Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Enig med forrige taler. I tillegg får du sannsynligvis fly B717 ;)

Jeg er per dags dato sølv medlem , med kvalifiseringsperiod til 31 mars 2014
har ikke tjent noen grunnpoeng ennda. Mitt mål er å bli gull i løpet av neste år
bør jeg vente til etter 31 mars 2014 med å fly mot gull ? og er billigst veien til gull , 5 tur til for eksempel Mallorca ?

Jeg er per dags dato sølv medlem , med kvalifiseringsperiod til 31 mars 2014
har ikke tjent noen grunnpoeng ennda. Mitt mål er å bli gull i løpet av neste år
bør jeg vente til etter 31 mars 2014 med å fly mot gull ? og er billigst veien til gull , 5 tur til for eksempel Mallorca ?

Kan ikke se noen grunn til å vente, med mindre du ikke har behov for gullkortet før neste år. 5 t/r til syden er nok den rimeligste måten om du skal få gullkort kun med hjelp av MR.

Kan ikke se noen grunn til å vente, med mindre du ikke har behov for gullkortet før neste år. 5 t/r til syden er nok den rimeligste måten om du skal få gullkort kun med hjelp av MR.
Ok..men er det sånn at visst jeg for eksempel ble gull på januar , blir det sånn at jeg må fly som bare det før 31 mars 2014 for å ikke miste statusen ?

Ok..men er det sånn at visst jeg for eksempel ble gull på januar , blir det sånn at jeg må fly som bare det før 31 mars 2014 for å ikke miste statusen ?

Sånn i tilfelle du har missa det er det 2014 nå altså.. nei. Da du har opptjent statusen har du den ifra datoen du har opptjent den til 31 juni 2016.(opptjeningsperioden + 3 måneder)

Sånn i tilfelle du har missa det er det 2014 nå altså.. nei. Da du har opptjent statusen har du den ifra datoen du har opptjent den til 31 juni 2016.
okey takk for svaret :)

må spørre, visst jeg tjener opp for eksempel 25000 poeng nå og ikke mer
på min kvalifiseringsperiode som er 31 mars. miser jeg da grunnpoengen(e) for perioden og
må jeg begynne å tjene opp på nytt til gull 1 april ?

må spørre, visst jeg tjener opp for eksempel 25000 poeng nå og ikke mer
på min kvalifiseringsperiode som er 31 mars. miser jeg da grunnpoengen(e) for perioden og
må jeg begynne å tjene opp på nytt til gull 1 april ?

Stemmer. Da må du ha inn 50.000 nye poeng fra 1.april

Stemmer. Da må du ha inn 50.000 nye poeng fra 1.april
ok...etterså du får 25% poeng mer når du er gull så er det vel lettere å bli kvalifisert igjen når du først har blitt gull ?

ok...etterså du får 25% poeng mer når du er gull så er det vel lettere å bli kvalifisert igjen når du først har blitt gull ?

Ja..... trenger fortsatt 50000 men da får du altså 25% extra ved flygninger med SAS gruppen.

Jeg skal på MR til ALC, 50min turnaround. Hva skjer dersom jeg ikke rekker flighten tilbake til skandinavia? Min eller SAS sin skyld som selger en slik bilett i en booking? :-)

Hvis du har kjøpt billetten som en tur-retur reise, altså sammenhengende, så skulle en jo tro du vil være dekket av diverse garantier om venner og stjerneallianser.

50 min burde jo holde, med mindre du somler noe voldsomt ;)

God tur!

Hvis du har kjøpt billetten som en tur-retur reise, altså sammenhengende, så skulle en jo tro du vil være dekket av diverse garantier om venner og stjerneallianser.

50 min burde jo holde, med mindre du somler noe voldsomt ;)

God tur!

Kjøpt som t/r i samme booking ref! :-) har også C-class bilett, så det er enda større skjangs for og komme med noen andre stjerne venner hvis alt skulle gå galt! :)

And, thanks Cecilie! :)

Hei
Har prøvd å finne ut hvor mange bonuspoeng en t/r Stavanger - Houston (Business) gir nå, men får ikke opp poengene på SAS sidene. Er det noen som har oversikten?
Og er det samme poeng på SAS Business Saver som Business klasse?
Får vel ikke gullkort på en t/r nå?

På forhånd takk
Petter

Hei
Har prøvd å finne ut hvor mange bonuspoeng en t/r Stavanger - Houston (Business) gir nå, men får ikke opp poengene på SAS sidene. Er det noen som har oversikten?
Og er det samme poeng på SAS Business Saver som Business klasse?
Får vel ikke gullkort på en t/r nå?

På forhånd takk
Petter

Svar på alle spørsmål bortsett fra det siste finner du her:
http://www.flysas.com/en/uk/eurobonus/earn-points/airlines/sas/chart/?t=1414135214868

Kjøpt som t/r i samme booking ref! :-) har også C-class bilett, så det er enda større skjangs for og komme med noen andre stjerne venner hvis alt skulle gå galt! :)

And, thanks Cecilie! :)

Hei! :)

Jeg har vært på MR til ALC tre ganger. Du kommer mest sannsynlig rett ut i avgangsområdet. Det gjorde jeg alle gangene. Du rekker fint mange minutter i loungen.

God tur :)

Hei! :)

Jeg har vært på MR til ALC tre ganger. Du kommer mest sannsynlig rett ut i avgangsområdet. Det gjorde jeg alle gangene. Du rekker fint mange minutter i loungen.

God tur :)

Daså, supert for info! Har kun vært der 1 gang! :) Takk for det, jeg skal 3x ALC før jul og 1x AGP! :)

Noen som har lekt med legs run?
Hvor mange klarer man på en dag til hvor billig?
Jeg mener jeg har funnet 7 legs på en dag i pluss til 3-4000,- dog utenriks for loungepauser, burde vel klare flere innenriks, SVG BGO går jo på on-time.. Finnes vel ikke kortere innenriks som gir poeng?

Back