Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: MR til LPA

Dette er vel det viktigste, en MR til LPA blir fort en 12 timers affære og da må man være ganske "die-hard", spesielt siden det er mange bedre alternativer. ;)

Bryr meg egentlig ikke om reisetiden, har med Nintendo 3DS så tiden går fort nok uansett. :colgate: Vil bare ha mest mulig poeng for lavest mulig pris. ;)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

FRA <-> ZWS airrail med LH koster 1 euro på mange datoer i 2015 om man booker på Billigfluege.de eller Fluege.de med Visa Electron (ingen tilleggskostnad ved booking da). Her er et eksempel.

I følge ITA bookes disse i K, som i følge SAS sine EB-sider gir mellom 75 og 250 EB-poeng.

100 turer, da for underkant av 900 NOK gir da 7500-25000 EB-poeng slik jeg forstår det? Kan være at jeg har misforstått noe eller tatt noe feil, men her er det mulighet for grei MR. Og om billettene ikke registreres show/no show, ja da har man vel muligheten til å booke 100 billetter uten å faktisk reise... :)

Interessant, men hvorfor skulle de ikke registreres show/noshow?

Regnes dette som Lufthansa-metall?

Interessant, men hvorfor skulle de ikke registreres show/noshow?
Fordi det er tog? Man bruker vel bare å kontrollere - ikke registrere - billetter på tog?

Regnes dette som Lufthansa-metall?
Ja, det tror jeg med 99% sannsynlighet (er jo airrail) - men det kan hende jeg tar feil. Derfor jeg poster her, da det kanskje er noen her inne som er litt mer erfarne enn meg på det området. ;)

United har flightnummer på Amtrak(tog) sine avganger mellom EWR og ZFV, men disse regnes som code-share --> ikke ua metall, derav ikke EB poeng. Er vel det samme her?

For 1 euro er det vel bare så ta sjansen. Jeg bestiller for harde livet nå uansett.

+ 5 euro kredittkortgebyr pr booking, + 6 euro tvungen abestillingsforsikring pr booking

Er ikke dette litt som flybussen er i norge? (vet at de kun gir extra points) Gir uttelling for Eurobonus medlemer men ikke for andre FF programmer. Tviler vel at Star Alliance stjernernen er utpå toget, og at det derfor stiller i samme klasse som Germanwings.

I følge denne tråden hos Flyertalk så kan du se langt etter å få poeng dersom du ikke er Miles and More medlem.

http://www.flyertalk.com/forum/aegean-airlines-miles-bonus/1457094-miles-swiss-airtrain.html

The airtrain has usually the same booking class as the the flight before/after the train. But still, there is no way to credit these miles to another FFP than Miles&More.

Last edited:

+ 5 euro kredittkortgebyr pr booking, + 6 euro tvungen abestillingsforsikring pr booking

Ikke for visa elektron. Så fikk jeg bruk for det gamle nordeakortet til slutt :D

Edit: Litt usikkert det her angående eurobonus. Tar et par booking for morro skyld.

Edit2: Får ikke godkjent kortet. Tror jeg glemmer denne greia, veldig lite sannsynlig at det skulle komme noen poeng her. Kanskje noe for dere som har M&M.

Last edited:

Da var siste poengene kommet inn på konto fra MR-helgene til Athen etter litt mailing med SAS.

Klager ikke på 120.000 EuroBonus poeng på 3 t/r reiser (ca 6300 NOK). Håper på flere slike kampanjer i fremtiden! :fly (Oppå dette hjalp disse reisene også på 60k ekstrapoeng fra EB challenge...) :thumbup

Jeg kan tenke meg en litt utvidet MR med overnatting. Helst ned på ettermiddagen og tilbake på formiddag dagen etter. Helst november eller tidlig desember

Noen tips til gode turer?

Jeg fikk tilfeldigvis se at min MR (OSL-ATH-CPH-OSL) 22. mai hadde gitt 4000 poeng mellom OSL og ATH og 4400 poeng mellom ATH og CPH. Ganske merkelig, siden førstnevnte strekning er lengre. Er det noen som kjenner til dette?

Jeg fikk tilfeldigvis se at min MR (OSL-ATH-CPH-OSL) 22. mai hadde gitt 4000 poeng mellom OSL og ATH og 4400 poeng mellom ATH og CPH. Ganske merkelig, siden førstnevnte strekning er lengre. Er det noen som kjenner til dette?

Det var rart. Er du sølvmedlem?

I Europa er det lik poengopptjening om du flyr fra Norge, Sverige eller Danmark.

Feks:
Norge/Sverige/Danmark - Spania gir 2000/4000 pr. flyvning
Norge/Sverige/Danmark - Tyskland gir 1000/2000 pr. flyvning (selv om OSL-TXL er dobbelt så lang som CPH-TXL).

Det var rart. Er du sølvmedlem?

I Europa er det lik poengopptjening om du flyr fra Norge, Sverige eller Danmark.

Feks:
Norge/Sverige/Danmark - Spania gir 2000/4000 pr. flyvning
Norge/Sverige/Danmark - Tyskland gir 1000/2000 pr. flyvning (selv om OSL-TXL er dobbelt så lang som CPH-TXL).

Ja, jeg var sølv på det tidspunktet. Kanskje det ene legget gav poeng etter gammel beregning og det andre legget gav poeng etter ny beregning.

Ja, jeg var sølv på det tidspunktet. Kanskje det ene legget gav poeng etter gammel beregning og det andre legget gav poeng etter ny beregning.

Kunne vært noe sånt, ja.

Har sett at det var ligget en del bugs i bookingsystemet på hvor mye poeng man tjener. Regner med at det er årsaken. Da har du vært heldig ;)

En dag i forrige uke stod det at man tjente 525 poeng som sølv på en reise OSL-TOS, blant annet.

Noen som i det hele tatt finner billige milageruns i juni/juli nå? Jeg har opptjeningsperiode til 31 juli og skulle gjerne fått diamant. Trenger 10000 poeng til. Alt virker så helt sinnsykt mye dyrere nå, men kanskje ikke så rart grunnet ferietid til de typiske milieagerunsdestinasjonene våre.

Noen som i det hele tatt finner billige milageruns i juni/juli nå? Jeg har opptjeningsperiode til 31 juli og skulle gjerne fått diamant. Trenger 10000 poeng til. Alt virker så helt sinnsykt mye dyrere nå, men kanskje ikke så rart grunnet ferietid til de typiske milieagerunsdestinasjonene våre.

Tror det beste er å vente 2 dager til den "1 000 000 billige reiser" kampanjen er over. Da blir det vel billigere å reise :rolleyes:

OSL-PMI-OSL den 3. juli? Søkte på ATH, FCO, MAD, ALC, PMI, BCN, AGP på ITA Matrix, og det var det billigste.

Back