Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Milage Run med SAS til BCN

Flytte denne til Milage Run-tråden ?
Gjennomførte en MR m. MD-80 t/r Venezia for et par uker siden, ble en fornøyelig tur, selv om det føltes som litt galskap å stå opp 05.00´bare´for å fly, men billetten var betalt (ca. 1.400,-), og 4.600 bonuspoeng og fire turer med MD-80 lå og ventet, så det var bare å kjøre på. :) Loungeopphold i VCE (kort) og CPH (x2) gjorde og at det ble veldig hyggelig dag.
Hadde og booka t/r Cph-Ålborg m. MD-87 på veien hjem, men maskinen ble overført til annen rute rett før avgang.
Ble oppgradert av veldig hyggelig crew opp fra VCE, kan og skrive under på at den musserende som har erstattet champisen er noe ´skvip´... (selv om jeg ikke er berettiget til å klage i dette tilfellet. :)

Gjennomførte en MR m. MD-80 t/r Venezia for et par uker siden, ble en fornøyelig tur, selv om det føltes som litt galskap å stå opp 05.00´bare´for å fly, men billetten var betalt (ca. 1.400,-), og 4.600 bonuspoeng og fire turer med MD-80 lå og ventet, så det var bare å kjøre på. :) Loungeopphold i VCE (kort) og CPH (x2) gjorde og at det ble veldig hyggelig dag.

Jeg tar den samme turen i november, men det som skulle vært en MD-orgie ser for øyeblikket ut til å bli en RJ900-nedtur. Men-men, jeg skal ikke klage så lenge poengene triller inn i etterkant av turen :fly Det var ikke noe styr i VCE? Du kunne spasere rett til lounge og så tilbake til gate, uten noen ny sikkerhetskontroll?

Re: Den store 'Mileage Run'-tråden (EuroBonus)

Estonian Air har vintersalg til flere destinasjoner fra både Oslo og Trondheim. Ettersom Estonian Air gir 100 prosent opptjening og 15/25 prosent tillegg for sølv- og gullmedlemmer får man ganske god opptjening. F.eks. Vilnius eller Helsinki til 749 kr. gir 2,67 poeng per krone for basicmedlemmer og 3,33 poeng per krone for gullmedlemmer.

http://estonian-air.ee/en/special-offers/vinterferie/

Jeg tar den samme turen i november, men det som skulle vært en MD-orgie ser for øyeblikket ut til å bli en RJ900-nedtur. Men-men, jeg skal ikke klage så lenge poengene triller inn i etterkant av turen :fly Det var ikke noe styr i VCE? Du kunne spasere rett til lounge og så tilbake til gate, uten noen ny sikkerhetskontroll?

En må igjennom en enkel transit-sikkerhetskontroll, men de forventet tydligvis ingen transitpassasjerer fra Sas-ankomsten, så det gikk 6-7 minutt før de fikk hentet en vekter som kunne få meg gjennom.. :)
Var forsåvidt ikke mer enn tiden og veien, men stakk likevel kjapt opp i loungen for vann, en slurk vin, og et pizzastykke i steden for å stå i kø i kaffebaren.

Finner også billetter til 1594,- KRS-BCN 22.november (avreise KRS 0720, ankomst BCN 1210, avreise BCN 1300, ankomst KRS 2015)
Samme poengopptjening som fra OSL (naturlig nok, siden routingen er KRS-OSL-BCN-OSL-KRS)

Ser ut som dette er en deal som er tilgjengelig fra ganske mange steder. Får den opp til samme pris fra Haugesund blant annet. Dep 0720, hjemme igjen 17:50. 1594kr. Torsdag 15nov.

1910 kr. fra TRD med t/r på samme dag.....
Blir vel ikke helt samme poeng/krone, men.... Ikke at jeg gidder, men kanskje andre gjør det....(sjekket t/r 22/11)

Har et spørsmål og et forslag til mileage run (evt. helgetur).

Om man ankommer Roma (FCO) med SK681 fra Køben 15:00, rekker man da å bli med flyet tilbake? Avgangen er 16:00. Tenker at det bør gå, men vet ikke noe om hvordan forholdene er der når man ankommer, om man blir sluset helt ut osv.

Jeg tenkte muligens å gjøre dette som en mileage run fra Oslo. Fly fram og tilbake lørdag 17. nov. I economy extra via Køben blir prisen t/r 4685,-. Det gir 6000 poeng for EBB, evt. 7520 for EBG. Siden man flyr fire legs på economy extra kan man i tillegg få 2500 poeng * 4 med den kampanjen som nå pågår hvor man kan spå hvor mange SK flights man skal fly ut året. Det gir totalt 16000 poeng og 3.41 poeng per krone brukt (evt. 3.74 for EBG).

Dette fungerer også som helgetur fredag-søndag eller med en overnatting så vidt jeg kunne se, og funker også helga før og etter. Alternativt kan man fly business for ca. 2 lapper ekstra og 2k-2.5k poeng ekstra. Blir da mindre poeng per krone men selvsagt en mer komfortabel tur.

