Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Jeg har havnet i en kinkig situasjon. Mistet 3 flights pga snøkaoset på torsdag, og mangler dermed totalt 4 segmenter for å få EBG, og opptjeningsperioden ender i morgen (!). Jeg har booking OSL-BOO i morgen med ankomst BOO 12:10. Eneste kriteriet for morgendagen er at jeg må være tilbake i BOO kl 21.30, og jeg er villig til å kansellere denne flighten, men trenger altså totalt 4 kvalifiserende segmenter i morgen. Forslag til ruter/løsninger for å få disse segmentene, helst så billig som mulig? Jeg er eligible for ungdomsbillett hvis det hjelper.

Endte opp med å booke last minute OSL-BOO-OSL-TRD-BOO, kun de to siste legs er sammenhengende, og jeg har semi-tight connection på OSL. Wish me luck!

Dette gikk utrolig nok fint, på tross av tech på flyet og 30 min forsinkelse på første leg, samt ankomst ved gate 19 på OSL. SAS klarte å hente igjen nesten hele forsinkelsen, og jeg kunne gå ("løpe") direkte fra gate til gate både på OSL og TRD.

Lesson learned for neste år: ikke vent til siste dag av opptjeningsperioden med å fly de siste segmentene :)

Lesson learned for neste år: ikke vent til siste dag av opptjeningsperioden med å fly de siste segmentene :)

Print det ut og heng på kjøleskapet ;-)

Godt det gikk bra, kan ikke se for meg hvor surt det ville være å stå igjen etter første leg uten billetter videre..

Trenger 7 segmenter på SK i april.....

Og trenger noen tips på hvordan jeg skal gjøre dette billigst mulig. Noen spennende routinger med start og stopp i Oslo?
Takk for all hjelp

Har motatt en EuroBonus Challenge, som er targeted, hvor jeg får 30000 poeng for å fly 5 t/r. Tenkte å kjøpe en Norge Rundt billett med WF for å fly disse leggene. Har forstått det fra tidligere poster her, at det går, at leg med WF blir godskrevet? Noen som har erfaring.

Kan man f.eks på WF562, som går i trekant BGO-KSU-MOL-BGO, booke det som 3 separate leg? MCT er vel ikke noe problem på disse flyplassene....

Har motatt en EuroBonus Challenge, som er targeted, hvor jeg får 30000 poeng for å fly 5 t/r. Tenkte å kjøpe en Norge Rundt billett med WF for å fly disse leggene. Har forstått det fra tidligere poster her, at det går, at leg med WF blir godskrevet? Noen som har erfaring.

Kan man f.eks på WF562, som går i trekant BGO-KSU-MOL-BGO, booke det som 3 separate leg? MCT er vel ikke noe problem på disse flyplassene....

Det trur eg ville vore ein svært dårleg idè, hvis du leser vilkårene til kampanjen ein gong til :)
Det er kun SAS-flygningar som vert godkjent.

Som sexten sier fungerer ikke dette i denne kampanjen.

Men ellers: kan man bruke dette til å fly og fly og fly og fly og bli Diamant-medlem?

Ekstrapoengene er ikke statusgivende, så du må i såfall fly 90 legs

Ekstrapoengene er ikke statusgivende, så du må i såfall fly 90 legs

Det er jo fullt mulig å klare det på 14 dager. Og du får Eurobonus-poeng for hver eneste flight?

Hvorfor har jeg aldri sett Norge rundt-billetten tidligere?

Det er jo fullt mulig å klare det på 14 dager. Og du får Eurobonus-poeng for hver eneste flight?

Hvorfor har jeg aldri sett Norge rundt-billetten tidligere?

Du får ikke EB-poeng på anbudsrutene..... 90 fligter på 14 dager...det er snitt 6,4 flighter pr.dag det.... Gudd løkk med den :rolleyes: :rolleyes:

Klarer du 90 kvalifiserende flights på 2 uker er du god.. Vi snakker da 6-7 stk pr dag.
Er vel vanskelig nok klare gull på to uker..

Klarer du 90 kvalifiserende flights på 2 uker er du god.. Vi snakker da 6-7 stk pr dag.
Er vel vanskelig nok klare gull på to uker..
Er vel en begrensning på hvor mange ganger du kan fly via samme flyplass eller samme strekning på WF-billetten også?

Riktig, det er jo litt av det som gjør det så vanskelig :-)

Nå som Hong Kong er på salg så er det en meget hett MR destinasjon i mine øyne, dersom man ønsker en overnatting eller tre.

15 630 poeng T/R OSL med Gull (12 500 poeng normalt medlem). Pris, ca 4900, pluss 199 SAS credits. Regner med prisen synker enda litt mer nå etter midnatt :D'

Edit: Helt feil. se lenger ned

Last edited:

Det er nok en liten feil.. 9000 poeng i minus, må opp i Go flex/plus saver for å få 12k og det koster dobbelt så mye...

Det er nok en liten feil.. 9000 poeng i minus, må opp i Go flex/plus saver for å få 12k og det koster dobbelt så mye...

Jepp ser ut som det er en feil på SAS sin kalkulator.

Hei
Hvordan er AMS som turaround flyplass? BGO-OSL-AMS-OSL-BGO 2368Kr, 5630 Poeng med gull
Har 30 min fra jeg lander, til flyet går igjen.
Går det bra?

Last edited:

Hei
Hvordan er AMS som turaround flyplass? BGO-OSL-AMS-OSL-BGO 2368Kr, 5630 Poeng med gull
Har 30 min fra jeg lander, til flyet går igjen.
Går det bra?

30 minutter går helt fint, du kommer rett ut i terminalen. God tur :)

Takk for det. :)
Er dette en grei pris for antall poeng?
Noen bedre tips fra Bergen?

Takk for det. :)
Er dette en grei pris for antall poeng?
Noen bedre tips fra Bergen?

Eg har ikkje sjekka prisar endå, men tenkte å gjera BGO-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-BGO og/eller BGO-OSL-ARN-CPH-TXL-CPH-ARN-OSL-BGO hvis eg får det til.

Back