Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileage Run'-tråden (EuroBonus)

MAD seiler opp som fast Flyprat MR-hub. Prisen er ok, men har vært noen hundrelapper billigere, jf. denne tråd.

Stalltips hvis du er fotballinteressert - ta det over to dager og få med deg en Real Madrid-kamp på turen ;)

Stalltips hvis du er fotballinteressert - ta det over to dager og få med deg en Real Madrid-kamp på turen ;)

Ikke så lett når de flyr 2-3 ganger i uken da. Men 2 overnattinger går vel greit det også. Men onsdagene er de billigste og RM spiller vel gjerne i helgene og da er prisene anderledes!

18. mars, BGO-CPH-MAD-CPH-BGO kommer på 2356,- (eller 2086,- hvis man orker over seks timer transfer på CPH på veien tilbake). 5000 poeng.
5. mars, BGO-CPH-FCO-CPH-BGO, 1685,-, 4000 poeng for EBB.
26. februar, BGO-CPH-MXP-CPH-BGO, 1528,-, 4000 poeng. Hjemme igjen allerede kl 15:30.

Last edited:

Er bra man har Schengen avtalen i sånne sammenhenger, prøv å overbevise immigrasjon i feks USA eller Australia at man er på en mileage run og bare skal være der i noen timer før man skal ut igjen... Er mange historier på Flyertalk om det...

Er bra man har Schengen avtalen i sånne sammenhenger, prøv å overbevise immigrasjon i feks USA eller Australia at man er på en mileage run og bare skal være der i noen timer før man skal ut igjen... Er mange historier på Flyertalk om det...

Det har du rett i, det er en fordel å fly innen Schengen på slike turer. Når det gjelder Madrid, så går man jo ut av flybroen og inn i avgangshallen uten noen former for kontroller. Så går flyet en time senere fra samme utgang. Kan best sammenliknes med å reise innenlands t/r fra f.eks. Flesland og Kastrup (B-delen).

Har ikke hatt problemer med dette, men fått en del rare blikk. Det nærmeste jeg har vært problemer var i Montreal en gang da jeg var ung og *A hadde sitt 5-årsjubileum. Da fløy jeg alle 5 selskapene som var nødvendig på en helg, og når jeg kom til Montreal og sa jeg skulle tilbake til USA mente de jeg kunne i være helt god og mumlet noe om at jeg var "one of them", det var visst en god del som var på tur den helgen i samme ærend.

-A

Ny kvalifiseringsperiode starter i februar for meg, så da var det greit å få en god start. Følgende ble bestilt:
februar OSL-CPH-MXP-CPH-OSL 1546kr 5000poeng
februar OSL-CPH-MXP-CPH-OSL 1684kr 5000poeng
februar OSL-CPH-MAD-CPH-OSL 1603kr 6250 poeng
februar OSL-CPH-MXP-CPH-OSL 1546kr 5000poeng
februar OSL-CPH-MAD-CPH-OSL 1603kr 6250 poeng
februar OSL-CPH-MXP-CPH-OSL 1684kr 5000poeng
februar OSL-CPH-FCO-CPH-OSL 1603kr 5000 poeng
mars OSL-CPH-MAD-CPH-OSL 1603kr 6250 poeng

En fin miks av 73G, 738, 320, 321 og MD80. Snart er MD'n borte, så greit å benytte sjansen. Eneste kjedelige var en del avganger 06:10, men det får man heller tåle.

Last edited:

Ny kvalifiseringsperiode starter i februar for meg, så da var det greit å få en god start. Følgende ble bestilt:

En fin miks av 73G, 738, 320, 321 og MD80. Snart er MD'n borte, så greit å benytte sjansen. Eneste kjedelige var en del avganger 06:10, men det får man heller tåle.

