335 var en 102, men ble konvertert til 106 for en del år siden.
En slik avtale er virksomhetskritisk for DAT (uten en slik avtale vil DAT få betydelig med problemer) samtidig som den er,fra SAS, et dolkestikk i ryggen på egen "datter".
Widerøe har i tillegg til Avinor antagelig investert et beløp i nærheten av 40 mill på SCAT-1.
Penger ut av vinduet?
Interline avtale:
DAT får adgang til hele Star Alliance systemet og er samtidig en konkurrent.Utrolig,dvs. Widerøes "competitive edge" blir tildelt en konkurrent.
Discus
Dog,med bare SK systemet i hånda har SAS lagt ett gullegg i fanget på DAT.
Det er grunn til å tro at avtalen ble inngått uten at Widerøe (W kan umulig være interessert i å hjelpe DAT inn på det norske kortbanenett)har vært i bildet. Det er derfor grunn til å tro at avtalen har ført til betydelig bråk internt i gruppen og ikke minst hos Widerøe.
En slik avtale er virksomhetskritisk for DAT (uten en slik avtale vil DAT få betydelig med problemer) samtidig som den er,fra SAS, et dolkestikk i ryggen på egen "datter".
Vil avtalen bli fulgt opp?
Hørt noe,sanset noe?
Tre timer med bil er for ingenting å regne i Nord Norge.
Er enig med jaas i at det er sørgelig at SD går på kompromi med sikkerhet for å spare kr 8 mill pr år. Hvis en da ser litt videre på den samfunnsmessige besparelsen så kan det godt være at dette blir et tapsprosjekt. Staten mister samtidig betydelige inntekter ved å at hverken de ansatte eller DAT skatter til Norge.
Typisk søringholdning. :colgate: Tre timer her er like mye som tre timer i Oslo...![]()
Det er sannsynligvis heller ikke noe å spare på å utlyse et anbud på en slik måte at man ikke har mulighet til å få inn flere tjenestetilbydere. De fleste er enige om at konkurranse er bra.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.