Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)
Dette gikk utrolig nok fint, på tross av tech på flyet og 30 min forsinkelse på første leg, samt ankomst ved gate 19 på OSL. SAS klarte å hente igjen nesten hele forsinkelsen, og jeg kunne gå ("løpe") direkte fra gate til gate både på OSL og TRD.
Lesson learned for neste år: ikke vent til siste dag av opptjeningsperioden med å fly de siste segmentene
Jeg har havnet i en kinkig situasjon. Mistet 3 flights pga snøkaoset på torsdag, og mangler dermed totalt 4 segmenter for å få EBG, og opptjeningsperioden ender i morgen (!). Jeg har booking OSL-BOO i morgen med ankomst BOO 12:10. Eneste kriteriet for morgendagen er at jeg må være tilbake i BOO kl 21.30, og jeg er villig til å kansellere denne flighten, men trenger altså totalt 4 kvalifiserende segmenter i morgen. Forslag til ruter/løsninger for å få disse segmentene, helst så billig som mulig? Jeg er eligible for ungdomsbillett hvis det hjelper.
Endte opp med å booke last minute OSL-BOO-OSL-TRD-BOO, kun de to siste legs er sammenhengende, og jeg har semi-tight connection på OSL. Wish me luck!
Dette gikk utrolig nok fint, på tross av tech på flyet og 30 min forsinkelse på første leg, samt ankomst ved gate 19 på OSL. SAS klarte å hente igjen nesten hele forsinkelsen, og jeg kunne gå ("løpe") direkte fra gate til gate både på OSL og TRD.
Lesson learned for neste år: ikke vent til siste dag av opptjeningsperioden med å fly de siste segmentene