Dæven, går hele vinterferien med på MR? :)

Skjønner at jeg har mye å lære som flyprater, synes selv at det er "ille" at jeg vurderer 1-2 mileage runs. ;)

Hehe, herlig! Havner vel akkurat rett under gullkortet med det der? Litt av et reisemønster. Får du noe i helger, eller havner alt på ukedager?

Hehe, herlig! Havner vel akkurat rett under gullkortet med det der? Litt av et reisemønster. Får du noe i helger, eller havner alt på ukedager?

Ja, alt er på ukedager. I helgene tar jeg andre ting. Det ender på 44 000 med det jeg har bestilt nå, men godt mulig at noe går i vasken pga at andre ting dukker opp. Ved avbestilling får jeg igjen ca 500kr, så det er ikke så farlig.

Wow, dagsturer alt sammen - og samme maskin tilbake hver gang?

Ser det er andre som er mer dediserte enn de fleste her :D Jeg prøver å kombinere MR-run med en ferietur, selv om det koster litt mer av både tid og penger føles det litt mer normalt ut. Men for all del, kjør på :D

Ser priser ut ifra OSL/BGO/SVG er ganske like, men ifra HAU så kommer det på rundt 4k :mad:
Ser ut som om det er WF fighten til CPH som gjør den dyrere.

Wow, dagsturer alt sammen - og samme maskin tilbake hver gang?

Ja, det er det. Det ble nok litt flere turer enn jeg har bruk for, så godt mulig at jeg avbestiller noen av de. Men men, det kan jo bli både moro og kjedelig.

Dette er kanskje ikke noen ekte mileage run, men hvis man skal spandere på business kan man godt maksimere poenginntjeningen:

SWISS har en del billetter som tillater en ganske interessant routing, f eks kan man reise til Bangkok via Beijing og da fly med Thai mellom PEK og BKK. Hvis man i tillegg reiser med en SK-operert flight (LX codeshare) til ZRH blir det ennå mer poeng.

Jeg har funnet priser i ITA Matrix for BGO-CPH-ZRH-PEK-BKK t/r på 18 532 kr i Z-klasse. Ulempen, i hvert fall hvis man ikke reiser fra ARN eller CPH, er at det blir en del lange layovers i CPH eller ZRH hvis man absolutt skal reise med en SK-operert flight. SWISS sine Z-billetter tillater dog ubegrenset antall stopovers, så man kan fint ta seg et par dager i København, Zürich eller Beijing.

Så var det der med poenginntjening da:

BGO-CPH-BGO (SK) gir 2000 poeng (2500 inkl EBG-bonus)
CPH-ZRH-CPH (SK) gir 6000 poeng (7500 inkl EBG-bonus)
ZRH-PEK-ZRH (LX) gir 20 000 poeng.
PEK-BKK-PEK (TG) gir 8400 poeng.

Dvs totalt 36 400 poeng, eller 38 400 poeng inkl EBG-bonus. Med en pris på 18 532 kr blir det 1.96 poeng/kr, eller 2.07 poeng/kr inkl EBG-bonus. Dykker det opp et tilbud i P-klasse så blir det selvsagt en ennå bedre deal.

Til USA er det mulig med ennå mer kreativ routing med LX og partnere (Atlantic JV), men jeg har ikke funnet ut hva som gir best valuta for pengene ennå.

SE-AER, det er en ganske god deal, spesielt hvis en kan kombinere det med ferie :)

Imponerende å lese hvor dedikerte flere på forumet er på mileage runs og all kunnskapen som mange av dere besitter om ulike program og muligheter!

SE-AER, det er en ganske god deal, spesielt hvis en kan kombinere det med ferie :)

Imponerende å lese hvor dedikerte flere på forumet er på mileage runs og all kunnskapen som mange av dere besitter om ulike program og muligheter!
Man kan finne mye nyttig informasjon i ExpertFlyer eller KVS Tool :)

Det er forsåvidt mulig å få frem samme informasjon i ITA Matrix, men av og til trenger ITA Matrix litt "hjelp" for at den skal klare å finne optimal routing.

Back