Har et spørsmål og et forslag til mileage run (evt. helgetur).

Om man ankommer Roma (FCO) med SK681 fra Køben 15:00, rekker man da å bli med flyet tilbake? Avgangen er 16:00. Tenker at det bør gå, men vet ikke noe om hvordan forholdene er der når man ankommer, om man blir sluset helt ut osv.

Jeg tenkte muligens å gjøre dette som en mileage run fra Oslo. Fly fram og tilbake lørdag 17. nov. I economy extra via Køben blir prisen t/r 4685,-. Det gir 6000 poeng for EBB, evt. 7520 for EBG. Siden man flyr fire legs på economy extra kan man i tillegg få 2500 poeng * 4 med den kampanjen som nå pågår hvor man kan spå hvor mange SK flights man skal fly ut året. Det gir totalt 16000 poeng og 3.41 poeng per krone brukt (evt. 3.74 for EBG).

Dette fungerer også som helgetur fredag-søndag eller med en overnatting så vidt jeg kunne se, og funker også helga før og etter. Alternativt kan man fly business for ca. 2 lapper ekstra og 2k-2.5k poeng ekstra. Blir da mindre poeng per krone men selvsagt en mer komfortabel tur.
Velkommen til Flyprat :)
Husk at om du er på jakt etter grunnpoeng så gir Pointbooster kun ekstrapoeng. Så i dette tilfellet tjener du 16000 bonuspoeng, men kun 6000 grunnpoeng som teller mot status.

Velkommen til Flyprat :)
Husk at om du er på jakt etter grunnpoeng så gir Pointbooster kun ekstrapoeng. Så i dette tilfellet tjener du 16000 bonuspoeng, men kun 6000 grunnpoeng som teller mot status.

Takk! Klar over det, men ser ut til at jeg bare trenger rundt 6k grunnpoeng for å nå EBG. De ti ekstra gjør det til en brukbar deal for min del, og får også litt shopping på Kastrup.

Madrid gir bedre uttelling poengmessig, men til omtrent samme pris som Roma.

BF:cool2

Oslo - Geneve t/r søndag 20. januar.
1.252,- for 3 000/3 450/3 750 poeng.

Ta evt. flyet tilbake på den 24. til samme pris for en velfortjent vinterferie :)

En må igjennom en enkel transit-sikkerhetskontroll, men de forventet tydligvis ingen transitpassasjerer fra Sas-ankomsten, så det gikk 6-7 minutt før de fikk hentet en vekter som kunne få meg gjennom.. :)
Var forsåvidt ikke mer enn tiden og veien, men stakk likevel kjapt opp i loungen for vann, en slurk vin, og et pizzastykke i steden for å stå i kø i kaffebaren.

Da har jeg vært gjennom det samme opplegget. Dessverre var det fjernparkering i VCE, så bussingen gjorde at tiden begynte å bli spist opp. Heldigvis var transit-sikkerhetskontrollen bemannet, og etter å ha måpet i 30 sekunder etter å ha sett boardingkortet mitt slapp jeg gjennom uten gjennomlysing eller øvrig bestråling. Gikk opp til loungen, satte meg ned med et glass whiskey i det jeg så på infoskjermen at min flight hadde status "now boarding". Da var det bare å styrte i seg de edle dråpene, løpe ned og innom en kiosk for å kjøpe en flaske vann og deretter bort til gaten for å bli busset tilbake. Jeg tipper jeg var inne i terminalen i 15 minutter maks! Besetningen på flyet gjorde ikke tegn til å kjenne meg igjen, men like greit det. Så får vi se da, om det tikker inn noen poeng snart. Og da er det kanskje en god idé å bruke de opp rimelig raskt...

Last edited:

Jeg sitter på en OSL-CPH-MAD-CPH-OSL førstkommende lørdag som jeg (trolig) ikke får benyttet. Dersom noen trenger noen kjappe poeng og er klar for en dagstur, er det bare å sende en PM.

700 NOK + endringgebyr på 500 NOK = 1200 NOK totalt.

Opptjener 5000 poeng (4.16 poeng/NOK) som EBB, 5750 som EBS (4.79 poeng/NOK) og 6250 som EBG (5.21 poeng/NOK).

Med tripple grunnpoeng 1/1-15/3 må det vel være mulig med noen gode runs?

Med tripple grunnpoeng 1/1-15/3 må det vel være mulig med noen gode runs?

Du får ikke tripple grunnpoeng, kun nivåhøyende poeng:

"I tillegg til normal poengopptjening på reisen, gir vi deg dessuten doble nivåhøyende poeng; poeng som kun gjelder for kvalifisering til et høyere nivå (ikke kjøp av bonusreiser, hotell og annet)".

Så kun spennende hvis man trenger poeng for å holde EBG status. Selv har jeg fått min status på legs og ikke poeng så da hjelper dette ingenting.

20 mars: KRS-CPH-MAD-CPH-KRS kr 2 116,- for t/r samme dag.
Gir 5000 poeng for basis / 5750 for sølv / 6250 for gull.

God uttelling det?

Kr 2 569,- fra OSL samme dagen

Back