..

Edit:
1200 kr ekstra for SAS plus på ettermiddagsturen. Det er det vel fort verd for 3000 ekstra poeng og mulighet til å avbestille ved forsinkelse i transfer..
7267 kr for hele dritten i plus.. Det er kanskje noe stivt, men det gir 9 legs og 11250kr på en dags "jobb", og ikke minst, alle stop utenom 25 minutter i SVG er på flyplass med lounge.
(Dette er et eksperiment for å se hvor mye man klarer på en dag, prisen er i seg selv ikke så viktig...) Noen som klarer 10 legs? :)

Attachments

• Morgen.jpg
    Morgen.jpg
    25.9 KB · Views: 507
  • Eftan.jpg
    Eftan.jpg
    32 KB · Views: 506
Last edited:

Noen som klarer 10 legs? :)

Litt usikker på om connection i Åbo diskvalifiserer meg, men her er et forslag i hvert fall :-P (utgangspunkt 18. desember). Totalt 7752 kr.

booking 1, 1612 kr:
06:30 - 06:25 SK4249 (DC)Tampere (Terminal 1) - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
07:00 - 08:05 SK485 Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Oslo
09:10 - 10:00 SK255 Oslo - Bergen

booking 2: 2330kr
10:25 - 11:15 SK260 Bergen - Oslo
12:50 - 13:50 SK868 Oslo - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
14:50 - 16:35 SK2724 (DC)Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Åbo (Terminal 1)

Booking 3, 2512 kr:
16:55 - 16:40 SK2725 (DC)Åbo (Terminal 1) - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
17:35 - 18:35 SK885 Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Oslo

Booking 4, 1298 kr
19:30 - 20:25 SK4047 Oslo - Stavanger
21:35 - 22:25 SK4048 Stavanger - Oslo

Det kan være 20 minutter er en litt tight connection, aldri vært på Åbo så kan ikke si noe men er det som bl.a. i Kristiansand så må man ut av ren sone og inn på nytt igjennom security, så kan det bli litt risky..
Et annet problem er at denne ruta ikke begynner og avslutter på samme sted (fortrinnsvis i Oslo) ;)

Hei!

Imorgen starter min første MR dag. Skal riktignok bare t/r Barcelona. Har ett spørsmål om dette med å gå av flyet i Barcelona og så rett på igjen. På en skala fra 1-10, hvor flaut er det å møte samme crewet på returen 50 min senere??? :-)

Hilsen MR-virgin.

Avhenger av hvilken skala du operere med til vanlig, men jeg ville sagt 1 :-)

Hei!

Imorgen starter min første MR dag. Skal riktignok bare t/r Barcelona. Har ett spørsmål om dette med å gå av flyet i Barcelona og så rett på igjen. På en skala fra 1-10, hvor flaut er det å møte samme crewet på returen 50 min senere??? :-)

Hilsen MR-virgin.

Møt crewet med en "borte bra,men hjemme best" så er tonen for hjemturen satt ;)

Last edited:

Hehe, skal huske det! ;-) Er tax-free billigst på OSL eller i Barcelona, om jeg rekker det...? Må jo fylle opp kvoten..:)

Seff er jeg ute i 24 timer;-) samme som harryhandel og danskebåten. Er ikke ute i 24 timer da heller:)

Seff er jeg ute i 24 timer;-) samme som harryhandel og danskebåten. Er ikke ute i 24 timer da heller:)

Harryhandel er ikke taxfree. Ville nok kjøpt det i Barcelona siden du har T/R på samme boardingkort som de kan reagere på i taxfreen på OSL

Back