Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Det enkleste er vel en snartur til USA i den billigste økonomi man finner og satse på at Optiontown går inn på business. Ellers må du vel fly veldig mye for å sanke inn i underkant av 15000 poeng på så kort tid.

Hvor mange segmenter har du? Det er vel segment run som er enklest å gjøre billig i disse dager.

Hei!
Ny på forumet

Kan dere hjelpe meg med et par milage run alternativer for å opprettholde gullkortet mitt? Er ny på det her, det er mildt sagt en jungel.
Har nå 30795 og har frem til 31Aug 2015 til å nå 45000 poeng

Eneste reise kjøpt i framtiden er en t/r Oslo/køben, er jo ikke så mye å hente der.

På forhånd takk!

Oslo - København - Berlin - Stockholm - Oslo i Plus, flere dager i august til 2485. Det gir 5630 poeng.

Hei!
Ny på forumet

Kan dere hjelpe meg med et par milage run alternativer for å opprettholde gullkortet mitt? Er ny på det her, det er mildt sagt en jungel.

Eneste reise kjøpt i framtiden er en t/r Oslo/køben, er jo ikke så mye å hente der.

På forhånd takk!

Eller du tar en runde i Norge med Widerøe!
Www.wideroe.no/norgerundt

Hei!
Ny på forumet

På forhånd takk!

Jeg ville tatt en tur til Houston via Stavanger dersom SAS kommer med et nytt 9999,- tilbud. Dette gir 18 000 poeng t/r.

Takk! Hvordan booker man så mange destinasjoner på sas.no?

Om denne routinger ikke kommer opp som et alternativ på SAS.no kan du forsøke å booke den på wideroe.no. Der dukker det ofte opp flere alternativer.

For å booke den turen så velger du Oslo - Berlin og velger via CPH ut og via ARN hjem når du får opp alternative ruter :)

Ser ut til at jeg må kvalifisere på segmenter og ikke poeng nå som Optiontown ikke gikk inn til business. Jeg mangler nå 10 segment for å få gull, hvordan gjøre dette billigst mulig? Jeg har mulighet til å reise på ungdomsbilletter og har en planlagt reise t/r Tromsø som gir meg 2 segmenter så i realiteten trenger jeg bare 8 segmenter.

Ser nå at jeg kan få tak i DUB t/r for ca 1300 kroner via Arn og CPH og for det en god slump poeng også. Det er jo 4 segment bare det for en tur. Men det er fortsatt ikke bra rate for poeng pr krone...

Last edited:

Ser nå at jeg kan få tak i DUB t/r for ca 1300 kroner via Arn og CPH og for det en god slump poeng også. Det er jo 4 segment bare det for en tur. Men det er fortsatt ikke bra rate for poeng pr krone...

Nei, men nå er det poengene du trenger. Uansett er det jo da bare 2 turer via noe du mangler

Om noen er gira på MR til Hong-Kong så si fra snarest :)
Har en tur/retur TRD -> HKG helgen 27-29 november. Det er ikke lagt inn OT bestilling enda så her er det fritt valg.
Selges for kr 2000 + navneskifte (kr 500). Skulle vell gi litt over 9000 EB. Send PM om det skulle være av interesse.

bDduZ0c5.jpeg

Amatørens guide til gull (EuroBonus)

Hei, jeg startet på ny oppsamlingsperiode med EuroBonus i desember, så tenkte jeg skulle grinde litt for å komme meg kjapt til gullkort (jeg har sølv nå).

Hadde et par flights i desember, og så blir det 3 tur/retur i januar (2/6 flights Go, 4/6 flights Plus). Mest for å få 30'000 ekstrapoeng fra Eurobonus challange (som jeg satt på 3 tur/retur. Alle flights er SVG-OSL.

Men så regner jeg litt på det, og finner ut at dersom jeg skal holde oppe flyfrekvensen fremover blir det ganske dyrt i lengden. Rundt 50'000kr før jeg får gullkort.

Lurer på om det er noen som har tips til en raskere og billigere måte å skaffe seg gullkort på? Har hørt av Widerøe har noen sommerkampanjer med mange flights for en liten peng, men usikker på om det teller som flights for gullkort.

Mvh Amatøren

Last edited by a moderator:
Re: Amatørens guide til gull (EuroBonus)

Hei, jeg startet på ny oppsamlingsperiode med EuroBonus i desember, så tenkte jeg skulle grinde litt for å komme meg kjapt til gullkort (jeg har sølv nå).

Hadde et par flights i desember, og så blir det 3 tur/retur i januar (2/6 flights Go, 4/6 flights Plus). Mest for å få 30'000 ekstrapoeng fra Eurobonus challange (som jeg satt på 3 tur/retur. Alle flights er SVG-OSL.

Men så regner jeg litt på det, og finner ut at dersom jeg skal holde oppe flyfrekvensen fremover blir det ganske dyrt i lengden. Rundt 50'000kr før jeg får gullkort.

Lurer på om det er noen som har tips til en raskere og billigere måte å skaffe seg gullkort på? Har hørt av Widerøe har noen sommerkampanjer med mange flights for en liten peng, men usikker på om det teller som flights for gullkort.

Mvh Amatøren

Hvis du er av den harde typen som virkelig liker å fly (i luksus) så kan du klare gullkort på en tur med Singapore Airlines i Business.

SVG-LHR-SIN-AKL-SIN-LHR-SVG. Du finner priser ned i 26.000kr og tar ca 60 timer tur/retur.

En tur gir 54.200 poeng. Det høres i utgangspunktet hel spinnvilt ut, men er faktisk ikke så dum måte å gjøre det på. :up:

Utregningen:
SVG-LHR: 2000
LHR-SIN: 13.600
SIN-AKL: 10.600
AKL-SIN: 10.600
SIN-LHR: 13.600
LHR-SVG: 2000

Hvis du er av den harde typen som virkelig liker å fly (i luksus) så kan du klare gullkort på en tur med Singapore Airlines i Business.

SVG-LHR-SIN-AKL-SIN-LHR-SVG. Du finner priser ned i 26.000kr og tar ca 60 timer tur/retur.

En tur gir 54.200 poeng. Det høres i utgangspunktet hel spinnvilt ut, men er faktisk ikke så dum måte å gjøre det på. :up:

Utregningen:

Antakelig den klart mest behagelige!

Utregningen:

Vil poengene være veldig annerledes dersom man flyr via CPH eller FRA fra OSL? Hvordan får jeg regnet ut dette selv før evt. bestilling? :)

Vil poengene være veldig annerledes dersom man flyr via CPH eller FRA fra OSL? Hvordan får jeg regnet ut dette selv før evt. bestilling? :)

Nei, ikke veldig. Ta antall miles x2, opprundet til nærmeste 100. antall miles finner du her: http://gcmap.com/

Noen tips til omtrent tilsvarende fra TRD?
(Trenger 35k poeng og med biz longhaul så er det jo en opplevelse i seg selv)
Samt hvilken site er mest kurrant for å finne & booke noe slikt?

Back