Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Hvordan får man booket multi-segmentreise hos SAS? Sas.no tilbyr bare hjemreise fra annen by, såvidt jeg kan se. Dette har irritert meg en stund, for jeg mener de hadde multi-city før.

Hvordan får man booket multi-segmentreise hos SAS? Sas.no tilbyr bare hjemreise fra annen by, såvidt jeg kan se. Dette har irritert meg en stund, for jeg mener de hadde multi-city før.

Widerøe :D

Eg har ikkje sjekka prisar endå, men tenkte å gjera BGO-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-BGO og/eller BGO-OSL-ARN-CPH-TXL-CPH-ARN-OSL-BGO hvis eg får det til.

Hei

Har funne ein bra og billig routing BGO-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-BGO, men strekket tur/retur Helsinki er med Blue1. Kan nokon da bekrefte at eg ikkje får det siste strekket som "t/r" i Bonus Challenge?

Hei

Har funne ein bra og billig routing BGO-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-BGO, men strekket tur/retur Helsinki er med Blue1. Kan nokon da bekrefte at eg ikkje får det siste strekket som "t/r" i Bonus Challenge?

Jo, Blue1 telles som en SAS flight

Er det nokon som har eit forslag på kvar eg kan bestille ei routing som dette?

Widerøe ser ikkje ut til å fungere, Orbitz gjer meg feil pris og Expedia/Momondo støttar berre 4 segmenter.

EDIT: Stryk dette. Fekk det til med og meir spesifikke avreisetidspunkter.

Last edited:

Takk for kjappe svar. Har då booka BGO-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-BGO for 3000 kr og satsar på 3 t/r i tillegg til mine eksisterande og 32100 Eurobonuspoeng:)
(30000 Challenge, 1500 reise og AmEX 600 poeng)

Takk for kjappe svar. Har då booka BGO-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-BGO for 3000 kr og satsar på 3 t/r i tillegg til mine eksisterande og 32100 Eurobonuspoeng:)
(30000 Challenge, 1500 reise og AmEX 600 poeng)

FARE-FARE-FARE:
Var akkuratt på chat med sas
De sier de IKKE teller legs,and T/R ONLY.
her er kopi av samtalen.

Du snakker med Linnea
Velkommen til SAS Reisesenter
- hva kan jeg hjelpe med?
Du skrev: hei.
Jeg har fått mail,og godtall bonuschallenge 6t/r og få 30.000 poeng.
Etter som jeg har forstått det,er 6 t/r,det samme som 12 flygninger.
F,ex. En reise : Oslo-Copenhagen, Copenhagen-Berlin, Berlin-Stockholm, Stocholm-Oslo = er det samme som 2 t/r turer (4 flygninger).
Venligst bekreft dette,slike at 12 flygninger (legs) teller som det samme som 6 t/r,for nå skal jeg bestille turer.
Linnea: Nej, det räknas per tur och retur. Så Oslo-Köpenhamn-Berlin-Stockholm-Oslo räknas som en tur och retur.

Sender e-post med chattloggen.

FARE-FARE-FARE:
her er kopi av samtalen.

Det er ikke nødvendigvis riktig. Husk at SAS chatten er kronisk ubrukelige og noen mestere i og gi uriktig informasjonen. Prøver man igjen med en annen agent kan svaret være motsatt

Det er ikke nødvendigvis riktig. Husk at SAS chatten er kronisk ubrukelige og noen mestere i og gi uriktig informasjonen. Prøver man igjen med en annen agent kan svaret være motsatt

Vel.sitter her og har tengt å booke 12 flygninger,å få 30.000 poeng ,så...må jo nesten vite om det er bortkastete penger. Hvem kan evt bekrefte reglene. Hos sas står det faktisk 6 t/r,uten noen untak.

Husk på at opptellingen sannsynligvis foregår automatisk, og for en datamaskin er det mye lettere å telle antall flights med SAS enn å telle antall t/r. Det er jo flights som teller i forhold til bonusnivå, og tellemetoden her er nok ikke så veldig forskjellig.

FARE-FARE-FARE:
Det har de også sagt de to forrige gangene SAS hadde slike kampanjer - og begge de gangene har det vært legs... ;)

De sier mye rart på den chatten.

Hvis du tel saman svar på akkurat dette spørsmålet frå SAS Chat frå brukarar på diverse forum så reknar eg med at du kjem fram til ein totalsum der 5 stk. seier at segmenter tel, medan 5 stk. seier dei ikkje tel.

SAS Chat.
Bolaget lurer på hvor de kan kutte kostnader.
Jeg vet svaret.
Men de må vel betale McKinsey noen millioner før de innser det selv.

For et bortkastet opplegg!

Billetter booket via den VIP tjenesten til SAS har vel samme opptjeningsvilkår som øvrige? Mangler 4 legs på å fornye EBG og vurderer derfor en dagstur til Berlin via CPH, og med VIP booking ble ikke prisen så ille.

Hei!
Ny på forumet

Kan dere hjelpe meg med et par milage run alternativer for å opprettholde gullkortet mitt? Er ny på det her, det er mildt sagt en jungel.
Har nå 30795 og har frem til 31Aug 2015 til å nå 45000 poeng

Eneste reise kjøpt i framtiden er en t/r Oslo/køben, er jo ikke så mye å hente der.

På forhånd takk!

Back